• sommarbrud2010

HJÄLP Festlokal i Linköping

Hej!
    Vi har nu bestämt oss för att vi vill gifta oss i Linköping, troligtvis blir det Vårdsbergskyrka.
    Men det verkar totalt hopplöst att hitta en billig, mysig lokal där man själv får ta med mat och dryck. Någon som har några tipps?? Måste verkligen ha hjälp!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-13 11:18
    Kom på att det kanske är till hjälp om jag talar om att vi kommer bli ca 40 st om alla kommer :)

• Svar på tråden HJÄLP Festlokal i Linköping
  • sommarbrud2010

Vi var i Linköping en sväng i helgen så idag när vi åkte hem åkte vi förbi Kaga för att se hur det såg ut runt om. Såg inte alls kul ut ju... jätte nära vägen... Vi kommer ha med en massa små barn så detta passar oss inte alls bra. Även om vägen inte är så trafikerad så räcker det när man har småbarn... Vi får nog leta vidare...

Åkte förbi Landeryd, eftersom det trotts allt verkar bra. Guud va fint det var, låg ett hus bredvid men de kan man säkert prata med. Vi ska ringa på det imorgon, hoppas att det är ledigt. Och be att få titta inomhus. Det ligger mer avskilt från vägen och jätte lummigt och fint. Toppen faktiskt :)! Inte lika långt att åka från Vårdsberg som Kaga heller.

• propp

Vi hade barnfritt, så en sån sak tänkte vi inte ens på gällande Kaga. Däremot blev en katt överkörd precis vid bygdegården under vår fest... Ägarna till katten bor precis på andra sidan vägen och de var dessutom på vår fest...den kanske bara ville komma över och säga hej... Nej, skämt å sido...det var tragiskt när det väl hände, men nu mår katten bra igen...

Hoppas du blir mer nöjd med församlingshemmet! Lycka till!

• MarianneL

sommarbrud2010
    Om du ska kolla Landeryd, kunde du kanske fråga om du får ta lite bilder, så kan ajg också få se hur det ser ut. Är lite jobbigt när man bor i England o inte kan åka ut o titta själv.

Och det kanske finns andra som har bilder från landeryds församlingshem.

• sommarbrud2010

Det kan jag göra. Får inte tag på dem bara... men ska försöka imorgon igen. Vi ska ner till Linköping 5-7 september igen, så jag tänkte försöka få komma och titta då. Är det någon som ska ha sin fest där då?

• MarianneL

TACK SÅ JÄTTEMYCKET! Vilken tur jag har att BT och snälla människor finns i linköping

• sommarbrud2010

Ja, det kan inte vara lätt att planera bröllop från England. Tycker det är jobbigt nog att planera från Göteborg, och det är bara 30 mil :)

• sommarbrud2010

Blir inget med Landeryds församlingshem, man fick inte ha festen längre än till 12. Och det var begravning på fredagen så man fick inte nyckeln förrän sent på eftermiddagen och hon kunde inte svara på om det var ledigt på söndagen.. 1000 kr/dygn kostade det minsann ändå.. Nä inget för oss. 12 är alldeles för tidigt, man vill ju i alla fall kunna hålla på till 2... Börjar få lite smått panik nu. Finns ju inget ju, och typ allt verkar vara bokat redan *suck*

• MarianneL

Jag vet!
    Det är det som är så sjukt. Att det är bokat redan ett år innan. Jg håller också på att få panik härborta. Tänk om man inte hittar något ställa som man tycker är fint.
    Idag ska min m2b (som är i Linköping i en vecka nu) försöka få tag på någon så han kan åka o tita på Hällgården o Gula Paviljongen, så får vi hoppas att de är fina men fraförallt LEDIGA!

• sommarbrud2010

Om du får tag på honom, kan du be honom fota?

• propp

Trist tjejer...jag vet precis hur det är...tyvärr är det nog så att man måste vara ute ungefär ett år innan...har ni kollat Bjärka Säby? Vet iofs att det är tokpopulärt, just för att man får ha egen dricka med sig. Maten måste man catera, men man har några leverantörer att välja mellan. Fast ni var väl kanske inte så sugna på catering...

Sen finns det ju Livgrenadjärmässen oxå...vet inte hur det är med mat och drickat där.

Svar på tråden HJÄLP Festlokal i Linköping