• Paoje

Januari 2009? Finns det fler?

Vi gifter oss 5 januari. Finns det fler som gifter sig i januari? Hur långt har ni kommit med planeringen? Hur ska erat bröllop se ut?

• Svar på tråden Januari 2009? Finns det fler?
  • 3Jane

Vi gifter oss 17 januari 2009. Det slog mig plötsligt, när jag hängde bland de andra 2009:orna som har nästan ett år kvar, att vi bara har ett halvår!! Hjälp säger jag bara!
    Har ni hunnit långt?
    När jag tittar på listan tycker jag vi har en miljon saker kvar att göra.

Vi har:
    * Bokat vigsellokal
    * Bokat festlokal
    * Bokat hotell för bröllopsnatten
    * Har tärnor, bestman och toastmaster
    * Vet vilket färgtema vi vill ha
    * Vet vad jag vill ha för kläder men inget klart än, har skor
    * Har köpt alla underkläder till mig för bröllopsnatten, men inte till under klänningen

De e väl typ de .. massor kvar! Ni då?

• Paoje

Jag hängde också i den tråden ett tag, men de flesta har ju som sagt ett år eller mer kvar! Lättare att prata med någon som har ungefär lika långt kvar ju.

Vi har:

* Bokat kyrka
    * Bokat lokal
    * Bokat catering
    * Köpt klänning
    * Köpt cape till mig
    * Köpt tiara
    * Köpt slöja
    * Köpt placeringskort
    * Köpt gästbok och en "minnes" bok
    * Köpt lite dekorationer
    * Skor har jag sedan tidigare
    * Tittat på ringar, men ej beställt än. Vet vilka vi ska ha dock.
    * Bestämt inbjudningskort, men ej beställt. Ska göra det runt augusti/september. Funderat lite över vad som ska stå.
    * Bestämt något slags tema, silver och blått kommer det gå i litegrann.
    * Lagt upp en bröllopssida här på BT. Fast det vet inte folk om än.

Mycket av grejerna vi köpt har vi hittat under köp & sälj här. Mycket bra sida!

I övrigt vet vi precis hur vi vill ha det. Men vi har ju också massor kvar. Bestämma mat, boka hotell, fixa toastmaster, hans kläder o allt annat!

3Jane skrev 2008-07-11 18:39:23 följande:
    Vi gifter oss 17 januari 2009. Det slog mig plötsligt, när jag hängde bland de andra 2009:orna som har nästan ett år kvar, att vi bara har ett halvår!! Hjälp säger jag bara!Har ni hunnit långt?När jag tittar på listan tycker jag vi har en miljon saker kvar att göra.Vi har:* Bokat vigsellokal* Bokat festlokal* Bokat hotell för bröllopsnatten* Har tärnor, bestman och toastmaster* Vet vilket färgtema vi vill ha* Vet vad jag vill ha för kläder men inget klart än, har skor* Har köpt alla underkläder till mig för bröllopsnatten, men inte till under klänningenDe e väl typ de .. massor kvar! Ni då?
  • 3Jane

OJ vad mycket ni har hunnit!! Imponerad!
    Vi började prata om bröllopet när det var över 1 år kvar, men sen har vi ändå inte "gjort" så mycket. Men vi vet nog iaf i stort sett hur vi vill ha det, mycket planer :)

Men jag börjar som sagt bli lite stressad.
    Min pojkvän är i USA nu i en vecka till och jobbar men sen när han kommer hem får vi nog börja ta tag i allt på allvar.
    Först på to-do-listan just nu är nog att kontakta en vigselförrättare, göra en hemsida och inbjudningskorten.

Sen blir det nog dax att ta tag i kläderna, maten och musiken tror jag. Och ringen också, den glömmer jag alltid bort (eller kanske väljer att glömma bort)för det är så svårt tycker jag. Vad har du hittat för nån?

• 3Jane

Oj det var många hotell att välja mellan.
    Gick inte in på länkarna men genom att bara läsa den lilla texten skulle jag valt:

Bröllopspaket på Högbo Brukshotell

Hjärtepaket

J Romantic Weekend

Lyxhelg på Stockeboda

Lyxig Gourmetweekend

Lyxpaket i mini-svit på Adlon Hotell

Romantisk weekend

• Paoje

Nja, så mycket har vi inte gjort eg. Väntar med spänning på min klänning, har beställt den via internet. Men den är måttbeställd så det vore konstigt om den inte satt bra. Har du sett ut någon klänning? Vet du vilken typ du vill ha?

