• Bröllopstokiig

Folk tycker att vi stressar/förhastar oss

Hej! Jag och min sambo är nyförlovade och vi har fått lite blandade åsikter kring vår förlovning. Framför allt från vänner till mig. De tycker att vi stressar och förhastar oss. Vi förlovade oss på vår 1 års dag (eller 1 år efter vi träffades, beroende på hur man räknar) och flyttade ihop 2 veckor innan det. Jag har fortfarande kvar min hyresrätt (jag hyr ut den i 2:a hand). Vi planerar att gifta oss våren/sommaren 2010 (eller tidigast hösten 2009).

Egentligen är ju det viktiga hur vi känner och för oss känns det 100% rätt. Men jag är bara lite nyfiken på om ni andra tycker att "vi har förhastat oss", även ni som varit tilsammans länge innan ni förlovade/gifte er?

• Svar på tråden Folk tycker att vi stressar/förhastar oss
  • Merveilleux

Jag och min sambo har varit tillsammans i ganska precis 6 år när vi gifter oss, men jag tycker inte att ni förhastat er. Det är väl enbart eran ensak?! Dina vänner vet väl inte hur ni känner er!?

Huvudsaken är väl att det känns rätt för er.

Lycka till!!

• Sommargrönt

Vi flyttade ihop efter ett år. Förlovade oss efter fem år och gifter oss efter sex år. Vi är 25 år gamla. Det finns folk som tycker att vi förhastar oss också. :)

Ibland är det av avundsjuka man säger så, ibland för att man inte vill släppa taget och inse att ens barn har blivit stora (om det är föräldrar som säger så), ibland är det för att man inte själv är redo för ett sånt steg och på något sätt bestämmer sig för att alla andra är likadana...

Vad jag menar är att sådana kommentarer får man jämt, vad man än gör. Väntar man längre så börjar vissa tjata. Ingen annan än ni kan veta vad ni känner och vill. Man får stänga av öronen...Lycka till!

• gustafmatilda

Vi var endast tillsammans 10 månader när vi förlovade oss. Och visst kunde en del tycka att jag var ung och det var tidigt, men de kan trots inte veta vad som är rätt för oss. På samma sätt kan inte dina vänner veta om er förlovning är rätt för er i dagsläget, det kan endast ni. Jag tror att du kanske ska prata med dem och förklara på ett schysst sätt att detta är ert beslut, att ni har kommit till den punkten i livet då ni vill ta steget. En del kommer dit fort, för andra kräver det längre tid. Men ingen kan säga att någon annan inte är redo för det.

Så svar på din fråga: känner ni varandra och vet ni om att ni vill leva resten av era liv tillsammans - då tycker jag inte att ni har förhastat er! Lycka till!

• pluttefisa

Vi flyttade ihop efter 2 manader och det är 4 ar sen nu. Det fanns sa klart vänner som tyckte det var för snabbt etc. men det finns alltid de som vet bättre och det är bara att ignorera dem om det känns bra för er. Vi gifter oss i September efter 4 ar tillsammans!

• 090208

Det dar ar bara bullshit, man gor vad man vill. Sen om det inte haller, ja det ar ju eran erfarenhet och huvudvark.

Vi gifte oss efter 13 manader tillsammans, min familj var helt... Ja, tysta bara... Dom har bara traffat min man 1 gang, det var innan vi gifte oss. Och han kommer fran andra sidan jordklotet, darfor var dom lite "Hmm...". Men mina foraldrar har varit har och traffat honom och alla gillar honom.

Skit i negativa manniskor, gor vad som gor er glada!

• Fenixx

folk är duktiga på att lägga sig i andras liv! ni gör som ni känner för!

vi har en 2010-tråd här inne för oss som planerar bröllop då.

• Ssand

Vi förlovade oss efter ca 1 år och gifte oss 10 månader efter det. Det kanske låter snabbt, men det känns inte så... De enda som kommenterat det känner varken mig eller min man. Lustigt att de tror att man ska vilja lyssna på deras åsikter...!

• Vicka81

Jag blir så jädrans less på folk som anser sig att ha rätt att tycka till hejvilt om andras liv. Även om de tycker det så kan man ju behålla sina negativa tankar för sig själva! Förlova er, gift er, skaffa barn, köp hus och gör vad tusan ni vill och skit i alla lägga-sig-i:are!!!

• Vinnaren

Nu har jag inte läst vad de andra skrivit men jag kan berätta att känner man att det är rätt så finns det väl ingen egentlig anledning till att vänta.... vänta på vaddå? är min mening.
    Träffade min man i september, i december hade vi båda separerat från våra föredetta och flyttat ihop!
    Efter 9 månader var jag gravid, på vår två-års dag förlovade vi oss och efter 2 år och 8 mån gifte vi oss!!!!
    Vi är världens mest lyckliga par och älskar vårt liv tillsammans, är det rätt så är det rätt!
    Jag kan se att allt gick fort och att folk runt omkring oss tyckte vi gick snabbt fram men vi är rätt för varandra och alla är lyckliga i det.
    Jag tycker inte att det finns en viss tid man måste vänta innan man gör vissa saker, självklart är barn en sådan sak man skall vara försiktig med eftersom barn är påfrestande för ett förhållande, men eftersom vi båda hade barn sedan innan så visste vi också vad vi gav oss in i.

Ha det gott och lycka till med allt framöver!

• Jessie Gustav

Håller med alla andra..Gör som ni själva känner är rätt. Jag och min m2b gifter oss 3 dagar före vår två årsdag.vi flyttade ihop efter en månad och förlovade oss efter 3 månader.Vi hade det likadant som ni att mina vänner hela tiden tyckte saker och ting om vårat förhållande och gör fortfarande för den delen men vi gör det vi tycker är rätt..Kör på ni bara.

Svar på tråden Folk tycker att vi stressar/förhastar oss