• Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.

• Svar på tråden Upp och ned, hit och dit
  • Ab fab

Jag har aldrig någonsin ätit bättre biffkött någonsin. Kvalitet, styckning och tillagning var alldeles fantastiskt. Frigående djur som ger ett smakrikt och mört kött. Enkel tillagning som litar på köttets kvalitet.

Sen är argentinska köket inspirerat av Italien så man äter mycket pasta också

• Tooticki

Ab fab skrev 2008-07-04 10:15:41 följande:

Jag har aldrig någonsin ätit bättre biffkött någonsin. Kvalitet, styckning och tillagning var alldeles fantastiskt. Frigående djur som ger ett smakrikt och mört kött. Enkel tillagning som litar på köttets kvalitet.Sen är argentinska köket inspirerat av Italien så man äter mycket pasta också
    Ja, det är det jag hört. Får nog börja äta lite kött och vänja magen. Tack för all inspiration, nu känns det ännu roligare att vi ska resa dit!
  • Ab fab

När

Tooticki skrev 2008-07-04 10:23:45 följande:
    Ab fab skrev 2008-07-04 10:15:41 följande:
    Ja, det är det jag hört. Får nog börja äta lite kött och vänja magen. Tack för all inspiration, nu känns det ännu roligare att vi ska resa dit!
    När skall ni åka dit?
  • Lapinette

Telis - jag har som vanligt ett excelark med info om Sydafrika och länkar men jag börjar med att sända över hotellen vi bodde på. Piggelin har dock ett ändå bättre i Kapstaden som hon rekommenderade men det var fullt när vi skulle dit.

www.capenelsonguesthouse.com
    www.blaauwbosch.co.za - safarin
    www.lavista.co.za/ - det var här vi fick sviten med den underbara terrassen på 80 kvm
    www.maisonchablis.co.za

Inrikesflyget:
    www.kulula.com/Default.aspx

Och vinboken med superbra tips heter Provsmakning i Sydafrika av Håkan Nilsson.

• Mikabella

Tänk på att börja äta lite kött redan innan resan då...När jag för 5 år sedan gick från att varit hel vegiterian till att äta var kött VÄLDIGT svårt för min mage att bryta ner. Tog lite tid o kött i små omgångar innan jag kunde avnjuta en riktigt rare köttbit på restaurang

Har vänner som är uppväxta i Ecuador o de säger att det Argentinska köttet är det bästa i världen!

Tooticki skrev 2008-07-04 10:13:22 följande:
    Ab fab skrev 2008-07-04 10:05:00 följande:
    Hmm, det var det jag befarade. Är ju semi-vegetarian (äter bara fisk, fågel och skaldjur) men har funderat på att börja äta lite kött då de resor vi kommer göra framöver kommer vara till länder där det inte alltid är så lätt att få vegetarisk mat/mat utan rött kött. Var köttet bra?
  • Tooticki

Vi åker i obtober. Ja jag vet, vig ett tillfälle blev jag övertalad till att äta skinka, jävlar vad dåligt jag mådde efteråt. Har inte ätit "kött" på 8 år så jag kommer börja väldigt försiktigt redan nu.

• Ab fab

oktober- då är det vår o blommande vackert. Härligt!

• Ab fab

Förresten- om någon skall BA har jag samlat på mig lite artiklar, några av våra tips o bilder som ni kan få

• Tooticki

Ab fab skrev 2008-07-04 10:31:40 följande:

oktober- då är det vår o blommande vackert. Härligt!
    Ja, ska köpa ett nytt objektiv till kameran, och några nya minneskort; om jag tog 500 foton på 4 dagar iBrugge så lär jag ta några stycken i Chile och Argentina.
  • anne på grönkulla

Åååh, en kompis - jag brukar snitta på minst 200 bilder om dan när jag reser.

Vad har du för kamera?

Tooticki skrev 2008-07-04 10:34:23 följande:
    Ab fab skrev 2008-07-04 10:31:40 följande:
    Ja, ska köpa ett nytt objektiv till kameran, och några nya minneskort; om jag tog 500 foton på 4 dagar iBrugge så lär jag ta några stycken i Chile och Argentina.
Svar på tråden Upp och ned, hit och dit