• patti87

vi slipper riset !

idag träffade vi prästen för andra gången och han berättade att de har förbjudit att kasta ris i den kyrkan vi ska gifta oss i, för att det är så många fattiga i världen som svälter, och här kastar vi ris som man egentligen kan äta (dom har egentligen helt rätt)....jag tyckte att det lät bra så det är bara skönt att slippa riset, blir nog mycket trevligare med sopbubblor och rosenblad :)

• Svar på tråden vi slipper riset !
  • lillfraggel1

jag ville ha rosenblad men kyrkan har förbjudit det då det kan bli fläckar på stentrappan. Det tycker heller inte att det är så kul för nästa brudpar som ska gifta sig samma dag om det ligger en massa rosenblad i gruset och på trappan innan deras vigsel så där sprack min plan. Jag vill ju helst inte ha ris men sopbubblor är inte heller så kul.... Om det blåser som det ofta gör där vi ska gifta oss så blir det svårt med bubblor. Det blir också dyrt om man ska köpa en massa förpackningar med bubblor. Eller ska man välja ut några få? Men vad säger att de står bäst till utanför kyrkan för att blåsa bubblor....Hmmm det kanske får bli ris i alla fall

• patti87

jag har aldrig velat ha ris.

• Zozo

kan halla med om att "sopbubblor" maste vara trist att fa pa sig

• Maria2009

Inte kasta ris för att människor i världen svälter...det må ju vara en fin tanke, men ännu bättre vore väl om folk inte la ut så vansinnigt mycket pengar på sina bröllop utan gifte sig enkelt och la resten av bröllopspengarna på välgörenhet...

• Kärlek ger näring åt själen

Vi ska ha såpbubblor. Vill inte ha ris av diverse anledningar..

• jenli

Finns det inte "konstris" som smälter när det regnar? Vet nån var man kan köpa det?

• tågjäntan

Vi undanbad oss det för att vi skulle till fotografen efter vigseln. Och jag hade i något svagt ögonblick sagt att jag eg inte ville det alls, så När vi kom till festplatsen så smällde de med ballonger i stället.

• Dreamnilam

Vi vill inte ha ris av precis samma anledning att man inte ska kasta bort mat, bra kyrka ni ska gifta er i. vi har såpbubblor, lämnar inga spår och vi lämnar ut ett såpbubbelglas per par, bild på glasen finns i galleriet

• *Lilla M*
    lillfraggel1 skrev 2008-05-14 14:19:37 följande:
    jag ville ha rosenblad men kyrkan har förbjudit det då det kan bli fläckar på stentrappan. Det tycker heller inte att det är så kul för nästa brudpar som ska gifta sig samma dag om det ligger en massa rosenblad i gruset och på trappan innan deras vigsel så där sprack min plan. Jag vill ju helst inte ha ris men sopbubblor är inte heller så kul.... Om det blåser som det ofta gör där vi ska gifta oss så blir det svårt med bubblor. Det blir också dyrt om man ska köpa en massa förpackningar med bubblor. Eller ska man välja ut några få? Men vad säger att de står bäst till utanför kyrkan för att blåsa bubblor....Hmmm det kanske får bli ris i alla fall
    Vi hade såpbubblor och gifte oss på en mycket blåsig ö. Vi hade såna bröllopsbubblor som inte ger fläckar som folk blåste på oss. Sen hade min svärmor köpt vanliga såpbubbelpistoler (som ger vansinnigt många och stora fina bubblor) som några barn fick ha och "skjuta" ut i luften (alltså inte på oss eller folkmassan). De gjorde att det finns massor med fina bubblor med på korten, trots att det blåste.
  • 08agusti08

jag tänker ha ris. vi får det för kyrkan. men sen e det ju ändå en tradition...

Svar på tråden vi slipper riset !