Upp och ned, hit och dit
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Jag har aldrig någonsin ätit bättre biffkött någonsin. Kvalitet, styckning och tillagning var alldeles fantastiskt. Frigående djur som ger ett smakrikt och mört kött. Enkel tillagning som litar på köttets kvalitet.
Sen är argentinska köket inspirerat av Italien så man äter mycket pasta också
Ab fab skrev 2008-07-04 10:15:41 följande:
När
Telis - jag har som vanligt ett excelark med info om Sydafrika och länkar men jag börjar med att sända över hotellen vi bodde på. Piggelin har dock ett ändå bättre i Kapstaden som hon rekommenderade men det var fullt när vi skulle dit.
www.capenelsonguesthouse.com
www.blaauwbosch.co.za - safarin
www.lavista.co.za/ - det var här vi fick sviten med den underbara terrassen på 80 kvm
www.maisonchablis.co.za
Inrikesflyget:
www.kulula.com/Default.aspx
Och vinboken med superbra tips heter Provsmakning i Sydafrika av Håkan Nilsson.
Tänk på att börja äta lite kött redan innan resan då...När jag för 5 år sedan gick från att varit hel vegiterian till att äta var kött VÄLDIGT svårt för min mage att bryta ner. Tog lite tid o kött i små omgångar innan jag kunde avnjuta en riktigt rare köttbit på restaurang
Har vänner som är uppväxta i Ecuador o de säger att det Argentinska köttet är det bästa i världen!
Vi åker i obtober. Ja jag vet, vig ett tillfälle blev jag övertalad till att äta skinka, jävlar vad dåligt jag mådde efteråt. Har inte ätit "kött" på 8 år så jag kommer börja väldigt försiktigt redan nu.
oktober- då är det vår o blommande vackert. Härligt!
Förresten- om någon skall BA har jag samlat på mig lite artiklar, några av våra tips o bilder som ni kan få
Ab fab skrev 2008-07-04 10:31:40 följande:
Åååh, en kompis - jag brukar snitta på minst 200 bilder om dan när jag reser.
Vad har du för kamera?