• MadeleineLK

Är så ledsen.. (Långt..)

Ni får ursäkta mig om detta inlägg ligger i fel ämne, men kunde inte hitta ett mer passande.

Det är såhär att under hela min skoltid blev jag mobbad för att vara ful osv, och pojkvännerna jag har haft har allihopa vetat om detta men ändå gjort saker och ting som sårat mig (som då relateras till mitt dåliga självförtroende).

Nu är jag tillsammans med en fantastik kille, och han är verkligen allt för mig. Vi är själsfränder, och det är verkligen underbart, men för en månad sen drygt så upptäckte jag av en ren slump (tyvärr) en sak på hans dator. Han hade varit inne på en porrsida, där det inte bara fanns filmer, utan bilder på tjejerna som poserade. Jag frågade honom om det var han, och han svarade först nej, men erkände han.

Detta har gjort väldigt ont i mig då jag inte har något självförtroende, och jag faktiskt litade på honom till 100%.
    Jag själv är nöjd med min längd, men känner mig ibland lite stor (är inte tjock, men känner mig tjock jämfört med de små tjejerna han tittade på), och har stor näsa och liten mun.. Dessa tjejerna hade knappt någon näsa och fina läppar, vilket jag inte kan få förutom att operera mig.

Varför grubblar jag nu på detta då? Jo, det gjorde ont i min själ, plus att jag har frågat honom varför så många gånger. Det svar jag får är: "Jag gjorde det för jag var kåt, och ville bli av med det. Jag rörde inte mig själv, men tittade på dem för att dem var fula och på så sätt försvann det". Varför ljög han då om det? Saken är den också att han skulle komma hem till mig (vi bor ej tillsammans än) den dagen han gjorde det, men han kom senare än vad han skulle. Han gjorde det även någon dag efter han gjort det första gången.

Jag kan bara inte förstå, han säger att jag verkligen är det snyggaste han vet, och att han tittade på dem för att han tyckte dem var fula och ville bli av med sin upphettsning, varför kom han inte hem till mig? Det har han inget svar på..

Jag bara känner att sanningen antagligen är att han tyckte dem var snyggare än mig, och han njöt av att titta på dem, men vill inte säga det till mig, fast att vi lovat varandra efter det att alltid vara ärliga (vilket inte ska behöva vara ett krav, utan det ska komma av sig själv).. Vet bara inte vad jag ska göra, varenda gång han säger att jag är det finaste så tänker jag bara: "Då skulle du aldrig tittat på de tjejerna.."

Känner mig bara brädad, för han vet om mitt dåliga självförtroende och mitt förflutna, och nu mår jag ännu sämre.. Men ändå finns det många stunder där han får mig att känna mig vackrast, och jag vet att vår kärlek är äkta, för jag känner att han älskar mig mer än allt, vilket jag också gör med honom.

Behövde bara skriva av mig lite.. Är så ledsen, är inte så gammal heller så det tar kanske ännu hårdare vid denna ålder också.. :(

• Svar på tråden Är så ledsen.. (Långt..)
  • solsystem

När jag var yngre hade jag reagerat precis som du, det enda jag kan säga idag är att även om det kan vara svårt så får du försöka lita till det du själv skriver; att han verkligen älskar dig. Verkligheten är ju sådan att den man älskar alltid är den vackraste man vet.Verkligheten är också sådan att man själv alltid, oavsett hur man ser ut, kommer att tycka att det finns andra som är vackrare än en själv. Försök att inte vara ledsen. Acceptera att han tittar på andra, än så länge verkar det ju väldigt oskyldigt och jag tror absolut inte att det har någonting med dig eller ditt utseende att göra. Du är den vackraste för honom eftersom han älskar dig, eller hur?

• anna 2008

Jag förstår din känsla och att du mår dåligt av det. Jag ska inte skriva ett långt inlägg men vill ändå säga att äkta kärlek och en äkta människa som finns i hans närhet är mycket mer än den tillfälliga och ytliga känsla en person kan råka ha för den typen av bilder på anonoyma personer! Jag säger absolut inte att du ska acceptera det han gjort men jag tycker inte att det finns någon skäl för dig att minimera ditt eget värde på grund av det! Kram på dig!

• Tooticki

Var ni överens innan om att han inte fick besöka porrsidor? Tänk om han tycker någon tjej ni ser på stan el på nåhon fest är snygg, vad händer då? Om han inte älskade dig mest av allt, skulle han vara med dig då? Det är DIG han har valt!

