• grisen81

vad kostade eran brudbukett?

Jag hämtade min rundbundna bukett nyss. Lime gröna rosor med lite brudslöja i och gröna blad runt. sen pärlor nerstuckna i rosorna. jätte fin, stor. kostade bara 260 kr. Jag blev förvånad att det blev så billigt. vad kostade era? Var det billigt?

• Svar på tråden vad kostade eran brudbukett?
  • blivande fru carlsson

Min bukett kommer att kosta 1500-1700 kr
    Corsage 70 kr/st
    Tärnbukett 350 kr

Billigast i stan men rätt dyrt ändå!

• Amazingme

800 gick min bukett på men då har ja ingen stor och ganska lite rosor

• Hedebris

vi betalar 1500kr för
    en brudbukett med stora röda rosor. Rund
    två rosor till tärnorna
    3 corsage

• MilosMamma

Klart det blir dyrare om man säger att man ska ha en brudbukett då man binder brudbukett o vanlig bukett på helt olika sätt.

• cesseny

Jag har beställt bukett till mig. Ville ha en enkel med 7 st ljusrosa stora gerbera. Den plus en corsage till min m2b kommer att kosta mellan 250-300kr.

• IsaacsMamma

290 kr med frakt kommer min bukett att kosta, beställt med blomsterbud via eniro!

• Sommargrönt

Min brudbukett kostar 850 kr. Det är för att jag ska ha 7 kallor i som just nu ligger på omkring 100 kr styck...Arbetet tar dem bara ca 200 kr för, och då har de fått särskild tråd och pärlor av mig som de ska sitta och pilla med. Tycker jag var billigt (inte kallorna utan bindningen).

Sen ska jag ha en corsage, en tärnbukett, kallor att dekorera tårtan med och blomblad till kyrkan.

Totalt landar jag på 2300-2500 kr. Känns helt okej tycker jag.

• IdaÄlskarLennart

500kr och då får jag brudbukett, "fick-bukett" till mannen och en båge klädd med blommer å sånt =)

• Natmi

Vad bra pris du fick! Räknade att du hade kring 18 eller 19 rosor. Hos min blomsterhandlare kostar en ros 25 kr oavsett om jag nämner ordet brudbukett! Fick du ditt handtag lindat?

• grisen81
    Natmi skrev 2008-08-01 20:23:59 följande:
    Vad bra pris du fick! Räknade att du hade kring 18 eller 19 rosor. Hos min blomsterhandlare kostar en ros 25 kr oavsett om jag nämner ordet brudbukett! Fick du ditt handtag lindat?
    Jag hade 21 rosor till o med. jag band handtaget själv, för jag köpte den dagen innan eftersom vi hade vigseln 8 på morgonen. kunde inte ställa den i vatten lindad ju.. men jag köpte jätte fint siden band och band hårt runt, sen en tunnare som hängde ner...
Svar på tråden vad kostade eran brudbukett?