• mazaba

någon som köpt alkohol i Burg i Tyskland

Är det någon som vet vilka butiker som finns vid Burg, jag vet att det finns Calles o Aldi men finns det flera butiker som säljer alkohol åker dit nästa helg, kul o veta vad som finns.

Eller har ni andra tipsa på billig alkohol.

Kommer stanna på Borde shopen på vägen tillbaks.

• Svar på tråden någon som köpt alkohol i Burg i Tyskland
  • Anettan73

I den ena tidningen var det svenska priser, den på 4 sidor. Den andra var det värre med såg jag

• Bellanote

ja där man skulle beställa i för väg där står det i danska priser.

• Anettan73
    Bellanote skrev 2008-05-06 17:29:32 följande:
    ja där man skulle beställa i för väg där står det i danska priser.
    Jaha... Måste man beställa iförväg på dom???
  • allehanda

nej det måste man inte men maila dem om vilken valuta man kan betala i.De förstår svenska efter alla svenska som handlat där.

• Anettan73
    allehanda skrev 2008-05-06 17:42:54 följande:
    nej det måste man inte men maila dem om vilken valuta man kan betala i.De förstår svenska efter alla svenska som handlat där.
    Ok...
    Men om det är på kort då???
  • allehanda

Kollade precis Feggards hemsida, Visa Mastercard Maestro JCBcard och olika typer av Dankort funkade.
    Om ni är osäkra så kan man växla pengar på färjan ,de har även uttagsautomat ombord.

• Bellanote

Anettan nej alltså man måste inte för beställa men det går tat göra det.. var det som jag menade för det är där jag kollade priserna..

• Anettan73
    Bellanote skrev 2008-05-06 18:05:08 följande:
    Anettan nej alltså man måste inte för beställa men det går tat göra det.. var det som jag menade för det är där jag kollade priserna..
    Ok...

Då e jag med på noterna igen...
  • Melis

Hej hej, jag var i Burg förra veckan. Vi åkte från HBG till helsingör sen rödby puttgarden. Det var det billigaste, för att vi kollade upp ALLA alternativ.
    Vi satsade inte på att få tillbaka de 200 kr som man får om man checkar in inom 3 timmar. Vi kollade runt lite på olika ställen, Calles, Aldi, Sky och en annan mindre affär som är mittemot Sky. På vissa alkohol så kunde det skilja sig på hela 3 euro. Vi tror att vi tjänade in på de även om vi inte hann på 3 timmar.

• allehanda

Petimetern i mig måste bara säga att det beror sig på var man bor har själv 13 mil till HBG och 7 mil till bron + brobizz.Alltså för oss blir det billigast att åka över bron.

Svar på tråden någon som köpt alkohol i Burg i Tyskland