• AnnaochHenrik

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Den gamla tråden stängdes inatt (går 3 månader så fort?) så jag tar mig friheten att starta del 4. I den här tråden går vi i mål, tjejer!

Vi som blir gifta 080823:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Ninnabell 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    C123 14:00 Stockholm
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    Mayisan 15:00 Glostorp (Malmö)
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Jacobsson 15:30 Svärdsjö (Falun)
    Brud 080823 15:30 Karlskrona
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Ingarö08 16:00, Ingarö
    Voilen 16:30 Edsbyn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-28 06:24
    jagskallgiftamig 14:30 Allerum (Helsingborg)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-20 18:20
    tyradonna 14:00 Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-22 14:16
    Boxerbruden 15:00 Alsike

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-03 21:42
    cesseny 13:00 Strängnäs

• Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D
  • Miss Blue

Man börjar ju misströsta över vädret nu...kommer det att kunna bli fint den 23:e?!?!? Det har ju vi beställt...

Har fått en hel del gjort!
    M2b´s morgongåva är inslagen och gömd
    Servitris fixad
    Vigselprogram utskrivna (kantorn ringde så allt är okej)
    Vin och öl levererat och betalt
    Godis till favourpåsarna inköpt
    Toakorg eller "nödkorg" (som jag nog hellre kallar det )
    På måndag ska vi lämna in våra gamla förlovningsringar för putsning och gravyr i M2B´s ring, åka med toastmaster och kolla lokalen.
    På tisdag ska vi träffa fotografen och sen ska vi göra sista provningen utav kläder och är de okej ska vi ta med dem hem!

Sen allra sista veckan är det toktjockt med aktiviteter och fix phu hoppas man inte är helt slut när det väl är dags för bröllop

• voilen

Ja, man är nog rätt så trött de sista dagarna... Ikväll fick vi veta av en kompis att en (av fyra) i vår kökspersonal kanske inte kan va med. Hon hade glömt vilket datum det var och är kanske bortrest då!! Hur gör man då? Ska de andra 3 få klara sig själva eller försöka ragga nån ny? Det är inte det jag hade lust att ödsla tid på nu när jag har gått hela sommaren å trott det var klart. Imorrn blir det svensexa

• Therece

Hej alla!

Hinner knappt titta in här längre..men kul & se att alla tänker likadant Hur blir vädret mm mm....! Ja, hur blir vädret? Regn nästa vecka så hoppas vi på stabilisering tills den 23:e

Här rullar allt på.
    Ringar inlämnade för puts & gravyr.
    Meny spikad med catering.
    Bukett + dek. blommor best. Båge lånad.
    Alla kläder fixade & klara.
    Mestadels av dryck inköpt, har lite kvar.
    Spellista så gott som klar, ska bara testa ljudsystem.

Puhhhh. Man vill ju inte vara helt slut den stora dagen..

Någon som vet var man kan få tag i enkla billiga vinkaraffer?

Just det, min möhippa var förra helgen. Underbar dag med drssincykling, höjdäventyrsbana & fin middag med mycket skratt & goda drinkar

Kämpa på blivande brudar..2 veckor kvar nu!!!!!!!

Kram!

• AnnaochHenrik

Jag hinner inte heller gå in här längre... Eller hinner och hinner, vi har åkt upp till Östersund, och bor hos mammsen som inte har internet. SKÖNT att vara hemma är det
    Till veckan ska jag ta tag i småsaker, och ringa runt till de om behöver ringas.
    Var in på två ställen och jämförde priser för upputsning av förlovningsringarna idag.
    Butik 1: "Vi gör det här i butiken, så det tar max en timme. 100 kr/ring".
    Butik 2: "Det tar två veckor eftersom vi skickar iväg dem, och det kostar 220 kr/ring"
    Vilket ställe tror ni att vi valde?

• Boxerbruden

Känns som om alla bitar börjar falla på plats. Alla kläder klara, blommor beställda, mat och tårta beställt, band bokat m.m. Vad är kvar? Träffa vigselförrättaren (tillbaka på måndag från sin semester), bestämma musik i kyrkan, köpa underkläder, festprogrammet, lämna in ringarna för putsning.
    Någon som vet om detta i dryckesväg räcker: Det är ca 90 pers. 12 flaskor vitt
    33 flaskor rött
    6 lådor öl + 20 flaskor öl
    3 lådor cider
    5 flaskor vodka
    3 flaskor gin
    4,5 flaskor bacardi (3 olika sorter)
    1 flaska kahuloa
    2 flaskor baileys
    12 flaskor whiskey
    1 flaska ägglikör
    2 flaskor xante

Det ska köpas hem champagne och vitt vin ska vi ha några flaskor till.

• cesseny

Idag inhandlade sambon ny kostym och skor. Jag hittade ett par fina skor i ivory (är lite ljusare än min klänning som går i offwhite men det gör ingenting) med stenar på. Egentligen var klacken lite för hög för mina gravidfötter men det gick bra när jag provade båda två och gick med dem, ska ju inte springa direkt :).

Ja, vad återstår då...:

Handla mat och dryck

Laga maten, det kommer jag göra tillsammans med tärnan och mina två systrar på fredag em/kvällen.

Färdigställa festhäftena, framsidorna är klara så det är bara insidorna som ska kopieras.

Väntar på ringarna som ska komma den 21:a... hoppas verkligen att vi blir nöjda med dem och att de passar som de ska.

Ska hämta karaoken hos en kompis, samt fixa spellista till datorn.

