• sommarbrud2010

HJÄLP Festlokal i Linköping

Hej!
    Vi har nu bestämt oss för att vi vill gifta oss i Linköping, troligtvis blir det Vårdsbergskyrka.
    Men det verkar totalt hopplöst att hitta en billig, mysig lokal där man själv får ta med mat och dryck. Någon som har några tipps?? Måste verkligen ha hjälp!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-13 11:18
    Kom på att det kanske är till hjälp om jag talar om att vi kommer bli ca 40 st om alla kommer :)

• Svar på tråden HJÄLP Festlokal i Linköping
  • Duchess

Livgrenadjärsmässen, Bjärka Säby och Sålla Kvarn är de tre ställen där P2 har catering. Alla tre ställen är jättefina (om än på lite olika sätt), och P2's catering är toppen!

Jag kan rekommendera att titta närmare på de tre om ni inte hittat lokal än. Här är en länk:
    www.p2g.se/index.php

• sommarbrud2010

Nä, vi är inte alls sugna på catering. Det blir nog till att börja titta lite längre bort och inte kinka lika mycket med avstånden.

• jenli

Jag kan rekomendera mjellerumsgården men där måste man ju köpa mat och sprit av dem. Men jättemysigt!

• sommarbrud2010

Nu har jag preliminärbokat, Skärkinds bygdegård. Det är en liten bit att åka, men det tar bara 20 min från kyrkan. Det får gå helt enkelt. Den såg jätte mysig ut på bilderna, ska dit och titta den 5 september. Lovar att ta kort och lägga upp :)
    Hon jag pratade med, som hade hand om det, var uuur trevlig så det känns hur bra som helst :D *lycklig igen*

• Hvidbrud

JAg var och tittade på gula paviljongen i samband med planeringen av vårt bröllop. JAg tyckte att den var jätte charmig! Köket var kanske lite slitet, men det var sån härlig känla där med dansbana och park-café stolar.
    Vi valde bort den pga att vi var 150 gäster och det skulle bli väldigt trångt och för att lokalen ligger i två våningar. Vi hade asado catering och det skulle bli förmycket spring med maten i trappan.
    Men den var urmysig. Räknar med att det kanske blir dopsfest där nån gång i framtiden!
    Hittade desa bilderna på nätet: picasaweb.google.com/olle.kilbrand/GulaPaviljongen

Vi hade vår fest på Ekenäs slott tillsist. Kanon fint!

• hippiefridolina
    sommarbrud2010 skrev 2008-08-19 13:37:39 följande:
    Blir inget med Landeryds församlingshem, man fick inte ha festen längre än till 12. Och det var begravning på fredagen så man fick inte nyckeln förrän sent på eftermiddagen och hon kunde inte svara på om det var ledigt på söndagen.. 1000 kr/dygn kostade det minsann ändå.. Nä inget för oss. 12 är alldeles för tidigt, man vill ju i alla fall kunna hålla på till 2... Börjar få lite smått panik nu. Finns ju inget ju, och typ allt verkar vara bokat redan *suck*
    Hahaha, jag bara tjatar om Landeryd hela tiden, men jag fattar inte vem du pratade med som fick så konstiga uppgifter. Jag känner inte igen det där med kl.12, vi får ju ha vår fest längre. Dessutom så är det klart att de kan se om det är ledig på söndagen eller inte. Tur att ni har hittat ett annat ställe som ni är nöjda med. Jag lovar ändå att maila alla bilder efter vårt bröllop i Landeryd...
  • sommarbrud2010

Jag pratade med hon Ulla som man skulle ringa till. Usch... hon var inte alls rolig hon inte. Allt var så besvärligt och jobbigt.. hon suckade och stönade... enda gången hon lät glad var när vi sa att vi inte ville boka eftersom det var för tidigt. Snacka om att söka efter så lite jobb som möjligt.

• MarianneL

Nu har m2b varit o tittat på Hällagården o Gula Paviljongen. Han har preliminärbokat GP till den första helgen i Augusti (1-2 augusti) Känns så spännande
    Han tog bilder på båda ställena, som jag kan lägga upp på måndag.
    Hur går det för er andra?

• Tus

Halloj! Vi hade vår bröllopsfest i Skärkinds bygdegård i sommras. Vi är supernöjda med den, bra lokal och stort kök. Iof inte fräschast av lokaler men med lite fantasi och tålamod kan man piffa till det mesta. Ska lägga upp lite bilder snart. Lycka till!

sommarbrud2010 skrev 2008-08-19 18:23:42 följande:
    Nu har jag preliminärbokat, Skärkinds bygdegård. Det är en liten bit att åka, men det tar bara 20 min från kyrkan. Det får gå helt enkelt. Den såg jätte mysig ut på bilderna, ska dit och titta den 5 september. Lovar att ta kort och lägga upp :)Hon jag pratade med, som hade hand om det, var uuur trevlig så det känns hur bra som helst :D *lycklig igen*
Svar på tråden HJÄLP Festlokal i Linköping