• Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.

• Svar på tråden Upp och ned, hit och dit
  • Lapinette

Annars dricker vi aldrig sprit, barskåpet är fullt trots inflyttningsfest samt att vi aldrig köper något trots mycket resor utan här är det vin som konsumeras.

• Lapinette

Jag har följt diet en gång i mitt liv (förra sommaren) men struntade i att man inte fick dricka vin så det gjorde jag ändå och resultatet blev strålande ändå . Nej, nu ska jag inte locka dig i fördärvet.

Har också haft vita perioder 2-4 veckor men pga hormonbehandlingar och annat mindre skoj.

• Mikabella

Åhhh daquiri och mojito... mina två ABSOLUTA favoriter!!

är ju så gott på många olika sätt! Brukar göra daquiri med andra frukter. Blodapelsin, melon, persika, mango, mmmmmm!

Lingon eller blåbärs mojito är inte heller tråkigt...

• Lapinette

Aldrig provat men det låter intressant!

• Mikabella

..åh...nu vill jag ju verkligen inte cykla raka vägen hem från jobbet!...hmmm restaurangen här jämte har en fantastiskt god räk/kräftstjärt/hummer pasta...Grrr...Ett glad friskt kallt kittlande riesling...Grrr...

• Mikabella

Haha har jobbat i bar många år o vår största hobby var att tillverka olika sorters daquiri...kan säga att sålänge frukten funkar att frysa kan den användas...banan...nä inte så lyckat...mango såååå gott! Blåbärhallon daquiri med en gnutta färsk vanilj i...mmmm funkar!!

• Mikabella

Toticki min kära vän!! Återigen trillar vi dit... Du...till cocktailpartyt..Blåbärs Mojitos!! Mmmmm nice o snyggt...

• Lapinette

Låter verkligen gott. Brukar göra smoothies med blåbär hallon... lite sprit i det kanske livar upp på lördagmorgonen?!

Nej, ska nu försöka släpa mig ut och handla.

• Tooticki

Lapinette:

Tack för tipsen, tycker att Österlen och Blind date lät väldigt goda. Har plockat röda vinbär idag som jag ska trä på strån och frysa och sen stoppa ner i karafferna på de klara drinkarna.

Mikabella, darling, inboxa mig din mailadress så får du en (tjusig) inbjudan, kan ju tyvärr inte skicka den på sms
    Har du ett recept på blåbärsmojitos? Både jag, maken och en av mina bästa vänner älskar mojitos så det skulle garanterat bli en favorit.

• Mikabella

Höftar lite

5cl Smirnoff Blueberry vodka
    3-4 färska myntablad
    Färska blåbär...hmmm svår att säga hur många... Halv näve kanske...
    1 halv lime
    Sodavatten

Muddla blåbär, mynta och lime i ett rocksglas.
    Häll på Smirnoff Blueberry vodka.
    Fyll upp med krossad is.
    Rör om och toppa med sodavatten.
    Garnera med färska blåbär och en myntakvist.

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit