• grisen81

vad kostade eran brudbukett?

Jag hämtade min rundbundna bukett nyss. Lime gröna rosor med lite brudslöja i och gröna blad runt. sen pärlor nerstuckna i rosorna. jätte fin, stor. kostade bara 260 kr. Jag blev förvånad att det blev så billigt. vad kostade era? Var det billigt?

• Svar på tråden vad kostade eran brudbukett?
  • stinakina

Jag betalade 900 för min bukett, två tärnbuketter,knapphålsblomma åt maken samt fem vita rosor (som vi dekorerade tårtorna med)

Bild på min bukett finns i mitt galleri (förresten, min pressbild är ju min bukett )

Tärnbuketterna bestod av en rosa gerbera samt några rosor och lite grönt...

• gift2augusti2008

Vi betalde 2200 kr för brudbukett ( blåa och vita rosor , 2 corsager samt 5 vita och 5 blåa rosor:)

• Kärlek ger näring åt själen

Jag kommer att betala 1300kr för min lösbundna droppformade bukett med rosor,gerbera,grönt,trollhassel o bär.

2000:- för tärnbukett,3corsage o min brudbukett

• Kireina

320 kr för brudbukett med vita rosor (finns bild i galleriet), 2 corsage samt en enkel ros till tärnan. Då sa vi dessutom att det var till ett bröllop.. många brukar ju inte säga det för att få ner priset.

• lodo

min kostade ingenting! hade vilda blommor

• miracles0607

vårat kommer kosta 2000 kr.

då är det:

min vackra bukett
    3 corsager
    tärnans bukett
    två korgar med rosenblan åt våra små flickor
    två deadem med blommor åt våra små flickor
    murgröna att dekorera borden med
    11st rosendekorationer till borden (mörk röd ros + grässtrån och lån av "vas")
    och blommor till mitt hår

• 10 års förlovning får räcka

En del här har fått tag i riktigt billiga buketter, men om man bara betalar några hundra för brudbuketten är den förmodligen inte bunden som en brudbukett. Jag ser verkligen skillnad på vissa buketter, det är helt annorlunda med en brudbukett som är välbunden och tät. Mycket jobb bakom där.

Vissa billigare buketter ser fina ut i alla fall, men ville bara förtydliga.

(Vi gav 1500 för bukett, två corage och en tärnbukett. Modernt, välbundet och jättevackert).

• Rosenpetunia

Oj oj oj, det var verkligen billigt! Lyllodig
    Min bukett + makens corsage kostade nånting runt 1300 kr., minns inte exakt. Väl investerade pengar, även om jag inte hade haft nåt emot att få ett sådant toppenpris som du fick

Ha det gott!

grisen81 skrev 2008-07-23 17:48:28 följande:
    Jag hämtade min rundbundna bukett nyss. Lime gröna rosor med lite brudslöja i och gröna blad runt. sen pärlor nerstuckna i rosorna. jätte fin, stor. kostade bara 260 kr. Jag blev förvånad att det blev så billigt. vad kostade era? Var det billigt?
  • lolinona

Jag talade med vår florist igår, så jag fick ett maxpris på 700 kr för en rundbunden bukett med rosor, daggkåpa och ev. björnbär.
    + 3 corsage

• Sanfor

Min florist fick en bild av klänningsfärgen, klänningsmodellen och tiaran, samt en bild på en bukett jag tyckte var snygg, sen fick hon fria händer.

Vi kom överens om maxpris 1500 kr (inkl blommor till coursage som jag binder själv)

Den 27:e sept vet jag hur det blev..

• Vargtassa

Oj! 260 kr är nog jättebilligt! Skulle oxå vilja ha en bukett till det priset. Får väl se hur det blir.. :)

• AnAngel

... tips på bra florister till bra priser i sthlm?
    Bukett liknande "stinakina" här inne... annan färg kanske.

• sokkerstruten

1500 kr för brudbukett+ min blivandes coursage
    75 kr för bestmans coursage
    300 kr för tärnornas buketter.

• Myran 0802

Jag skulle ha betalat runt 800-900 kr för min brudbukett och två coursage (en till min man och en till sonen som döptes), då var det ljusgula rosor, ljus gula liknande prästkrage och en del grönt runt om. Den var droppformad brudbukett. Men vi fick det av floristen (min kompis) som är florist i bröllopspresent.

• lillaj

Vi betalade 1800 för bueketten, 75 för corsage och 480 kr för 12 bordsdekorationer i samma stil som bukett och corsage! VI är jättenöjda med floristens jobb, det blev exakt som vi tänkt oss!!!

• PL080802

Endast några hundra, min mamma och syster gjorde den, samt corsage och tärnbuketter. Blev fantastiskt fint!

Svar på tråden vad kostade eran brudbukett?