• grisen81

vad kostade eran brudbukett?

Jag hämtade min rundbundna bukett nyss. Lime gröna rosor med lite brudslöja i och gröna blad runt. sen pärlor nerstuckna i rosorna. jätte fin, stor. kostade bara 260 kr. Jag blev förvånad att det blev så billigt. vad kostade era? Var det billigt?

• Svar på tråden vad kostade eran brudbukett?
  • katjakaj

Vi betalade 1500kr för:

Brudbukett
    2 corsage
    Tärnbukett
    Blommor till dekoration av borden

Jättebra pris, tycker jag!

• 126306

Kommer att betala 3950kr för brudbukett, tärnbuketter 3sr, näbb bukett 1st, 2 st strutar till dom minsta näbbarna, 3 st corsage.

Min bukett kostar 1500 kr.

• MilosMamma

varför endel buketter blir så billiga är oftast att man gör den "som en vanlig bukett". Då blir dom inte dyra, ofta har butiken bra pris på typ 10 rosor eller så kör dom med 10-packs rosor.

En bukett i hållare brukar sällan landa under 1000:-

• ThePlupps

Men shit så dyrt! (eller??) Jag kommer helt klart att binda min egen bukett...

• JPerlestam

Min sambo ska veckan innan bröllopet gå in i en blomsteraffär och beställa en bukett till mig utan att säga att det är en brudbukett utan bara en överraskning till hans flickvän. Jag ska köpa tärnbuketterna i en annan affär och säga att det ska vara presentbuketter. Jag vill bara ha röda rosor och något grönt och fick höra att jag skulle behöva betala mellan 500-1000kr bara för brudbuketten vilket jag tycker är hemskt fånigt. En bekant gifte sig i helgen och beställde 4 buketter utan att säga vad hon skulle ha dem till och fick då betala 350kr för allihop! Så nämn inte ordet brudbukett!!!

• gustafmatilda

1075:-, då fick vi med en 7-8 st extra "kaveldun" att använda som dekorgräs bland gräset i krukor på vigselplats och i festlokalen.

• Hajime

betalar kostnaden för band runt buketten(15kr) plus vad nu påsarna med frön att så blommorna med kostade plus oasis för 20kr... totalt runt 60-70kr

• Emmmmm

200 kr ungefär. köpte blommor och band själv

• dimma

min kostade 60. enkel men jättefin inköpt och bunden på safeway i USA. alldeles lagom tyckte jag...

• brud080719

min brudbukett, två tärnbuketter och tå corsage kostade oss 1500:-. Jag e helnöjd!! Bilder finns i galleriet..

Svar på tråden vad kostade eran brudbukett?