• Fru Hennerdal

Det som inte får hända har hänt!

Fick nyss ett samtal från vår fotograf som berättade att kameran varit trasig vid fototillfället och att det nu inte finns några bilder från vår bröllopsdag.

De erbjuder sig att stå för klädkostnader, frisyrer och blommor så att vi kan göra om fotograferingen.

Hur kul känns det egentligen? Kommer ju inte vara "min" bukett och inte vår dag. Usch, vi känner oss så otroligt besvikna och ledsna. Detta får bara inte hända!

• Svar på tråden Det som inte får hända har hänt!
  • 20080301

I vårt fall finns det inga bilder som är bra som gästerna tagit heller. Så det känns extra trist

• misstrixie

Vad tråkigt att höra.

Men om ni ska ta nya bilder så försök göra det till något speciellt så att ni får ett vackert, romantiskt minne att förknippa med de bilderna! Gå ut på någon fin restaurang efteråt eller så, gör något trevligt tillsammans. "Fusk" tycker jag inte att det är även om jag förstår känslan.

*kramar*

• anna 1976

Det är ju alltid en mardröm. Fast börjar det inte bli som i USA här hemma där själv porträttbilderna tas en annan dag? Vet ett par som gjort så i bekantskapen.

Är det inte lite ovanligt med analoga kameror med idag?

• Fru Hennerdal

Vi har varit hos fotografen nu på kvällen och hon var verkligen förstörd! Tyckte faktiskt synd om henne.

Vi kommer nog dock inte fotografera om oss. Vi hade turen att vi valde några innomhusfoton först och dessa har vi, iallafall fem riktigt bra. Ibland dessa kommer vi välja till förstoringar och tackkort. Två andra brudpar hade endast valt utomhusbilder och de hade nu inga foton alls.

Hon erbjöd sig att fotografera lite romatiska utomhus-sommarbilder i en park om vi ville. Det alternativet kändes helt klart mer lockande. Och de kommer stå för alla foton och förstoringar.

Det löser sig nog på bästa sätt och jag känner mig mycket lugnare nu. Svärmor är dock väldigt besviken då detta var deras stora gåva till oss.

• eveluscious

Ok trist att det hände, men här ser man vikten av att checka sin fotograf - hur dyra dem än är så finns det ingen seriös som fotar med bara EN kamera. Tycker det är bra gjort av fotografen att erbjuda sig att kompensera så som hon faktiskt gör....

• misstrixie

Fru Hennerdal skrev 2008-06-04 22:03:59 följande:

Hon erbjöd sig att fotografera lite romatiska utomhus-sommarbilder i en park om vi ville. Det alternativet kändes helt klart mer lockande. Och de kommer stå för alla foton och förstoringar.
    Det låter som en fin idé, det är en sån sak man kanske inte skulle ha unnat sig annars men det är ju jätteroligt att ha såna proffsiga bilder på sig själva...
  • lillaj

Nä, vad ruttet... Hoppas bara det inte är samma fotograf som vi ska anlita på vårt bröllop. Är det en professionell fotograf alltså? Hoppas, hoppas att era gäster påbrölloept tagit bra bilder som ni kan förstora! Förstår verkligen om ni är upprörda, jag skulle nog bli smått galen faktiskt.. Man räknar ju med att det är något som inte ska kunna hända.

• Bröllopsyra2010

Oj, vilken mardröm alltså. Trodde inte ens att sådant kan hända. Hoppas att det ordnar upp sig iaf. Lycka till!

• avil

FruHennerdahl- bra att det var ett par fina! Du ser...allt löser sig-o det är bara materiella ting!
    Jag är väldigt mycket omateriell,tänk om huset brinner ner o man har inget kvar av NÅT minne? Allt kan hända o det finns liksom värre saker-ett kort är dock bara ett kort.
    MEN det beror ju på hur man är som person.
    Efter alla olyckor o katastrofer (11 sep,tsunamin osv)o allt som händer (vet 30 åring som dog av hjärntumörer osv)så blir i alla fall jag mer ödmjuk till livet! Men visst vill man ha NÅN bild på sitt bröllop,inte så jag menar...Men det löste sig ju i alla fall rätt okej!?

• lillaj

Du har ju förstås helt rätt inställning!! Det är så man ska och borde se på saken och det är precis så som min blivande ser på saken, jag däremot har lätt för att bli upprörd men jag försöker hela tiden ta lärdom och se på saken som "allt kan alltid vara värre"!

avil skrev 2008-06-05 07:50:04 följande:
    FruHennerdahl- bra att det var ett par fina! Du ser...allt löser sig-o det är bara materiella ting!Jag är väldigt mycket omateriell,tänk om huset brinner ner o man har inget kvar av NÅT minne? Allt kan hända o det finns liksom värre saker-ett kort är dock bara ett kort.MEN det beror ju på hur man är som person.Efter alla olyckor o katastrofer (11 sep,tsunamin osv)o allt som händer (vet 30 åring som dog av hjärntumörer osv)så blir i alla fall jag mer ödmjuk till livet! Men visst vill man ha NÅN bild på sitt bröllop,inte så jag menar...Men det löste sig ju i alla fall rätt okej!?
Svar på tråden Det som inte får hända har hänt!