Själv så kommer jag in och vänder bara! Jag, precis som ni gick och väntade och hoppades i flera(!)år på mitt frieri. Trodde väl att sambon kunde bli tvärromantisk över en natt (hur dum var inte jag?)eller något. Årsdagar, födelsedagar, egentligen vilka dagar som hellst, väntade jag men inget frieri.
Vi har ju pratat om att gifta oss ett bra tag, men strax innan jul blev det klart att vi faktisk ska gifta oss. Sambon har varit mycket väl medveten om att jag ville ha ett riktigt frier. Och jag har frågat och pikat han, men ingenting.
Vid en prommenad i vintras så gick vi förbi ett träd som blåst omkull, det ligger på ett hygge ca 50 meter ifrån vägen. Jag sa att jag ville att han skulle fria vid det där trädet, han bara flinade och vi gick vidare.
Några veckor senare gick vi förbi där igen och då sa han att det inte gick att fria då för att det var för mycket snö.
I våras sa jag till honom (på skämt) att om han inte hade friat innan sommaren var slut så skulle jag kasta ut han.
Sommaren tog ju ganska hastigt slut i början av augusti (värmen försvann i alla fall) och jag frågade hur han tänkte göra, om han skulle börja packa eller? Näe, det hade han väl inte tänkt, och jag fick veta att han faktiskt planerade något (ojojoj) men att det var lite upp till mig??? Vadå? Och inte fick jag någon ledtråd heller!!! Alltså, jag kunde påverka när eller hur det skulle ske, men hurdå?
Några dagar senare var vi ute och gick igen, gick förbi trädet och jag sa åt han att nu är det i allafall ingen snö. Nä, har du sett sa han och flinade, men gick vidare. På väg tillbaks så sa ingen av oss något på en lång stund, tillslut så frågade jag han vad han gick och funderade på, då svarade han:-Jag tänkte att vi skulle gå och se på snödjupet, SHIT! Mitt hjärta stannade nog och hoppade över ett par slag!
När vi kom fram till trädet hoppade jag upp och satte mig där och han gick ner på knä och FRIADE!
Gissa om jag blev glad, så glad att jag inte kom ihåg hur han gjorde, så han fick göra det igen
Så, ni som väntar, ge inte upp, kunde min så nog tusan kan era!