Måste hitta servetter... Hade sett ut en sort på IKEA men de har varit slut varje gång jag varit där *mutter*

Färdigställa bordsplaceringstavlan.

Känns som om jag har läget under kontroll...

• Hofsan
    Boxerbruden skrev 2008-08-09 19:00:54 följande:
    Känns som om alla bitar börjar falla på plats. Alla kläder klara, blommor beställda, mat och tårta beställt, band bokat m.m. Vad är kvar? Träffa vigselförrättaren (tillbaka på måndag från sin semester), bestämma musik i kyrkan, köpa underkläder, festprogrammet, lämna in ringarna för putsning. Någon som vet om detta i dryckesväg räcker: Det är ca 90 pers. 12 flaskor vitt33 flaskor rött6 lådor öl + 20 flaskor öl3 lådor cider5 flaskor vodka3 flaskor gin4,5 flaskor bacardi (3 olika sorter)1 flaska kahuloa2 flaskor baileys12 flaskor whiskey1 flaska ägglikör2 flaskor xanteDet ska köpas hem champagne och vitt vin ska vi ha några flaskor till.
    Du kommer få över jättemycket.
    12 flaskor whiskey!? Var på bröllop i pingst med 97 gäster och det gick åt 2 flaskor på hela kvällen!
  • Brud 080823

Joda,visst blev det möhippa Två vänner hämtade mig kvart över tio, så det var bara att slänga i sig några ipren och hänga på.Eftersom jag hade fått halsont och feber kvällen innan. Först fick jag gå tipspromenad..det är bara att följa lapparna. Tror ni att jag hittade dem? nej...jag hittade bara hälften. Den fösta lappen satt i porten..den missade jag Sen så satt de på varannan sida av vägen..vilket jag inte såg. Så det var bara att traska hem och börja om från börja. Frågorna handlade lite om mina vänner och lite om seder på bröllop..det var 10st totalt. Och jag hade ALLA RÄTT! vilket blev dyrt för dem Fick nämligen 20kr för varje rätt svar

När jag kom fram till sista frågan så satt 6vänner min syster och min systers bebis och väntade på mig. De dukade fram en underbart god picknick med en massa småplock och mousserande till. Vädret var toppen! Så där satt vi och pratade och njöt i en timme sen var det dags för mig att måla en tavla. Jag skulle måla hur jag "ser" min m2b. Det blev en muskulär överkropp med ett stort rött hjärta över bröstet Hård på utsida med ett stort hjärta på insidan var min tanke

Efter det åkte vi till Bodaborg..klurigt,svårt men roligt.

Därefter åkte tre till en utav tjejerna och fyra däribland jag till en annan. Där fick jag duscha..tack för det Sen så sminkade de mig,fick inte se i vilka färger. Sen var det håret som sattes upp i en hästsvans på sidan.
    Efter det var gjort satte de på mig ögonbindel..så jag inte skulle se vad de tog på mig. Jag kände att de tog på mig glansiga tajts,gymnastikbody som man knäpper i grenen,benvärmare,magväska och band i midjan och inte minst ett svettband och slöja
    Kunde bara ana i vilka färger!
    Sen drog de upp mig på stan fortfarande med ögonbindel. När vi kom upp till stan tog de av mig den. Min tajts var cerisrosa,bodyn turkos, svarta benvarmare och svart magväska och rosa paljettband i midjan De sa att jag såg jättefin ut! Säkert! De hade gjort en fin skylt där det stod " Helande workout 10kr", så mitt uppdrag var att gå på stan och få folk att gympa med mig i nån minut för 10kr, hade en bärbar cdspelare med 80tals musik med mig också Det var skitroligt och jag gjorde mitt bästa! Fick ihop 140kr,några gav 20kr för dubbelt pass
    Efter en timmes gympa fick jag en iskall 6a jäger bläää,hatar det!
    Sen gick vi och åt, kvällen slutade på dansgolvet i samma utstyrsel. Min m2b kom dit med sina kompisar..så jag fick avsluta kvällen med en mysig tryckare med min m2b Säger bara tack till alla underbara vänner för denna dag!! Min hals mår 10 gånger värre idag..men vad gör det efter en sån dag!

• Miss Blue

Brud 080823- Låter som du fick en helskoj hippa!

Boxerbruden- ups 12 flaskor whiskey!?!? Eller är det felskrivet?

Imorgon ska vi lämna in våra förlovningsringar för puts och gravyr, känns lite naket utan ringarna
    Sen på em ska vi kolla in vår lokal, fota lite och fråga uthyraren en hel massa!

Jag känner mig så himla kollugn trodde jag skulle vara helhispig så här nära innan bröllopet?!!?
    Det enda som inte känns helt 100 är vår tårta....det blir säkert jättebra men visst drömmer man om en helt fantastisk tårta och då känns det sådär att "nöja" sig med det som utbudet i en mindre stad har.....
    Annars känns allt jättebra faktiskt, hoppas dock på lite soligare väder på bröllopsdagen!! Vi får hålla tummarna allihop!!!

• C123

Hm..känns som läget är under kontroll här med
    Kvar är konsultation med frisör, möte med alla som ska hjälpa till så de vet vad som gäller, boka taxi mellan lokal och hotell, köpa dekorationer på Ikea, kolla lokalen en sista gång, ha vigselsamtal med prästen. Min fästman har inte fått sin svensexa än, hoppas den kommer snart! Blir det dagarna innan bröllopet blir jag tokig

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D