Jag förstår att du har haft det tufft men du behöver söka hjälp, genom att bete dig som du gör skapar du en distans mellan dig och din kille och han kommer känna att han inte kan vara ärlig mot dig av rädsla för att du ska bli sårad. Ta kontakt med en vårdcentral som kan remittera dig till en kurator och låt inte ditt dåliga självförtroende gå ut över ert förhållande. Försök fokusera på att han faktiskt väljer dig varje dag!

• MadeleineLK

Tack för det ni skriver.. Trots min ålder ändå är det så jag tänker. Men det är så svårt när man ända sedan förskolan fått höra hur ful man är. Det gör så ont. Jag vet att folk tittar på andra, det är ju naturligt. Men han har sagt till mig och lovat mig (han är en mycket känslig och fin kille, därför känns det så svårt), att han inte ser på andra på det sättet. Men det känns så dumt att han säger att han gjorde det för att dem var fula.. Det var t o m en slump den första gången sa han, och han borde ju inte klickat där för att dem var fula (han satt och letade efter ett spel.. kan inte tänka mig att han var så upphetsad då).

Jag vet inte vad jag ska ta mig till, redan innan detta har jag haft otroliga komplex för både det ena och det andra, och de tjejerna han tittade på hade det så som jag vill ha, därför känns det ännu mer.. :'(

• MadeleineLK

Jag har redan i grundskolan varit hos en psykolog, och ja vi var överens. Det känns ändå bra när han och jag pratar om det, men det känns som om han döljer det mesta. Vi är alltid helt ärliga mot varandra, det är vi faktiskt. Och vi har pratat om otroligt djupa problem han har haft och som jag har haft, så där är ingen distans mellan oss. Så, han kanske pratar sanning, men det låter så dumt och ologiskt.. =/

• Tavi

Där finns tidningar och filmer överallt...prata med din kille om hur du känner för allt det med porr...
    Det är inget fel av pojkvännen men han vet nog inte att det sårar dig såmycket.
    Som sagt han har valt dig och älskar dig,arbeta med dig själva och prata med honom.Lycka till
    Det skall gå bra skall du se ;)

• MadeleineLK

Vi har pratat om det, och den som har gråtit mest är faktiskt han. Han ångrar sig verkligen, men då undrar jag, om han tittade på dem för att dem var så fula, varför ångra sig så mycket bli så ledsen och t o m ljuga om det innan han erkände det? När jag konfronterade honom med det så sa han ingenting.. Det är sådana saker jag stör mig på, att han inte är riktigt ärlig, eller att hans svar i alla fall låter som om det är lögner.

Han är verkligen världens underbaraste, och jag vet att det är han & jag, så är det. Finns ingen bättre än honom, och det han gjort är ju egentligen litet, men det blir så stort för mig. Det är jobbigt.. Man vill bara få en kram och bli hel igen.

• Tooticki

Om ni var överens om att han inte skulle se på porr innan detta inträffade så förstår jag att du är sviken över att han valde att göra det ändå. Jag hävdar ändå att det är lättare för dig att jobba med din självkänsla än att vaka på pojkvännen så han inte tittar på någon annan. Uppenbarligen kunde den psykologen inte hjälpa dig med dina problem för du mår ju dåligt nu så hitta en ny.

Hur gammal är du?

• solsystem

Ingen människa är så ful som du verkar ha uppfattningen att du är. Alla människor har något som är vackert. Fokusera på det som är bra med dig oc de svar du har fått här och försök att inte gräva ner dig i de förklaringar han ger dig. Jag har hört exakt samma förklaringar från min pojkvän för tio år sen, då ältade jag dem i det oändliga, det enda det ledde till var att vi bråkade och att förhållandet blev sämre. Sanningen är att de tycker det är spännande att titta tror jag. Idag har jag samma pojkvän, vi pratar aldrig om sånt längre och jag har heller inte märkt av att han intresserar sig för sådana bilder längre, han liksom jag har helt enkelt mognat och nu gifter vi oss om en månad:)Så antagligen tyckte han att jag var vackrast ändå precis som din kille gör med dig.

• Tooticki
    MadeleineLK skrev 2008-07-30 13:00:57 följande:
    Han ångrar sig verkligen, men då undrar jag, om han tittade på dem för att dem var så fula, varför ångra sig så mycket bli så ledsen och t o m ljuga om det innan han erkände det?.
    Han tyckte förmodligen inte att dem var fula (varför kolla på porr i så fall? han hade lika gärna kunnat kolla på en myrslok eller marilyn manson!) utan säger det för att inte såra dig.
Svar på tråden Är så ledsen.. (Långt..)