Inlägg från: allehanda |Visa alla inlägg
  • allehanda

någon som köpt alkohol i Burg i Tyskland

När du kommer dit och parkerar på Calles parkering så inser du att det är omöjligt att nämna alla de butiker som dyker upp utanför Burg.Men Sky,Aldi som du nämde,Calles och minst 3-4 olika andra butiker ligger på gångavstånd från varandra.Plus alla mysiga butiker inne i Burg.Enligt mig skall man inte stirra sig blind på Calles då jag tycker att det var den skitigaste spritbutiken jag varit i.Förresten, Flegaards ligger väl också i Burg?

• allehanda

Alltså det är halva priset ca på biljetten mellan Rödby-Puttgarden.Inte på hela resan från Sverige."nån" har nog bara blandat ihop sakerna med varandra.Tips om ni känner någon som har brobizz till Öresundsbron kolla om ni får låna den eller kortet som hör till den så åker ni för 165:- enkel resa över bron.

mazaba skrev 2008-05-05 18:00:23 följande:
    är det bara 200 danska man får tillbaks? nån sa till mig att man får hälften tillbaka, det stämmer inte alltså
  • allehanda

nej det måste man inte men maila dem om vilken valuta man kan betala i.De förstår svenska efter alla svenska som handlat där.

• allehanda

Kollade precis Feggards hemsida, Visa Mastercard Maestro JCBcard och olika typer av Dankort funkade.
    Om ni är osäkra så kan man växla pengar på färjan ,de har även uttagsautomat ombord.

• allehanda

Petimetern i mig måste bara säga att det beror sig på var man bor har själv 13 mil till HBG och 7 mil till bron + brobizz.Alltså för oss blir det billigast att åka över bron.

• allehanda

Exakta priset är 165:- svenska kronor enkel resa med brobizz över bron.
    Och sedan kostar en dagsbiljett Rödby-Puttgarden 500:- danska kronor.

Svar på tråden någon som köpt alkohol i Burg i Tyskland