• chamor

Stora tråden om ABORT!

Hit är du välkommen som vill diskutera abort. För eller emot spelar ingen roll... Kör hårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-26 09:59
    Vill inte att det här blir en pajkastning på den som gjort abort/inte gjort abort utan låt oss köra lite skjysst!

• Svar på tråden Stora tråden om ABORT!
  • 090801

Hör inte denna tråd mer hemma på familjeliv.se? Det här är ju bröllopstorget, känns inte som att abort riktigt hör ihop med bröllop.

• Tooticki

bröllopstorget.se är ett forum för människor som lever i (förhoppningsvis) livslånga relationer, varav 99% någon gång ställer sig frågan "vill vi ha barn?", jag tycker att det är högst relevant!

• Lady o Lufsen

Själv tycker jag att en sajt somm Bröllopstorget gott och väl kan innehålla allt mellan himmel och jord som hör till LIVET!

Gud vad trist det skulle vara om man på Familjeliv inte kunde uttrycka sin glädje över ett stundande bröllop utan att bli hänvisad hit till BT!

Nej, tacka vet jag höga tak!!

090801 skrev 2008-06-26 13:29:57 följande:
    Hör inte denna tråd mer hemma på familjeliv.se? Det här är ju bröllopstorget, känns inte som att abort riktigt hör ihop med bröllop.
  • 090801

Jag vet att det finns många här inne som kämpar på som tokar för att ens klara av att bli gravida och många av dem uppskattar att det är fokus på bröllop, att då få en tråd om abort slängd i ansiktet blir verkligen som en kalldusch. Bara en tanke.

• 20080301

Men man måste inte läsa alla trådar som finns här heller å andra sidan....

090801 skrev 2008-06-26 13:53:04 följande:
    Jag vet att det finns många här inne som kämpar på som tokar för att ens klara av att bli gravida och många av dem uppskattar att det är fokus på bröllop, att då få en tråd om abort slängd i ansiktet blir verkligen som en kalldusch. Bara en tanke.
  • Zozo

Lady: Kunde inte sagt det bâttre sjâlv!

Jag blir bara förbannad när folk använder abort som ett preventivmedel. "Kör sa länge det gar, blir ndu med barn är det ju bara att..." Klart att abort ska finnas som alternativ, men med aningens eftertanke...

Just nu bor jag i ett land där annan abort än medicinsk inte är tillaten, som jag fattat det. Jeysus! Vi är i Europa! Tänk om man i Sverige inte FATT göra abort... att behöva göra det pa farliga sätt, i skymundan som förr eller som i andra lânder! Fy farao.

• Lady o Lufsen

Och...icke att förglömma...det finns lika många som kämpar som tokar för att över huvud taget få sitt bröllop som dom själva vill utan att släkt och vänner ska lägga sig i...det finns brudar som gråter över hur dom blir behandlade i affärer och det finns även brudar som vädjande ber om råd för att behålla mannen i sitt liv, likväl som det finns brudar som konstaterar en skiljsmässa...så det är mycket som ska rymmas i LIVET!

Annars kan man läsa kommentarer som "Men varför läser du här då"...kanske kan tillämpas här också?

Eller är jag ute o cyklar nu igen..?

Tror faktiskt att vi bör vara mer strävande efter att alla ska få plats...vad vi än har problem med!

090801 skrev 2008-06-26 13:53:04 följande:
  • Zozo

Ja och vill man inte lâsa om ämnet, sa är ju rubriken ganska klar och tydlig...

• Lady o Lufsen

Exakt...
    Har absolut största förståelse för vad man går igenom som "Ofrivilligt barnlös" men vi finns i samhället med alla våra problem...ingen förringning!

Zozo skrev 2008-06-26 14:00:37 följande:
    Ja och vill man inte lâsa om ämnet, sa är ju rubriken ganska klar och tydlig...
  • chamor

Jag anser också att det mesta kan diskuteras här på BT.

Anledningen till att tråden startades var att en annan tråd började spåra ur och behovet verkade finnas av en ren "abort-diskutions-tråd".

Hit är alla välkomna med sina åsikter och hoppas att ingen ska ta illa upp av trådens existens. Beklagar om någon redan tagit illa vid sig.

Men som tidigare sagt så läser vi nog alla de trådar man är intresserad av, resten sållas bort.

Svar på tråden Stora tråden om ABORT!