• Fru Hennerdal

Det som inte får hända har hänt!

Fick nyss ett samtal från vår fotograf som berättade att kameran varit trasig vid fototillfället och att det nu inte finns några bilder från vår bröllopsdag.

De erbjuder sig att stå för klädkostnader, frisyrer och blommor så att vi kan göra om fotograferingen.

Hur kul känns det egentligen? Kommer ju inte vara "min" bukett och inte vår dag. Usch, vi känner oss så otroligt besvikna och ledsna. Detta får bara inte hända!

• Svar på tråden Det som inte får hända har hänt!
  • 20080802

TS: Glad för din skull att allt känns bättre!!

• Little Nikki

Jag hade dött! Tur man e digital! Mindre chans att sånt händer då!

• Fenixx

fy sånt får ju inte hända...jag hade blivit förstörd av något sånt... ska nog fråga min fotograf sen om hon använder sig av fler kameror...

• avil

lillaj-ja,mer o mer börjar JAG funka o tänka så...

• Little Nikki

Fenixx - tror inte du behöver oroa dig på det sättet så länge din fotograf är digital. Då ser man ju direkt om det är något fel på filerna.

De flesta fotografer har två kameror med sig men oftast använder vi bara en (förutom inne i kyrkor å sånt där det måste gå snabbt mellan objektivbyten - då e det praktiskt med två kameror)

Har man en analog fotograf så kan ju så klart sånt här hända. Man har inte en chans att se under tiden man plåtar om allt ser rätt ut. Detta hände en gång då jag jobbade i en studio. 3 bröllop blev förstörda för att slutaren hade hängt sig i mamiyan.

Jag totalvägrade att plåta bröllop i början där efter att det hade hänt den andra fotografen men sen kom det digitala och då kände man sig lugn. Nu har man bara minneskortsparanoia istället...... Jag delar för säkerhets skull alltid upp mina fotograferingar på flera minneskort!

• signaoturen

Little Nikki skrev 2008-06-05 09:18:57 följande:

Jag hade dött! Tur man e digital! Mindre chans att sånt händer då!
    [/citat]

Little Nikki skrev 2008-06-05 12:58:07 följande:
    [citat]
    Fenixx - tror inte du behöver oroa dig på det sättet så länge din fotograf är digital. Då ser man ju direkt om det är något fel på filerna.
    Detta kan nog drabba både digitala och analoga fotografer, är oturen framme så är den.
  • Danielaa

Næææ, usch va tråkigt... De e ju verkligen dom mest konkreta minnena man har från brøllopet bilderna!

• 071101 3

det var tråkigt att höra. bröllopsbilder är så otroligt viktiga. det första jag tänkte var: "hoppas att det inte händer mig". Men jag måste säga att hur mycket jag än tycker synd om Er så tycker jag lika mycket synd om fotografen. Tänk vilken ångest han måste ha känt när han insåg att det inte fanns några bilder.

jag har alltid försäkring i form av en extra kamera. och jag använder båda under fotograferingen.

det jag också tycker är att han skötte detta på ett bra sätt. det han kan erbjuda är just pengar för klänningen blommorna mm mm ÄVEN om det inte blir detsamma. tråkigt men slarvigt av honom att inte ha en extra kamera.

• signaoturen

071101 3 skrev 2008-06-11 13:18:25 följande:

...men slarvigt av honom att inte ha en extra kamera.
    ska man då som fotograf alltid ta alla bilder med två kameror?

vad händer om kameraväskan med två kameror i blir stulen på vägen hem efter fotograferingen?

vad händer om man fotograferar med två kameror men brudparet ändå är missnöjda med hur "hon" ser ut?

det är som fotograf väldigt svårt att gardera sig mot allt men de flesta gör sitt allra yttersta men ibland är oturen framme.
  • signaoturen

glömde säga att proffskameror kan kosta flera hundra tusen per styck och i dagens läge då många av brudparen vill ha hög kvalitet på alla bilder men gärna allt material på cd för att kunna göra egna billiga kopior hos någon annan än fotografen så är det svårt att få den ekonomiska ekvationen att gå ihop

Svar på tråden Det som inte får hända har hänt!