• Diamond Rose

Fler som går och väntar på ett frieri?

Lust att följas åt?

Själv går jag bara och väntar och väntar. Sambon har sagt att han har "en plan".

Men jag vill inte veta när eller hur det blir av, vet bara att det kommer bli av någon gång framöver.

Skulle gissa att det antingen blir på vår 6- månadersdag eller 1-årsdag. *hoppas*

Fler i samma sits?

• Svar på tråden Fler som går och väntar på ett frieri?
  • skruttgumma

Åh, vilken bra tråd..
    Min sambo har oxå hintat lite, men han har gjort det sedan jul, så jag vågar inte hoppas.
    Vi har oxå mätt fingrar och kollat på ringar för skojs skull och så.
    Varje gång han är full säger han att jag ska förbereda mig på att hanska fria snart.
    Nu har han planerat att vi ska åka bort denna helgen, självklart kan jag inte låta bli att hoppas, men vill inte förstöra hela helgen med att gå och vänta och bli besviken om det inte blir nåt.

Men på midsommar pratade vi om att gifta oss och han sa att jag inte skulle planera in nåt för denna helgen (första på hans semester), och förra helgen sa han "nu har jag fixat barnvakt när vi ska åka på vår förlovningsresa." Fast sen räddade han det lite halvsnyggt.

Så allt pekar ju på att det verkligen ska bli nu, men sen vet jag att det inte alltid blir som det verkar, så jag försöker att inte tänka på det.
    Perfekt att fundera av sig lite i den här tråden

27juni2009 --> GRATTIS! Vilket underbart frieri!!

Blivande mrs Walker ---> Lycka till

Flowerrose ---> Fy, vad dåligt av din svärmor. Det är ju inte vilken grej som helst. Hon förstörde ju både för dig och sin son..

• 27juni2009

skruttgumma: oh håller tummarna för dig

råkade halka in här o se hur de går för er som går i väntans tider LYCKA TILL ALLIHOPA:_P)

• aikidoaasa

Någon som fått det ännu?

• hoppetozan

Hejsan! Ville bara säga att ni ligger ju jättebra till!! Jag har vart ihop med min sambo i 8,5 år. Vi har två barn ihop (7.5 och snart 6 år gamla),vi är förlovade sedan snart 5år tillbaka, vi har en villa och vi trivs jättebra ihop!! Jag har friat till honom sedan den dagen vi blev ihop...Jag kan inte ens räkna hur många gånger jag har friat...men han säger att han säger till när han är redo...
    Jag vet att det är två hinder ivägen( ekonomin och han är lite skraj för vad hans kompisar ska hitta på), men det börjar bli dags!! Så var glada att ni har kommi så långt!! Vill inget hellre än att gifta mig med min nallebjörn!!

• skruttgumma

27juni2009 ----> Det hjälpte att du höll tummarna!!

Jag fick mitt frieri igår!!
    Det blev lite utanför planerna, men i slutändan blev det så bra.
    Eftersom jag fått alla hintar så gick jag ju och väntade på frieriet. Och han hade med sig champagne till stranden, det var solnedgång, han benämnde sin bästa kompis som "min blivande best man" och allt.
    Men sen gick tiden, och vi gick "hem", gick och la oss. Och han märkte att jag var ledsen.
    Till slut berättade jag om att jag inte hade kunnat låta bli att hoppas att han kanske hade nåt speciellt i tankarna för den här kvällen.

Han sa att han hade hoppats att det inte skulle bli såhär. Han hade nämligen velat att det skulle bli en överraskning och därför tänkt ta det på dagen nästa dag.

Så ett tag kändes det som om jag förstörde allt, men sen sa han att han kanske hade tänkt helt fel.
    Så då sa jag:"Men gör det nu då. Säg vad du hade tänkt säga."
    Och så gjorde han det.
    Han sa: "Det finns ingen som gör mig så lycklig som du. Jag älskar dig jättemycket. Och jag älskar dina barn jättemycket. Jag vill leva resten av mitt liv med dig, så nu undrar jag bara om du vill bli min fru?"

Och sen kändes allting jättebra! Vi skålade i resten av champagnen och jag grät lite och han log världens största leende..
    Och kvällen blev helt perfekt!!!

hoppetozan ---> Håller tummarna för dig!

• hoppetozan

skruttgumman-----> Vad gulligt!! Tack för att du håller tummarna.. Men jag har insett att det nog e kört....Jag får väl vara sambo resten av livet..

• skruttgumma

Jobbigt att det inte ens hjälper att råda dig att fria själv.. Kanske han inte vet att du verkligen menar allvar? Vad tror du han skulle säga om du köpte ringar och gick ner på knä?

• hoppetozan

skruttgumma-----> jag har gått ner på knä... han vet hur mycket allvar det ligger i mina ord...jag har verkligen försökt på alla sätt...nån dag ---kanske!!

• skruttgumma

Jag hoppas att du får ditt frieri!

Svar på tråden Fler som går och väntar på ett frieri?