• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • sandybee

lanovia 08: Nämen, klart dina vänner inte känna skuld för det! Det är ju tanken som räknas och om de försökt få till något men pga ditt schema inte kunnat få till mer än "bara" en middag så är ju inte det något att gräma sig över. En middag är ju iaf ett firande! Inget som säger att en hippa måste innehålla några särskilda aktiviteter, det handlar ju om att fira den blivande bruden.

Sen förstår jag inte heller varför svensexor lockar fram det grisigaste ur vissa män Jag bävar inför nästa helg då de ska ta min m2b. Han har alltid sett till att de andras svensexor varit - låt oss kalla det för mindre obehagliga - men det är ingen garanti för att de kommer att vara snälla mot honom. Han har en bror som försöker överträffa sig själv i att komma på djävulskap att utsätta honom för. De får inte röra hans skäggstubb eller hår för då blir jag vansinnig!

• Kärlek08

sandybee det låter som om du också hade en urkul dag! Vilka underbara vänne rman har!

• Anemia

Själv är jag skitglad att vi gifter oss i hemlighet, så att jag slipper hippa! Inte det att jag tror att de skulle vara taskiga mot mig.. men bara grejen att många förväntar sig att de ska bli hippade och stå i centrum. Sorry, men så känner jag.

(misstänker att jag kommer få en hippa retroaktivt istället...jag umgås gärna med mina vänner, men då att alla står i centrum)

• Snart fru Wennerström

vilka roliga dagar ni verkar haft! så kul för er, och här går jag och väntar.. blir ganska säkert nästa helg

• Kärlek08

fast jag tycker inte att det är fel att ngn får stå i centrum ngn gång då och då. Det unnar jag alla att få ibland, när de gifter sig, när de fyller år osv. det är faktiskt en supertrevlig känsla att alla har engagerat sig och tänkt till och planerat för just min skull. Dessutom skulle jag tycka att de vore fantastiskt roligt att tillsammans med mina vänner planera en möhippa för ngn för att på så sätt få en anledning att visa hur mycket man uppskattar en vän...

Anemia skrev 2008-08-24 13:17:57 följande:
    Själv är jag skitglad att vi gifter oss i hemlighet, så att jag slipper hippa! Inte det att jag tror att de skulle vara taskiga mot mig.. men bara grejen att många förväntar sig att de ska bli hippade och stå i centrum. Sorry, men så känner jag. (misstänker att jag kommer få en hippa retroaktivt istället...jag umgås gärna med mina vänner, men då att alla står i centrum)
  • matildaochniklas

Låter som en superkul dag!
    Min m2b kommer nog att få en svensexa på fredag om dom lyckas fixa ledigt åt honom.. Dom är nog ganska snälla (hoppas jag!) dom skulle spela paintball och sen hyra en relaxavdelning och senare dra ut o festa. Tror det blir lagom, för han vill verkligen inte göra massa grejer på stan.

sandybee skrev 2008-08-24 12:40:14 följande:
    Detaljer från min hippa finns här www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m3059439.htm...
  • matildaochniklas

lanovia 08, klartde inte ska ha dåligt samvete! det är verkligen tanken som räknas och det är ju jättekul om alla kan vara med. Jag uppskattar jättemkt att min svägerska som är höggravid orkade vara med fram till 01.00, sånt betyder mkt!

Våra kompisar har ju haft jättesvårt att hitta dagsom passar för att jag och min m2b alltid har nåt planerat! Så jag vet att dom fått jobba hårt!

• lanovia 08

Sandybee, nä jag förstår inte heller det där med svensexor. Varför man skall behöva gå och våndas så inför den (och vissa möhippor också). Det skall ju bara vara roligt! Nu fick ju min sambo en super svensexa han var strålande glad när han kom hem, påvekad men inte stupful, inte förnedrad men fått göra roliga uppdrag etc.
    Men oj vad jag förmanat kompisarna på vägen. Låt honom nu få en rolig dag, våga röra hans hår! etc. Men det gav ju resultat också. Tyävrr gick ju inte det med strippa fram riktigt men det löste sig ju ändå.

Tycker precis som ni, det är tanken som räknas. Hellre mindre aktivitet med alla nävarande. Än något stort och färre närvarande. Hoppas bara mina vänner kan släppa samvetet.

• Moonlightshadow

min m2b hade sin svensexa igår. Han var utklädd i He-Man kostym och kunga krona..hehe.. Han hade kul

• ugla

Nu har jag också blivit hippad. De lurade mig totalt, trodde inte att det skulle bli igår.
    Jag hade just klivit ur duchen på morgonen när telefonen ringde. En mansröst lämnade info om att jag hade 8 minuter på mig att packa ner vissa saker och att sedan ställa mig utanför huset med ögonbindel. Jag fick nästan panik!
    En tyst förare körde mig sedan ett stycke och hela tiden spelades "sex and the city" på cd.
    sen vart det champangefrukost hos en väninna sen fick jag en prinsesstiara och en korg med vykort kondomer tamponger och klubbor som ja skulle sälja på stan. fick även en kamera för jag hade uppdrag typ att fota min m2b om 20 år, ser jag på vår framtid mm.Sen gick vi till myrorna där de valde ut en fin klänning till mig, otroligt fin! Temat denna dag var sex and the city så sex shopping o glamor stod på schemat.
    Sålde kort för 350 kr. Sen var det lunch hemma hos en annan väninna o där hade vi tipspromenad som handlade om min m2b.
    Sen bar det av hem till min M2b syster där kom det en säljare som hade sexparty, mycket skratt. Efter det fixade de mys i badrummet med varmt bad ljus tilltugg o dricka. En vännina gjorde en ansiktsbehandling o sminkade mig för kvällen. Sen vidare till hotellet där vi åt god middag o bara pratade.kvällen avslutades me dans på en pub. Hade en kanondag.
    Lite skönt att det är över nu för mig iallafall.

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!