Mmm, det är ju dags att börja med inbjudningarna snart..Gör ni de själva eller beställer ni?
    Vi har inte så stor budget för detta, men sambon tycker ändå promt att vi ska beställa.. Har hittat inbjudn kort på calligraphen som kostar 25 kr:-. För mig hade det räckt bra med att skriva ut på lite finare papper. Men men.

Ringar ja.. Vi har bild på de i galleriet! De finns på guldfynd.

3Jane skrev 2008-07-13 09:43:12 följande:
    OJ vad mycket ni har hunnit!! Imponerad!Vi började prata om bröllopet när det var över 1 år kvar, men sen har vi ändå inte "gjort" så mycket. Men vi vet nog iaf i stort sett hur vi vill ha det, mycket planer :)Men jag börjar som sagt bli lite stressad.Min pojkvän är i USA nu i en vecka till och jobbar men sen när han kommer hem får vi nog börja ta tag i allt på allvar.Först på to-do-listan just nu är nog att kontakta en vigselförrättare, göra en hemsida och inbjudningskorten.Sen blir det nog dax att ta tag i kläderna, maten och musiken tror jag. Och ringen också, den glömmer jag alltid bort (eller kanske väljer att glömma bort)för det är så svårt tycker jag. Vad har du hittat för nån?
  • 3Jane

Var inne och kollade på klänningar i våras och hittade "the-one" i första butiken vi var i, inte första klänningen jag provade dock. Så jag vet vad jag vill ha. Men vi försöker hålla nere budgeten och den kostade 6000+en spetsjacka för 3000-4000 så det skulle bli 10.000 och det tyckte sambon var lite mycket. Har en moster som är bra på sy så hon har sagt att hon ska sy åt mig.
    Men nu i fredags hittade jag exakt den jag vill ha på blocket till salu men i stl 38 och jag har 34. Mailade dem o sa att jag var intresserad för min moster sa att hon kunde sy in. Men har inte hört nåt ifrån dem så vet inte om den fanns kvar. (Håll tummarna!)
    Har du nån bild på klänningen och vad kostade din?

Haha blir så mkt så fort man ska börja skriva om nåt. Säg till om du tycker jag skriver för mkt :D

Inbjudningskorten kommer vi designa själva sen jobbar min systers pojkvän med sånt så han kan trycka dem gratis åt oss. Men det blir väldigt enkelt. Svart text i nått snyggt typsnitt på vitt finare papper. Sen ska vi nog köpa nåt sidenband.
    Har inte riktigt kommit på hur de ska se ut än.

Aha, ska titta!!

• Paoje

Är bara roligt att prata med andra som gifter sig samtidigt! Trodde vi var helt ensammen om just det datumet. Kul & se & höra hur andra lägger upp det ju. Kul att bolla tankar o idéer.

Oj, hoppas klänningen finns kvar! Har du någon bild på den? Vore ju perfekt om du fick den från blocket om du ändå har någon som kan sy in den!
    Klänningen jag har köpt finns också i galleriet, kostade 1699:-. 3 veckor kvar innan den kommer.... Nervöst!

3Jane skrev 2008-07-13 10:21:17 följande:
    Var inne och kollade på klänningar i våras och hittade "the-one" i första butiken vi var i, inte första klänningen jag provade dock. Så jag vet vad jag vill ha. Men vi försöker hålla nere budgeten och den kostade 6000+en spetsjacka för 3000-4000 så det skulle bli 10.000 och det tyckte sambon var lite mycket. Har en moster som är bra på sy så hon har sagt att hon ska sy åt mig. Men nu i fredags hittade jag exakt den jag vill ha på blocket till salu men i stl 38 och jag har 34. Mailade dem o sa att jag var intresserad för min moster sa att hon kunde sy in. Men har inte hört nåt ifrån dem så vet inte om den fanns kvar. (Håll tummarna!)Har du nån bild på klänningen och vad kostade din?Haha blir så mkt så fort man ska börja skriva om nåt. Säg till om du tycker jag skriver för mkt :DInbjudningskorten kommer vi designa själva sen jobbar min systers pojkvän med sånt så han kan trycka dem gratis åt oss. Men det blir väldigt enkelt. Svart text i nått snyggt typsnitt på vitt finare papper. Sen ska vi nog köpa nåt sidenband. Har inte riktigt kommit på hur de ska se ut än.Aha, ska titta!!
  • 3Jane

Var i Usa för några veckor sen och där provade jag också en sån där som är veckad, hm vet inte hur man förklarar. Men som är lixom lite volangig fast i mjuka kurvor. Den var iaf också supersnygg men kostade 14.000 vet inte om man kan hitta sånna billigare nånstans.

Svar på tråden Januari 2009? Finns det fler?