• EllaM

Cambridgekuren - tråd 11

Tråd nr 11! För alla som går på cambridgekuren, vill gå på cambridgekuren eller bara är nyfikna! Eller går på annan kur och behöver stöd. Här är alla välkomna och vi hjälps åt att stötta och peppa varandra!

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - tråd 11
  • EllaM

Hej tjejer!

Gamla tråden visade sig vara avstängd så jag tog friheten att starta en ny. Hur går det för er?

Vågen stod still idag, men det får väl betraktas som fullt normalt. Bara några dagar kvar på ren kur nu! Har redan börjat fantisera om allt jag ska äta då.....

• EllaM

Välkommen!!

Jag håller med, det blir lite hysteri just inför en viss dag. Personligen känner jag att jag verkligen vill vara smal på fotona...men för mig handlar det också om att jag vill hålla mig smal därefter! Jag hoppas att jag aldrig tillåter mig att gå upp i vikt på det sättet igen. Det handlar alltså om att ändra livsstil, jag tror att det är så för de felsta av oss. Men bröllopet och fotograferingen funkar som extra motivation för att verkligen ha en "deadline" och därmed tvingas ta tag i sin vikt!

Härligt att det går bra för dig! När är det bröllop? 5 kilo kan du säkert ta ganska snabbt! Jag är en av dem det går lååååångsamt för, men jag är redan relativt smal och kämpar med de sista kilona bara nu. De är sega som bara den!

• EllaM

Vi gifter oss i september. Alldeles hemligt....! Det mesta är klart, men fortfarande har vi ingen vigselförättare! Fast vi ska gifta oss på en vardag så det är jag inte orolig för. Nu funderar jga mest på vad jag ska ha för smycken och om jag ska ha tiara/diadem eller ngt annat hårsmycke.... Skönt med semester innan! Vi har ett par dagar ledigt innan så vi checkar in på vår bröllopssvit redan då och tar det lugnt och fixar sådant som naglar och så innan. Är itne nervös än, men hinner nog bli....!

Klart du fixar 5 kilo innan 2 augusti. Det är bara att vara hård mot sig själv! Men kör inte ren kur ända in i det sista, börja kombinera sista veckan. Annars finns ju risken att du får jätteont i magen när du börjar äta och blir onykter bara champagnekorken flyger av flaskan!

• EllaM

Sista dagen på ren kur idag (3 veckor har jag hållt på). Vågen stått still i flera dagar nu, jättetrist. Men så var det förra gången på ren kur också. Antar att kroppen vänjer sig liksom. Ska försöka ta de sista kilona på egen hand utan CB, annars blir det en sväng till i augusti.

Lycka till tjejer!

• EllaM

Gick upp några av de kilona jag gick ner på ren kur innan semestern när jag började äta (och unna mig allt eftersom det var semester!), men gått ner lite igen genom att sedan hålla igen lite och de senaste dagarna köra kombinerat. Totalt har jag alltså gått upp 1 kilo från den vikt jag hade sista dagen på ren kur, och det är ju vattenvikt bara. Med andra ord går det bra! Nådde inte helt mitt mål innan semestern, men är hyfsat nöjd ändå. Något kilo till kanske jag kan ta innan bröllopet i september...

Hoppas det går bra för alla er andra!

• EllaM

Välkomna ni nya! Ska bli spännnade att få höra om er cb-resa!

Chokladen är min personliga favorit. Drack cappucinon ett tag ockå (med mycket vanligt, riktigt kaffe i). I övrigt kan det bli någon svamp- eller kycklingsoppa ibland. Just nu dricker jag en varm choklad till frukost, äter en bar till lunch och en vanlig hyfsat nyttig middag, däremellan någon frukt eller en skiva knäcckebröd eller ett kokt ägg eller så till mellanmål. Tränar lite mer nu än när jag gick på ren kur också.

• EllaM

Kör fortfarande kombinerad kur. Shake till frukost, bar till lunch och sedan vanlig middag. Gick först ner, de sista dagarna lite upp... Det går såååååå sakta. Trots att jag ändå tränar 3 dagar/vecka. Kommit till världens platå! Fast huvudsaken är att jag inte går upp mer nu, för klänningen är inlämnad till sömmerskan som skulle ta in den i midjan. Så om jag bara håller vikten och kanske kan gå ner ngt hekto så är jag nöjd tills vidare....

• EllaM

Tack Pentan!

