• FruRålin080808

uppsvälld mage=(

Jag har ofta problemmed magen ibland är den som en ballong, uppsvälld och gasig. Dessutom har jag andra besvär som ömsom hård och ömsom lös och ibland illamående. Det är jobbigt och jag mår dåligt av det här. Jag är orolig att jag ska ha problem med magen på vår bröllopsdag. Det kan ju faktiskt förstöra hela dagen för mig...Har varit hos läkare ett antal gånger för problem med magen(första gången jag låg på sjukhus pga magen var jag 11år och nu är jag 38)Innan jul hade jag ofta ont i magen, tordde då att det berodde på stress men gick ialla fall till vårdcentralen för att kolla upp det. Läkaren avfärdade mig när jag påpekade att min pappa är glutenintolerant och min faster också. Han sa att det är ovanlig att man får diagnosen när man är så gammal(VADÅ gammal!!!;) Tillsaken är att pappa och min faster fick diagnosen när de var i 50- års åldern. Jag fick tjata mig till ett blodprov. När jag fick hem svaret hade de tagit fel prov! Så det var bara att traska ner och ta om det igen. Jag har inte fått var än och väntan är jobbig. Finns det någon annan som har samma besvär? Jag håller på att bli tokig! Ena dagen passar mina byxor och andra dagar inte för att magen är så svullen. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden uppsvälld mage=(
  • Sommargrönt

Jag hade hudutslag. När de letade efter orsaken tog de blodprov och märkte att jag hade järnbrist. Så började de söka på mig...Och jag hade inte gått ner i vikt. Men nu efteråt har jag gått upp nästan 15 kg...

• brudensara

Ilbäcksan: På apoteket finns det en receptfri medicin som heter ImodiumPlus. Den hjälper mot diarré och uppsvälld mage och gaser. Kan kanske vara en hjälp på bröllopsdagen, om det behövs.

• Ilbäcksan

Jag är faktiskt apoteksanställd så jag har provat det mesta, även sånt vi inte har i sortiment än, men det enda jag fortfarande äter som jag känner funkar, är dimetikon. Tack ändå för tipset :)

brudensara skrev 2008-05-19 23:40:43 följande:
    Ilbäcksan: På apoteket finns det en receptfri medicin som heter ImodiumPlus. Den hjälper mot diarré och uppsvälld mage och gaser. Kan kanske vara en hjälp på bröllopsdagen, om det behövs.
  • FruRålin080808

Hjälper det med tex ImodiumPlus el liknande om man är glutenintolerant?

• brudensara

Ibäcksan: Å då vet man vem man själv ska be om råd

• Mrs Rosan

Ibäcksan: Dimetikon och Miniform har den samma verkningsmekanism? Jag har ätit båda och tycker dem funkar lika bra båda två.

• mazaba

För flera årsen, var jag gasig o uppsvälld magen man kände sig nästan gravid. Ja prova några hälsotabletter som heter bio drain e skulle man ta flera gånger varje dag så fik man kissa mycket, ja blev helt bra efter det gick till o med ner några kg. Men i ditt fall kan de ju kanske va något anant, visar inte svaren något tycker jag du ska testa BIO DRAIN, kostar lite men det är det värt.

Lycka till o hoppas du blir bättre!

• FruRålin080808

Var kan man hitta det?

mazaba skrev 2008-05-22 07:16:44 följande:
    För flera årsen, var jag gasig o uppsvälld magen man kände sig nästan gravid. Ja prova några hälsotabletter som heter bio drain e skulle man ta flera gånger varje dag så fik man kissa mycket, ja blev helt bra efter det gick till o med ner några kg. Men i ditt fall kan de ju kanske va något anant, visar inte svaren något tycker jag du ska testa BIO DRAIN, kostar lite men det är det värt.Lycka till o hoppas du blir bättre!
  • Ilbäcksan
    brudensara skrev 2008-05-20 23:54:56 följande:
    Ibäcksan: Å då vet man vem man själv ska be om råd
    Tyvärr är jag inte farmaceut, jag jobbar med resursplanering.
  • FruHamberg

Har inte läst hela tråden måste jag börja med att säga, så om jag upprepar vad nån annan redan har skrivit så ber jag om ursäkt.
    Har du testat att gå till en homopat eller liknande? En kompis till mig har alltid haft stora problem med sin mage(liknande som ts beskriver), hon gick till doktorn som så klart bara avfärdade allt. Då gick hon till en homopat(tror jag att det var) som sa att hon var allergisk mot laktos och gluten. Laktos var hon rätt säker på innan att hon inte tålde men hade ingen aning om gluten. Så hon testade att utesluta båda och mår toppenbra nu!! Så ge inte upp!!

Lycka till!!!

Svar på tråden uppsvälld mage=(