• Fru Hennerdal

Det som inte får hända har hänt!

Fick nyss ett samtal från vår fotograf som berättade att kameran varit trasig vid fototillfället och att det nu inte finns några bilder från vår bröllopsdag.

De erbjuder sig att stå för klädkostnader, frisyrer och blommor så att vi kan göra om fotograferingen.

Hur kul känns det egentligen? Kommer ju inte vara "min" bukett och inte vår dag. Usch, vi känner oss så otroligt besvikna och ledsna. Detta får bara inte hända!

• Svar på tråden Det som inte får hända har hänt!
  • 20080301

fast jag som då har fått lov att ta om mina bilder kan säga att det känns helt annorlunda att se bilderna för man vet att det är fejk. det kändes skumt att ens ta dom.

20080802 skrev 2008-06-04 17:22:30 följande:
    Men hörru du!! jag fattar att det känns som skit och jag vill absolut inte föringa det som hänt men...Det finns faktiskt folk som stylar sig speciellt en annan dag för att de tycker det är bra. Det är väl inget fusk med det. Glöm det där med fusk och gör det bästa ni kan av det. Kan ni inte se det som en liten extra bröllopsdag? Ni kan ordna en mysig middag för bara er två? Inte vet jag, men fundera ut något som passar er.Och var det inte några av gästerna som fotade? Be att få in vartenda foto de har tagit och kolla vad som finns där.Låt inte detta förstöra känslan av din bröllopsdag! Det är inte fotona som avgör om du är gift eller ej. Glöm inte att allt var bra när du stod där vare sig någon fotade eller ej!!Kram på dig!
  • 20080802

20080301: jo jag förstår det och önskar verkligen inte någon detta. Men tänker samtidigt att om det omöjliga händer så måste man ju hantera det på något sätt och lyckas man då göra något fint även av omfotograferingen så får man bättre minnen med sig. Inte sant!?

• 20080301

Ja det får man men det är def inte samma sak och jag har fortfarande inte kommit över att fotografierna inte blev bra för det är en så stor del av minnena.

20080802 skrev 2008-06-04 17:29:04 följande:
    20080301: jo jag förstår det och önskar verkligen inte någon detta. Men tänker samtidigt att om det omöjliga händer så måste man ju hantera det på något sätt och lyckas man då göra något fint även av omfotograferingen så får man bättre minnen med sig. Inte sant!?
  • Canta

Förstår att det känns ruttet.Hade själv varit super ledsen och besviken.....

Jag hoppas ni tar chansen att fota om....

Önskar dig lycka till vännen

• Sommargrönt

Förstår att det känns lite sådär att hänga upp "fuskbilder" på väggen. Kan ni inte se om någon annan lyckats ta ett fint foto av er från den riktiga bröllopsdagen? Så kan ni fortfarande ta om fotona så ni får riktigt fina till ett album eller så men kan ha ett "riktigt" på väggen?

Och så instämmer jag med övriga. Förstår att du är helknäckt, att det känns jättejobbigt och lite förstört. Men låt inte det här förstöra lyckan med att vara nygift. Försök se på det med lite humor och distans, tänk vad tokigt allt kan bli? Och gör omfotograferingen till något romantiskt, ett sätt att minnas det som var!

• Ljungfru

Förstår din besvikelse.
    Jag tycker dock att fotografen kompenserar er väl.
    Det känns surt nu att behöva ta om bilderna men jag tror att den bitterheten bleknar.
    Kanske kommer ni återuppleva den glädje ni kände då ni tar om bilderna.
    Jag tror att många gärna skulle vilja ta på sig sina vackra brudkläder och bli iordninggjorda igen men får aldrig tillfälle till det.

• Apan Apansson

I USA är det t o m vanligt att man lägger fotograferingen en helt annan dag än själva bröllopet, inget fusk med det! Ni kommer nog få fantastiska bilder, och en bonus är ju att ni inte heller behöver stressa igenom sessionen.

Lider dock med dig, förstås.

• dfk

Vad tråkigt!! Det önskar man inte att någon ska råka utför!
    Hoppas att ni kan få fina bilder vid omfotograferingen.
    Fråga alla som var med på bröllopet om deras kopior också!

• Fröken Planera

Visst är det tråkigt när sånt här händer, men tyvärr så kan ju ALLT hända en sån här dag!!! Jag tycker att fotografen verkar hur seriös som helst som erbjuder er att stå för allt så att ni kan göra om det! De nya bilderna blir kanske ännu bättre, eftersom nervositeten inte kommer finnas med, vilket gör att ni kanske ser mer avslappnade ut..

• avil

Trist..Men tycker de kompenserar bra ändå!
    O det där att det känns som "fusk" förstår jag inte.Dock skulle jag tycka att det tog onödig tid.......
    Skulle nog tom fundera på att strunta i det! Finns väl nån vän o föräldre som tog massa kort på er,på er dag? Går ofta få tag på fint kort o kanske de duger att förstora?

Svar på tråden Det som inte får hända har hänt!