• mazaba

någon som köpt alkohol i Burg i Tyskland

Är det någon som vet vilka butiker som finns vid Burg, jag vet att det finns Calles o Aldi men finns det flera butiker som säljer alkohol åker dit nästa helg, kul o veta vad som finns.

Eller har ni andra tipsa på billig alkohol.

Kommer stanna på Borde shopen på vägen tillbaks.

• Svar på tråden någon som köpt alkohol i Burg i Tyskland
  • Bellanote

Calles är ju billigt. men det man ser på hemsidan tycker jag är det dyra. mamma var där förra helgen och köpte cider för 2 kr styck. 20cider för 40 svenska. tyvärr kom hon på för sent att hon skulle köpt mera än 20 så när hon gick tebaka var det tomt. så det är alltid erbjudande där nere som man inte ser på deras hemsida .. vi åker til burg den 24 maj!

• Anettan73

Vi åker dit på lördag

• Bluerose

Border Shop finns väl med där?

• Anettan73
    Bluerose skrev 2008-05-04 14:01:10 följande:
    Border Shop finns väl med där?
    Ligger precis när man kommer av färjan i puttgarden...
  • Brud 080823

Vi ska till tyskland den 17 maj. Vi vet inte vart än, lite hjälp och tips skulle behövas

• allehanda

När du kommer dit och parkerar på Calles parkering så inser du att det är omöjligt att nämna alla de butiker som dyker upp utanför Burg.Men Sky,Aldi som du nämde,Calles och minst 3-4 olika andra butiker ligger på gångavstånd från varandra.Plus alla mysiga butiker inne i Burg.Enligt mig skall man inte stirra sig blind på Calles då jag tycker att det var den skitigaste spritbutiken jag varit i.Förresten, Flegaards ligger väl också i Burg?

• Maj2008

Vi var på Bordershop i torsdags, och det var väll kanske inte suuuuperbilligt, men det ligger himla bra till. Man åker bara av färjan och nästa direkt in på parkeringen. När vi var där fick vi också testa viner och det tycker jag är ett stort plus! Vi fick alltså hjälp med att välja viner, både till förrätt, huvudrätt och efterrätt.

• Bellanote

maj2008 vicken tur ni hade.

det brukar va dyrast i hamn staden är därför man brukar åka in en liten bit så att man kommer lite lindrigare undan.

• 20080301

Border shopen är dyrare än dom andra butikerna

• Parnassia

Pratar man om Calles tycker vi det är bättre att åka till Heiligenhafen (hur det nu stavas) som ligger typ ett par mil längre in i Tyskland, jämfört med Burg. I H-h har det större sortiment och det brukar inte vara lika packat med folk. Inte när vi varit där iaf.

Svar på tråden någon som köpt alkohol i Burg i Tyskland