• EllaM

Cambridgekuren - tråd 11

Tråd nr 11! För alla som går på cambridgekuren, vill gå på cambridgekuren eller bara är nyfikna! Eller går på annan kur och behöver stöd. Här är alla välkomna och vi hjälps åt att stötta och peppa varandra!

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - tråd 11
  • Lövnäs

Hej!
    Jag är nu inne på o snart förbi 4:e dagen på ren kur. Har gått hur bra som helst. Är så glad för det, då jag testade för ca 2 år sedan, mådde jag så dåligt att jag inte orkade ta hand om dottern.
    Ställde mig på vågen imorse o den visade 3,5kg mindre. Plus att jag fick på mig ett par byxor som var lite för små när jag köpte dem för några veckor sedan.

Har en fråga till er som vet. Kan man dricka typ loka eller ramlösa o vara kvar i ketosen?
    Tack.

• EllaM

Ja, det kan man, men jag skulle se upp med de smaksatta!

• Pentan

Börjar med ren kur i dag. Har kört bra mat sen i fredags och redan tappat 0,6 kg så det känns bra.

• EllaM

Rena kuren går sisådär, kör på med komb i några dagar till. Äter två shakes per dag och antingen lunch eller middag beroende på de sociala omständigheterna under dagen. Det är lite FÖR misstänkt att "banta inför bikinisäsongen" som jag sa i våras för att komma undan med det, svårare att säga det nu och jag vill ju inte att någon ska ana något... Men jag går stadigt ner i alla fall. Igår blev det tre shakes, några skivor rostbiff, några skivor rökt kalkon och några blomkålsbuketter.

Härligt att det går bra för er andra! Håll ut de första jobbiga dagarna, det blir så mycket lättare sedan!

• Duchess

Usch, jag syndade igår.... En hel påse salta pinnar! Det syntes på vågen imorse.

Det är lätt att säga åt andra att inte ge upp, men svårare att ta det till sig själv. Nåja, jag ska kämpa vidare. Jag är ju redan gift, så jag har (på gott och ont) ingen deadline för när dieten bör vara klar

• Nikajo

Kör kombikur istället för ren kur denna gången. Tar en påse till frukost, och byter ut antingen lunchen eller middagen mot en påse. Får se om vågen kommer att röra sig nåt...

• Pentan

Samma sak här, kombi - men inga kolhydrater när jag väl äter...

• This Is Me Now

Det bästa OM man ska köra kombinerad kur är att undvika allt socker och kolhydrater.
    Lycka till!

• miracles0607

Hejsan!

Hoppar in här... började ren kur i morse... oj nervöst vill klara detta är ju bara lite mer än en månad kvar till brölloppet.

fast visst känns det när man ser barnen sitta å äta sin smaskiga lunch...hua

Måste fråga ca hur mycket vatten niu dricker? Jag har fått i mig 6 liter sen imorse (dricker ivf inte ens 2 glas)

• This Is Me Now

oj! 6 liter är verkligen att ta i!
    Det är viktigt att du får i dig vatten, men 3 liter räcker absolut!
    Du kan bli sjuk av för mycket vatten!

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd 11