• sommarbrud2010

HJÄLP Festlokal i Linköping

Hej!
    Vi har nu bestämt oss för att vi vill gifta oss i Linköping, troligtvis blir det Vårdsbergskyrka.
    Men det verkar totalt hopplöst att hitta en billig, mysig lokal där man själv får ta med mat och dryck. Någon som har några tipps?? Måste verkligen ha hjälp!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-13 11:18
    Kom på att det kanske är till hjälp om jag talar om att vi kommer bli ca 40 st om alla kommer :)

• Svar på tråden HJÄLP Festlokal i Linköping
  • propp

sommarbrud2010 skrev 2008-08-13 11:17:34 följande:

Är det någon som har nummer och adress til Kaga bygdegård? Har de någon hemsida?
    Nej, de har ingen hemsida och någon exakt adress har jag inte heller...den ligger i Kaga och det området är ju inte så stort...:) Du når dem på mobilnr 070-278 36 27.

Runt omkring lokalen är det lugnt. Mot baksidan är det bara åker och på framsidan går själva vägen genom Kaga, men den är det inte många som åker på... Mitt över vägen finns ett par hus bara och de boende är väldigt vana vid fester i bygdegården, eftersom den är uthyrd i stort sett varje helg, året om. Så var ute i god tid att boka om ni bestämt ett datum för bröllopet!!! Precis framför bygdegården är det en liten asfaltsparkering och så finns det en rätt så stor parkering på sidan om. På ena sidan av lokalen finns det en ganska stor gräsmatta, med en flaggstång på. Vi hade vårt mingel och välkomstdrink där för gästerna innan vi kom dit.
  • sommarbrud2010

Tack så jätte mycket allihopa för tipsen!
    Nu har jag preliminärbokat Kaga, vi hade sådan tur att det var ledigt just den helgen som vi hade bestämt. Vi ville inte ändra datum eftersom vi valde 1 Augusti av den speciella anledningen att vi förlovade oss 1 Augusti 2006 :). Har bokat visning till 5 september, då har vi hunnit boka kyrka också. Ska boka Vårdsbergskyrka men de hade problem med bokningen så vi kan inte boka förrän 1 september. Känns lite pirrigt, får värkligen hoppas att den är ledig.

Hittade ett gammalt nummer här på forumet till Kaga, men det stämmer inte utan det nya nummret är 013-176220.

Åh, jag längtar så till att få se den så att man vet säkert!!!

• propp

Vill du ha fler kort för att se hur det ser ut kan jag maila dig...men du kanske vill ha det lite pirrigt fram till 5 sep...

• sommarbrud2010

När man ändå pratar här, är det någon som har tipps på bra underhållning till rimligt pris?

• propp

sommarbrud2010 skrev 2008-08-13 14:49:53 följande:

När man ändå pratar här, är det någon som har tipps på bra underhållning till rimligt pris?
    Jag kan lika gärna fortsätta ge tips då, jag som redan är gift... Vi hade ett coverband som heter Bitch and the boys och som vi tyckte var helt kanon! De spelar 3 x 45 min för 8000:-...www.bnbtheband.se/. Det gör väldig skillnad för festen med ett liveband, det märkte vi...det är många nu efterås som sagt att vårt bröllop är det roligaste de någonsin varit på...och det är ju kul att höra...
  • MarianneL

tack för svar propp o duchess :)
    Får leta vidare, för jag vill ha plats till en del lekar o spex o sånt.

Duchess skrev 2008-08-12 23:30:36 följande:
    Vi kollade upp Kaga i samband med vår planering. Fler än ca 70 gäster tror jag inte att du får in på Kaga, tyvärr...
  • hippiefridolina

Vi ska ha festen i Landeryds församlingshem men känner inte alls igen de uppgifter Propp skrev. Vi har hyrt lokalen fredag till söndag, så städning på kvällen är inte akuellt.

Det ryms många där, vi ska ha 85 stycken och då är det gott om plats. Det finns en scen i stora salen. Det ligger ett till rum i fil där man kan stänga med en vikdörr, där kommer vi ha lite "cafebord" för att de som vill sitta och prata i lugn och ro efter middagen ska kunna det medans vi andra dansar och festar till vår DJ.
    3 toaletter och ett stort kök. Det är nog allt.

Jag kan verkligen beklaga att andra har fått uppgifter som gör att man inte vill ha festen där. Vi känner oss jättenöjda som hittade det.

• propp

hippiefridolina skrev 2008-08-13 20:34:48 följande:

Vi ska ha festen i Landeryds församlingshem men känner inte alls igen de uppgifter Propp skrev. Vi har hyrt lokalen fredag till söndag, så städning på kvällen är inte akuellt. Det ryms många där, vi ska ha 85 stycken och då är det gott om plats. Det finns en scen i stora salen. Det ligger ett till rum i fil där man kan stänga med en vikdörr, där kommer vi ha lite "cafebord" för att de som vill sitta och prata i lugn och ro efter middagen ska kunna det medans vi andra dansar och festar till vår DJ.3 toaletter och ett stort kök. Det är nog allt. Jag kan verkligen beklaga att andra har fått uppgifter som gör att man inte vill ha festen där. Vi känner oss jättenöjda som hittade det.
    Det kan ju vara så att de har ändrat "reglerna" oxå...vi var i kontakt med dem förra sommaren och så vet man ju inte om man pratade med rätt person då heller...men det är ju jättekul om lokalen passar för er...
  • hippiefridolina

Måste bara tillägga att det där med alkoholen har vi inte heller hört något om! Men som Propp skrev, de kanske har ändrat regelverket =)

• sommarbrud2010

Om det är någon som har bilder från Landeryds församlingshem så får ni gärna maila dem till mig:
    madeleine.r.m@gmail.com
    Ifall Kaga inte känns rätt kan det vara skönt att ha en backupplan :)

Svar på tråden HJÄLP Festlokal i Linköping