Är de fler som gifter sig i slutet av Juli?
Är de fler än jag som gifter sig i slutet av Juli?
Jag ska stå brud 28 Juli =)
Just nu letar jag efter en restaurang som vi kan ha bröllops festen på!
Vad gör ni andra?
Är de fler än jag som gifter sig i slutet av Juli?
Jag ska stå brud 28 Juli =)
Just nu letar jag efter en restaurang som vi kan ha bröllops festen på!
Vad gör ni andra?
Tråkigt!
Hade ju varit mycket bättre om de haft de nu i helgen i stället för tv å eller tre dagar innan vigseln!
ja.. verkligen. Fick träffa min m2b en stund idag då vi skulle träffa vår toastnaster.. då var han redan packad.. dom hade shotat med honom.. tyvärr lite nkt och på tom mage.. så han mådde inte så bra.. det var tur att vi var uppbokade en stund så han kunde återhämta sej lite 'hehe' får väl se hur han mår när han dyker upp inatt :P sedan hoppas jag att han tar kontakt med tjejerna å talar om för dom att dom 'måste' göra något.. men jag tror det.. jag hoppas att dom har något planerat!! även om det är tajt om tid.. bröllopet blir ju av i vilket fall som helst :P
kolla här
start25okt.blogg.se/2008/july/nu-ar-jag-fru.html
första bilden från fotografen
GRATTIS! vilken fin bild, hur känns det nu så här dagen efter?
Ni var jätte fina!
Grattis igen
Hur känns de att vara fru nu då?
Dagen var helt underbar.
Det började med att jag åkte till min svärmor, hennes syster är frisör och skulle fixa min frisyr. Det tog tid men gu va roligt det va att bli stajlad.
Sminket fixade jag själv. Oerhört nöjd över vad jag tydligen kan. (flera synade sminknigen på kvällen för dom trodde att frisören gjort den, då var det roligt att upplysa att det var jag som gjort det, det var roligt att se de olika reaktionerna.)
Nåja, efter frisyr sminkning och påklädning. bar det av att ta foton, fotografen var med redan från morgonen.
Vi tog foton, ringde efter alla barn som skulle vara med och så tog vi en massa foton till.
helt plötsligt blir den blå himlen grå och det börjar regna, snabbt in i bilarna och helt plötsligt öser det ner.
Vi kör till kyrkan, och tar oss in och sätter oss uppe på läktaren och väntar på att alla ska komma.
En halvtimme senare drar det igång.
Vi blev nedkallade och står och väntar, nu börjar pirret i magen, jag märkte även på mannen att det pirrade hos honom oxå, trots att han inte medger det.
Sen öppnas dörrarna och det är dags att gå in. Jag har skojjat innan om att jag skulle slå kullerbyttor hela vägen genom kyrkan för att klänningen var lite för lång, börjar med att snubbla, men det var vist ingen som såg det. Puhhh.
Vi står där framme och Jeppe spelar fiol, gu vad duktig han var, trots att han var rejält nervös.
Vid sista psalmen håller jag på att få skrattanfall, den dåliga kantorn och prästen försöker över-rösta varandra, det lät så himla kul. Vår stackars solist hade det inte lätt när kantorn inte kunde spela.
Nåja, det var helt underbart endå.
Sen bär det av till festen, just det ja, hela tiden i kyrkan så regnade det utanför, men när vi skulle ut så kom solen fram igen.
Festen var jätterolig, jag skulle kunna sitta timma vis och berätta om allt som hände, men jag ska dra det snabbt, god mat härlig underhållning av min systerson som spelade plattor, god tårta, underbara tal, presenter som vandrade runt, och dessa pussande karlar som kom fram så fort som min man lämnade lokalen, en massa presenter, underbara släktingar som hjälpte till med allt. För att inte tala om alla dessa barn som hade det sååå roligt. Mina egna orkade nästan hela natten, A somnade vid 1 snåret. och de två andra var kvar när vi lämnade festen, de dansade och hade jätteroligt.
Frammåt tvåtiden drog vi iväg till hotellet, där vi badade bubbelbadkar mitt i natten, sen sov vi gott.
Dert enda som jag tycker blev tokigt är att man inte hann prata en längre stund med alla. Men så är det ju alltid när man har kalas eller fest.
Oj, vad långt
Låter som en helt fantastisk dag!
Vad roligt för er att allt blev så bra!
Nu närmar sig min stora dag med stormsteg
Lycka till.
Hoppas ni får det lika underbart som vi hade det.