• mazaba

någon som köpt alkohol i Burg i Tyskland

Är det någon som vet vilka butiker som finns vid Burg, jag vet att det finns Calles o Aldi men finns det flera butiker som säljer alkohol åker dit nästa helg, kul o veta vad som finns.

Eller har ni andra tipsa på billig alkohol.

Kommer stanna på Borde shopen på vägen tillbaks.

• Svar på tråden någon som köpt alkohol i Burg i Tyskland
  • allehanda

Exakta priset är 165:- svenska kronor enkel resa med brobizz över bron.
    Och sedan kostar en dagsbiljett Rödby-Puttgarden 500:- danska kronor.

• Anettan73

Beror på hur ofta man kör över bron tror jag att jag läste.

Men men. Vi betalar inte resan sen om det är 165 eller 33 eller något annat. Så får de va oavsett om vi har bizz eller inte...

Jag blev helsnurrig på alla siffror mm mm på deras sida...

• bumblebee jonis

Vi växlade till euro på Forex. Hade även hjälp av Forex omvandlare när vi ville kolla priserna. Hade Forex hemsida öppen paralellt med den andra så var det bara att skriva ner på ett papper vad det kostade i den valutan man ville ha det i. (hoppas du förstår vad jag menar. Är lite luddig i huvudet nu och på väg till sängen )

Bellanote skrev 2008-05-06 16:47:51 följande:
    bumblebee det står på danska på fleegards hemsida. vad betalade ni i?
  • bumblebee jonis

Det är oftast mycket sämre växlingskurs på färjorna bara så man tänker på det.

allehanda skrev 2008-05-06 17:56:44 följande:
    Kollade precis Feggards hemsida, Visa Mastercard Maestro JCBcard och olika typer av Dankort funkade.Om ni är osäkra så kan man växla pengar på färjan ,de har även uttagsautomat ombord.
  • pojomo

sambon handlade på border shopen. det var billigt

• Bellanote

visst är border shopen billig men det är billigare om man beger sig längre från hamnen.

• Anettan73

Pratade med min tyske far igår. Han brukar ta border men d e endast för att han e lat...

Har säger att man tjänar på att åka in till burg för att handla fast att man kanske förlorar sina pengar tillbaka....

• Parnassia

Vår erfarenhet av växling är att det bästa är att växla till sig Euro hemma på banken. Calles tar en avgift på typ 3% på köpesumman om man betalar med kort. Och om jag minns rätt tar tex Aldi inte kort överhuvudtaget. Kan vara bra att ha koll på.

• JuniBruden6

vi var nu i helgen o handlade på Calles o framför oss i kön så var det en som betalade med svenska pengar så det måste ju tydligen gå det med,, vi växlade till euro på båten mellan helsingborg-helsingör

• pluggis

Det går att betala med svenska pengar på flera ställen, gjorde det i helgen när vi var där och bröllopsshoppade.

Kan rekommendera Nielsen, de hade bra priser på en hel del. Calles känns lite "sunkigt", men vi handlade lite där med.

Lycka till med era handlingar

• Brud 080823

Så ni menar att man ska gå med 6000kr i kontanter när man handlar? Tar alla 3% av summan när man betar med kort,tänker just på bordershopen.

• Anettan73

Brud 080823 skrev 2008-05-16 21:28:59 följande:

Så ni menar att man ska gå med 6000kr i kontanter när man handlar? Tar alla 3% av summan när man betar med kort,tänker just på bordershopen.
    Calles tar en bra slant om man bet med kort...

Vi handlade i förra helgen och då gick det 12000 svenska.. Vi handlade till 70 pers och då har vi fri bar. Och vi vill inte stå där att tyvärr spriten är slut..
  • Brud 080823

Vi är nu tillbaks,med kärra kostade det totalt 2150kr med bron och färja. Bron kostade 1300kr t/r med endagarsbiljett.Sen färjan kostade 850kr tror jag,det var iaf 650DKK t/r. Så det blev ingen billig resa,sen bensin för tusen kr på det Men hade vi köpt allt i sverige så hade det gått på 6500kr mer,så vi sparade på att åka trots allt.

//Camilla

Svar på tråden någon som köpt alkohol i Burg i Tyskland