Nej nej nej. Nu missförstod du mig!
Jag menar såhär: När jag var liten var incest ett vanligt förekommande ämne i Bullen, Kamratposten och liknande, men jag som var för liten för att kunna sålla och sortera informationen, blev istället jätterädd för _alla_ män och pappor. Det var alltså ingen sund medvetenhet. Hade någon sagt till mig då att det faktiskt inte är så vanligt som man kan tro, så hade jag inte blivit så himla rädd och skakad, utan förstått att det som det berättades om på Bullen var hemskt och fruktansvärt och fel, men inget jag behövde oroa mig för dagligen.
Ang statistiken så är den just representativa variabler, men inget som man direkt kan översätta till vilken vardagssitiation som helst. Bara för att 1/4 i varje klass statistikst sett är gay så betyder det inte att de två finns just i din klass. Alla 4 kanske går i din parallelklass...
Kram tillbaks lady!
Lady o Lufsen skrev 2008-05-05 20:52:27 följande:
...är VÅRAN rädsla för att skapa rädsla hos flickor en bidragande orsak till att behålla detta fenomen som "ovanligt och sällan förekommande"...???NU i vuxen ålder så VET jag att två flickor ur min egen klass blev utsatta för incest samt fem skolkamrater...hade inte en susning om det DÅ...fanns inte några tecken alls DÅ...knappt nu heller med "facit på hand" faktiskt...Kanske att det rent statistiskt är ovanligt men jag hävdar med bestämdhet att statistiken inte alls är överensstämmande med verkligheten...tyvär!Kram på dig förresten, vidalila