• Ceasara

Vinterbröllop 08/09 nr 2

Vår gamla tråd stängdes. Dags för en ny...

• Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2
  • Novemberbröllop08

Klart man hoppas på snö på bröllopsdagen men vi går inte under om det inte blir så. Förra året den 15 nov var det snö så man kan ju alltid hoppas att det blir så i år med

• Novemberbröllop08

17 jan 2009: Näst på tur för oss är, Ikea shoppa dek mm, trycksakerna ska tryckas v 33 och inbjudan skickas ut i slutet av aug och så ska vi träffa prästen i aug oxå. Så ser det ut för oss just nu

• 17jan2009

Novemberbröllop08: Det närmar ju sig med stormsteg för er! Måstekännas spännande. För oss är det nästan exakt 6 månader kvar och jag börjar redan känna av att det drar ihop sig!

Har ni bestämt vilken musik n ska ha??

• Soon to be Mrs P

Nu har jag äntligen bestämt hur dekorationerna på borden ska vara! (men jag har ju 4,5 månader på mig att ändra mig så vi får väl se...)

Det blir dessa "påslyktor" men med snöflingemotiv på istället www.marthastewart.com/article/lacy-luminarias&rsc=taxonomylist_weddings_wedding-altar-and-aisle-decorations
    Hittade dem på Martha Stewart. Sen blir det hjärtan tvinnade av murgröna (en del av färgtemat och jag har hela trädgården full) samt kanelstänger. Kommer att bli perfekt på våra kvadratiska bord!

Sen blir det nog murgrönehjärtan som hänger i kyrkan på kyrkbänkarna också, samt små hjärtan i gips (enkelt att gjuta själv i Marabous uppätna hjärtchokladformar)

Så mer och mer börjar falla på plats! Snart dags att beställa hindersprövningen, och då börjar det kännas som på riktigt...

• Novemberbröllop08
    17jan2009 skrev 2008-07-22 18:32:48 följande:
    Novemberbröllop08: Det närmar ju sig med stormsteg för er! Måstekännas spännande. För oss är det nästan exakt 6 månader kvar och jag börjar redan känna av att det drar ihop sig! Har ni bestämt vilken musik n ska ha??
    Jag det närmar sig. Fast det känns långt borta på nåt sätt ändå. Blir nog mer " på riktigt" när inbjudan skickas ut

Det där med musik å låtar är svårt. Ingång Mendelssohns och utgång Skaraborgs regementes marsch. Vi ska ha en solist som sjunger 2-3 låtar i kyrkan och 1 har vi best och det är För att du finns(s. aldén). Men sen vet vi inte.

Hur går det för er då? 6 mån är inte långt det heller
  • 2e advent

Jag håller med föregående talare om att det där med vädret spelar mindre roll på vintern, vi har dessutom lagt vigseln sent så även om det är grådaskigt ute så är det mörkt när vi kommer ut ur kyrkan och då ska det vara fullt med marschaller.

Här är det annars stiltje i planeringen, eller vi ska åka till Tyskland på tisdag och handla alkoholen. Men det vi framför allt väntar på nu är besked från den lokalen som vi har bokat..... börjar känna mig lite stressad, egentligen får man bara vara i lokalen till 24.00 men de skulle kolla upp om de kunde göra ett undantag om vi själva pratade med de närmsa grannarna.

Annars väntar jag även på att m2b ska installera word på datorn så jag kan börja skriva ihop texten till inbjudningarna, utsidorna är redan klara.

• FruHamberg

Vi ska ju gifta oss den 22 februari här uppe i Östersund, så det kommer vara nattsvart och mycket snö. Vi vill ha antingen marschaller eller facklor som leder vägen in till kyrkan och sen ska hela kyrkan vara full med levandes ljus. In är det ju inga problem att ta sig, men när man ska gå ut har jag lite funderingar. Det är en väldigt liten kyrka, med en smal gång. Ska man sätta facklorna en bit utanför gången eller vart ska man sätta dem? Man vill ju inte att gästerna ska fatta eld när de ska kasta ris på oss...

• Soon to be Mrs P

Någon här som har varit på ett vinterbröllop? Eller var har ni fått idén ifrån?

Själv har jag bara varit på bröllop på sommarhalvåret så jag kände att jag ville ha något annorlunda, även om jag riskerar spöregn och lervälling i den Skånska vintern.

• BlendaSigne

Hihi... min syster gifte sig faktiskt också på vintern. Mkt fint och mysigt - inte mkt snö och inomhus dock. Men trevligt ändå :).

Jag har nog alltid velat ha något annat än sommaren... vet ej varför - vill kanske inte vara som alla andra ...

• FruHamberg

För våran del har det alltid varit självklart, det var inget vi behövde diskutera. Jag älskar vintern, mörkret och snön, det är kallt, träden är vita. Sen det här att få tända levandes ljus, den stämningen går inte att slå. Nakdelen är det här med att ta kort tycker jag. Vi måste ta kort innan vigseln om vi ska kunna ta några utomhusbilder. Min bästa vän är en väldigt bra amatörfotograf(har fotat flera bröllop) och ska fota oss, men vi har ju inte tillgång till nån studio. Så vi måste försöka att lösa det på något vis, vill gärna ha både utomhus- och inomhusbilder.
    Hur har ni löst det här med fotograferingen?

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2