• AnnaochHenrik

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Den gamla tråden stängdes inatt (går 3 månader så fort?) så jag tar mig friheten att starta del 4. I den här tråden går vi i mål, tjejer!

Vi som blir gifta 080823:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Ninnabell 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    C123 14:00 Stockholm
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    Mayisan 15:00 Glostorp (Malmö)
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Jacobsson 15:30 Svärdsjö (Falun)
    Brud 080823 15:30 Karlskrona
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Ingarö08 16:00, Ingarö
    Voilen 16:30 Edsbyn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-28 06:24
    jagskallgiftamig 14:30 Allerum (Helsingborg)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-20 18:20
    tyradonna 14:00 Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-22 14:16
    Boxerbruden 15:00 Alsike

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-03 21:42
    cesseny 13:00 Strängnäs

• Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D
  • Boxerbruden

Ha ha..nej det står rätt...12 flaskor whiskey. Jag tror inte heller alla går åt men vi har ju iaf *S* Vi fick dom så det var ju bara att ta emot, det var oxå därför som jag skrev att det finns 12 flaskor :) Gissar att vi kommer ha ett gäng över efter bröllpet. Är det några som dricker whiskey är så kan vi ju orna en whiskeykväll *S*
    Men om bortser från dom flaskorna då och ser på det andra.

• Therece

Ja 12 flaskor låter maffigt
    Tycker det är jättesvårt att beräkna dryck!
    Vi är ca 50 vuxna varav ca 40 dricker & vi har köpt:

2 flaskor Whisky
    2 flaskor Vodka
    1 flaska Baccardi
    2 flaskor Martini
    2 flaskor Gin

2 flak öl

Till middagen serveras rött & vitt vin samt ramlösa & cider till de som inte dricker alkohol.

Som avec har vi:

Calvados, Grappa, Amaretto, Bailys, Kaluha, en flaska vardera.

Sedan 16 falskor mousserande till brudskål.

Och 7 flaskor dessertvin.

Vad tror ni?

Alkoholfritt är oxå supersvårt att beräkna..

Godnatt & lycka till med sista veckorna!!

• Sanfor

Brud 080823: Ni var inte runt Järntorget och härjade (förra helgen..) I så fall var ni VÄLDIGT fina :)

Hade svensexan som också pågick på Järntorget något med er att göra, eller var det "bara" ett sammansträffande?

Vi satt och fikade, min svärmor, svägerska, blivande make och svägerskans sambo och fnittrade åt era utstyrslar..

• LLJÖ

Vi var på IKEA i helgen och köpte deras vas Superfin till vatten och vinkaraffer. Den kostar 19 kr och finns i vit, grön, blå och rosa. Vi köpte typ 30 st i grönt och vitt.

Annars rullar det på, i helgen fick vi följande gjort:
    - Betalde tårtan och blommor
    - Beställde den alkohol vi ska ha
    - Gjorde bordsplaceringslapparna
    - Inhandlade ljus, handdukar, karaffer etc på IKEA
    - Provdukade (det belv jättefinT)

Sista veckan på jobbet, ska bli så skönt med semester även om det blir mycket att stå i veckan innan. Men vi har hjälp av massor av folk. Vi ska ju ha festen på mina föräldrars gård så veckan innan kommer vi bo där tillsammans med mina systrar + familj, min bror + flickvän och så mina föräldrar såklart och alla är peppade på att hjälpa till. Sen har vi min blivandes familj också på 5 min avstånd så det blir full styrka!

Jag tror på fint väder nu, det kan ju inte gärna komma så mycket mer regn...

Therece skrev 2008-08-09 07:19:06 följande:
    Hej alla!Hinner knappt titta in här längre..men kul & se att alla tänker likadant Hur blir vädret mm mm....! Ja, hur blir vädret? Regn nästa vecka så hoppas vi på stabilisering tills den 23:e Här rullar allt på. Ringar inlämnade för puts & gravyr.Meny spikad med catering.Bukett + dek. blommor best. Båge lånad.Alla kläder fixade & klara.Mestadels av dryck inköpt, har lite kvar.Spellista så gott som klar, ska bara testa ljudsystem.Puhhhh. Man vill ju inte vara helt slut den stora dagen..Någon som vet var man kan få tag i enkla billiga vinkaraffer?Just det, min möhippa var förra helgen. Underbar dag med drssincykling, höjdäventyrsbana & fin middag med mycket skratt & goda drinkar Kämpa på blivande brudar..2 veckor kvar nu!!!!!!!Kram!
  • Brud 080823

Nej,det var inte vi. Jag bor i Karlskrona så det var där jag höll gympapassen

Sanfor skrev 2008-08-11 02:00:24 följande:
    Brud 080823: Ni var inte runt Järntorget och härjade (förra helgen..) I så fall var ni VÄLDIGT fina :)Hade svensexan som också pågick på Järntorget något med er att göra, eller var det "bara" ett sammansträffande?Vi satt och fikade, min svärmor, svägerska, blivande make och svägerskans sambo och fnittrade åt era utstyrslar..
  • Bröllop 2008

Brud 080823, Va kul, jag är också från K-na fast jag flyttade för ca 13år sedan, men vi åker ofta hem till familjen & vännerna. Var ska ni gifta er någonstans?

• Brud 080823

Vi ska gifta hos ombord på skärgårdsbåten Gåsefjärd. Så vi får hoppas på fint väder,trist att behöva var inombords. Sen tar båten oss och gästerna till Dragsö KSS där bröllopsfesten ska vara. Var ska ni gifta er?
    Bröllop 2008 skrev 2008-08-11 10:14:41 följande:

Brud 080823, Va kul, jag är också från K-na fast jag flyttade för ca 13år sedan, men vi åker ofta hem till familjen & vännerna. Var ska ni gifta er någonstans?
  • Bröllop 2008

Åh, va mysigt att ni ska gifta er på båten! Jag har varit på en bröllopsfest på KSS, jätte fint ställe!

Vi ska gifta oss i Malmö, min M2B kommer därifrån så det blir mitt i stan i St Johanneskyrka vid Triageln.

Ja vi får verkligen hoppas på fint väder, det står i tidningen idag att det ska vända och bli fint igen

Vi åker ner till Karlskrona nu på torsdag för att ta det lungt några dagar, sen drar vi till Malmö tisdag veckan efter.

• Brud 080823

Man vill ju att det ska vara hyfsat varmt också, de fjuttiga 15 graderna som det är nu är för kallt. Jag har inget jag kan ta på mig om det är kallt. Min m2b får värma mig

Ja och så får det inte blåsa för mycket heller..det kan bli problem att lägga till vid KSS då...

• Bröllop 2008

Ja, 15 grader är inte så mycket. Jag har heller inget ta på mig om det blir kallt, jag tänkte att jag är inte ute så jätte mycket. (fast du är ju på båten så din m2b får värma dig där )

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D