• Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.

• Svar på tråden Upp och ned, hit och dit
  • anne på grönkulla

Jo, jag drar då runt på min stora Nikon, men visst finns det gånger då en som ryms i kavajfickan vore bra, man känner sig som en paparazzi ibland.

Lapinette skrev 2008-07-04 11:23:32 följande:
    När vi var i Hong kong i april inhandlades en ny kamera. Maken ville från början ha en systemkamera men då sa jag åt honom "ok men du får bära den". Jag har själv en gigantisk Nikon liggandes i ett skåp och samlar damm. Tanken är ju att vi alltid ska kunna ta kameran med oss. Så istället blev det en bra kamera som jag fortfarande kan ta i handväskan, en Canon PowerShot G9.
  • Lapinette

Cinque terre - suveränt mysigt! Vandrade dock inte mellan byarna utan gjorde dagsutflykter till dem från vårt lilla stenhus ovanför La Speziabukten.

Om Sydafrika är vår bästa semester hittills så kommer norra Italien med Gardasjön, Cinque Terre, Portovenere, Portofino, Lucca, Pisa, Florens och Verona på en andra plats.

• Telemarkgrrl

Lappis, jag har ett FB-konto som jag har inaktiverat. Jag har aldrig fattat vitsen med FB. Men jag kan aktivera det igen bara för att få se dina bilder.

Min semestertopplista är:

1. New York/Quebec/Island
    2. Sorrento
    3. Köningssee

• Lapinette

Aktivera Telis, du behöver ju inte skriva något eller hålla på med alla dumheter som finns där men du kan få se lite foton. Jag gick med, tillslut, då jag ville se mina kompisar som bor i andra delar av världens foton.

• Ab fab

Bästa semester.. hmmm .. jag gillar ju det mesta Här är de som jag gillat bäst (tror jag)

1. Väderöarna
    2. Buenos Aires
    3. Palma de Mallorca
    4. Istanbul

De som jag vill besöka
    1 Ulan bataar
    2 New York
    3 Luberon för att leva "Ett år i Provance -liv"

• Lapinette

Telis - förresten, har även HK, Canazei och Parga på FB.

• Tooticki

Ab fab - Jag bara älskar den boken! Man blir ju så sugen på att bara ha obegränsat med pengar och flytta dit och njuta av mat och dryck

• Ab fab

Vi skall hyra ett hus nästa år. ett par vänninor, min man o jag - utflykter o lavendel

• Tooticki

Ab fab skrev 2008-07-04 13:39:08 följande:

Vi skall hyra ett hus nästa år. ett par vänninor, min man o jag - utflykter o lavendel
    Hur länge och vart?
  • Lapinette

Ahhh gillar dessa listor men ack så svårt att bedöma då alla semestrar är så olika och beroende på de människor man rest med. Eller hur? De två jag värdesätter högst har jag upplevt med min man.

1.) Sydafrika
    2.) Norra Italien
    3.) Sicilien (inte EN speciellresa utan en sammanslagning av alla de resor jag gjort dit)
    4.) Alla alpresor jag gjort (svårt att plocka ut en)
    5.) Japan, en udda resa då jag mentalt mådde skit och reste runt med min pappa men vilket land, en del av mitt ursprung! Måste återvända en dag.

Absolut måste besöka
    1.) New York
    2.) Rom
    3.) Sydamerika
    4.) Listan kan göras oändlig!!!!....

Ab Fab - har gjort ett par år i Provence men inte "riktiga" utan på Rivieran. Varje höst när det börjar regna och bli mörkt här längtar jag tillbaka!

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit