Upp och ned, hit och dit
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Ush vad jag har glömt mycket...Är inge bra på att komma ihåg vad som är i frinkar..Tycke mer om att dricka dem än att göra dem Detta är dock en favvo som bitit sig fast
Hoppas ni gillar den!
Måste nog nästan prova den snart, man kan ju inte bjuda på något man inte druckit själv ,-)
Ett annat gott tips är en liten "efterrättsdrink" gjord på
4cl Frangelico
En näve fintkrossad is
ca 1 dl Mjölk
Häll i shaker och shaka.
Servera i rockglas med ett kort sugrör
Kan utvecklas med hjälp av 2cl Khalua elle Bailys om man vill för att på så sätt skapa en ny smak.
Härligt att börja morgonen med ett drinkrecept! Haha märks det att jag inte får dricka eller?!
Stackars rosen har jag inte sett så antar att hon fortfarande ligger sjuk...Ush stackars henne...
I hennes frånvaro får jag fråga er andra om råd igen...Vitt vin till matig smörgås med parmaskinka o mozarella o annat mums...
Hmmm gärna mousserande!
Champagne går till allt! Är inte så bra på mousserande då min make "inte förstår sig på det" och endast dricker den äkta varan. Vår favorit och bröllopschampagne är Pol Roger.
Rotari är mitt favoritbubbel, både rosé och det vanliga. Det är det bubblet som champagne-experterna hyllar, de kan inte känna skillnad på Rotari och den äkta varan. Såå gott och lagom i pris!
Åhh båda är toppen alt.
Pol Roger skämmer verkligen bort marknaden med bra prisvärd champagner! Ligger ett lager m olika årgångar i vinkylen här hemma
En rosé från Rotari logger faktiskt i kylen...Har inte smakat den än. Annars håller jag med om att just Rotaris viner är ett riktigt bra alt. till "rikitg" skumpa.
Får nog ta mig en liten runda på systemet i eftermiddag.
Beställde precis en kagge ostron, 20 havskräftor och 4 hummrar till på onsdag! Mmmmmmmmmmn LÄNGTAR!! Mustig hummersoppa, gratinerade havskräftor och ett berg av havskyssta ostron! Åh!
jag rullar mig bland champagneglas med glädje. O är det champagne som är blanc de blanc - japp då är jag lycklig.
fast just nu är jag inne i roséperiod. Trädgård, sval kväll och hängmatta tillsammans med rosé och kikärtsbollar.. mums