Pentan skrev 2008-08-15 11:16:48 följande:
    EllaMKämpa kämpa dig över platån!! du är jätteduktig!!!Kör igång med kombi kur i dag! Är så glad och laddad för det!!! 104,7 kgDelmål på under 100 kg och sen varje 5:a.Största delmålet är 80 kg för då ska vi förlova oss!!! Sen ligger målet kring 65-75 har inte bestämt mig. Är ganska lång och vill behålla snygga kurvor.
  • EllaM

Var precis och köpte mer cb nu på lunchen. Eftersom det bara är 2,5 v kvar till bröllopet (hick!!) köpte jag mest shakes och tänkte nog köra ren kur så långt det går. Vissa dagar får jag fuska, för det är himla misstänksamt om man fortsätter banta även efter bikinisäsongen när man redan är smal (och jag gifter mig ju hemligt så jag vill inte att någon ska misstänka något). Men utöver det så blir det ren kur. Så att jag åtminstone inte går upp! Kommer att fuska med ägg, kräftstjärtar och kanske någon smörgås de dagar jag tränar, så det blir inte helt rent... Jag vill ju att magen ska vara någorlunda van att smälta mat också så att jag inte sitter på bröllospmiddagen med magknip.

• EllaM

Ja, jag vet..... Fast jag hamnar liksom inte i ketos ändå. Jag är väldigt kort och numera också ganska smal, så om jag ska vara ärlig är inte ren kur det optimala för mig egentligen (men är det två veckor kvar så får det räknas som en nödsituation). Jag kommer att så långt som möjligt hålla mig till rena eller hyfsat rena proteiner, men vet också att om jag tränat hårt behöver kroppen ibland ett tillskott på kolhydrater direkt efter (typ en banan, en skiva knäckebröd eller nåt). Det förbränner kroppen direkt. Det skulle med största sannolikhet störa ketosen, men eftersom jag har så svårt att komma in i ketos ändå kör jag så här. Förhoppningsvis behövs ingen banan eller smörgås! Jag frågade konsulenten om det var ok att köra några dagar komb och några dagar rent om vartannat, och det var helt ok. Sist jag gick på helt ren kur fick jag kämpa tre veckor för att gå ner ynka två kilo... Och då kan ni ju tänka er hur det gick när vattenvikten kom tillbaka. Japp, tillbaks till ruta ett! Men nu handlar det om att gå ner ett kilo och hålla det tills B-day!

• EllaM

Försökte köra ren kur i helgen, men det gick inte alls bra. Mest för att jag var fysiskt väldigt aktiv och dessutom inte hade tillgång att blanda någon shake under dagarna. Så det blev shake på morgonen, en varmkorv under dagen, en shake på kvällen, lite vanlig mat och...japp! Chips. Massor. Jag var så hungrig och så sugen så jag kunde inte stå emot. Har trots det gått ner 2 hg under helgen. Så det känns bra! Då känns det som om det inte är så stor fara.

Jag blandar mina skaes i en sådan shake man kan köpa hos konsulenten, en vanlig stor plastmugg med nätlock och vanligt lock. Tycker att det funkar jättebra. Just nu kör jag bara på choklad, först en dl kallt vatten, i med pulvret, skaka, på med ytterligare drygt 3 dl hett vatten, skaka och vips har jag en stor varm choklad!

• EllaM

Ja, det kan man, men jag skulle se upp med de smaksatta!

• EllaM

Rena kuren går sisådär, kör på med komb i några dagar till. Äter två shakes per dag och antingen lunch eller middag beroende på de sociala omständigheterna under dagen. Det är lite FÖR misstänkt att "banta inför bikinisäsongen" som jag sa i våras för att komma undan med det, svårare att säga det nu och jag vill ju inte att någon ska ana något... Men jag går stadigt ner i alla fall. Igår blev det tre shakes, några skivor rostbiff, några skivor rökt kalkon och några blomkålsbuketter.

Härligt att det går bra för er andra! Håll ut de första jobbiga dagarna, det blir så mycket lättare sedan!

• EllaM

Har kört kombinerad kur hela tiden nu, ingen ren som jag först tänkte. Men håller vikten och har till och med gått ner lite faktiskt, så klänningen sitter perfekt (sömmerskan fick ta in den lite, precis som jag hoppats på!). Byter ut ett eller två mål mot chokladshake och äter sedan precis som vanligt. Vad som serveras helt enkelt. Har varit mycket kalas på sistone med tårta, onyttig mat, restaurangbesök, konferenser mm. Men så länge jag har kört kombinerat har jag kunnat äta av allt utan att gå upp. Perfekt!

• EllaM

Jag kan meddela att jag inte kuran, varken rent eller kombinerat, på nästan en månad nu. Ätit massor, men bara gått upp 1 kilo och det är på väg bort nu när jag är inne i normala rutiner igen.

Jag har ju kurat i omgångar, men inte gått upp mellan varven, så håller man bara koll på vågen och vet vad man kan stoppa i sig tycker jag att det går förvånansvärt lätt att hålla vikten!

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd 11