• Diamond Rose

Fler som går och väntar på ett frieri?

Lust att följas åt?

Själv går jag bara och väntar och väntar. Sambon har sagt att han har "en plan".

Men jag vill inte veta när eller hur det blir av, vet bara att det kommer bli av någon gång framöver.

Skulle gissa att det antingen blir på vår 6- månadersdag eller 1-årsdag. *hoppas*

Fler i samma sits?

• Svar på tråden Fler som går och väntar på ett frieri?
  • 27juni2009

Ja jag väntar på det officiella frieriet Fast vi har hängt ihop liiiite längre, närmare bestämt i 9 år o bokat kyrka o festlokal till nästa år Men visst känns de pirrigt o gå o vänta på deras plan

• Diamond Rose

ohh... roligt.

Det är hur kul och nervöst som helst, men jag njuter av varje minut.

• Nalle Puh 40

Jag väntade och väntade i över fyra år och sen friade jag själv på skottdagen i år och nästa pingst gifter vi oss

• Diamond Rose

Nalle Puh 40 - gud vad kul att du friade. Och grattis till bröllopet.

Själv verkar det helt klart som att han inte tänkt vänta allt för länge. Vi var och mätte fingrarna, för ringstorleken, för någon vecka sedan.
    Nu har vi dock bytt matvanor och börjat gå ner i vikt, idag frågade sambon om jag kunde gå och mäta mina fingrar nästa vecka igen för att se om det fortfarande stämde.

*drömmer mig bort en stund*

• Merrick

Jaaaa väntar på det.... Och om jag känner honom rätt kommer det dröja lääänge..... Jag vet dock att han någon gång uttryckt att han vill gifta sig iaf i närheten av ett år ifrån då vi förlovade oss och det var 30 mars iår... Firar 3 år 1 augusti... hoppas på då.. he he..

• Diamond Rose

här blir det nog inte så fort ändå, känns på sätt och vis ganska skönt faktiskt.

Vi pratade lite igår, och han kände att vårt förhållande än så länge gått väldigt fort (vi flyttade ihop efter ca 1 månad tillsammans), och han kände sig pressad att förlovning och sådant skulle komma snart...

Så jag bad honom faktiskt vänta med det, och inte göra det för att han känner sig pressad, utan för att han verkligen vill. Så jag ställer mig in på vår 1-årsdag och får se vad som händer då.

(han hintade om att 1-årsdagen skulle kännas bättre än vår 6-månadersdag, så jag tror nog något kommer hända på vår 1-årsdag. )

• Robina67

Jag gick oxå o väntade, och när 4 år hade passerat, orkade jag inte vänta längre, utan tog tillfället i akt nu i mars och friade till min sambo. Och nu gifter vi oss i september !
    Dessa karlar....

• fromheretoeternity

Jag går också och väntar, jag fick vara med och beställa ringarna för han vet hur petig jag är:) Detta var nån månad sen så nu kan det nog hända när som helst. Vi firar 1år den 25 Juli så vi får se om det blir då:)

• aikidoaasa

Jag väntar också på att min bf ska fria... har ingen aning om när eller hur. Fast i den takt han tar på sig så får jag nog vänta ett bra tag till. :(

• eapea

Jag väntar på att min sambo ska kunna planera framtid och bröllop över huvud taget. Han blir alldeles konstig när jag pratar om sådant :( Men jag drömmer och väntar på att han ska vilja gifta sig och fria till mig!

Svar på tråden Fler som går och väntar på ett frieri?