• Stjärnblomma

40+, secret box, galen idé?

Nu är jag redan nyligen gift, så det där med morgongåva är ett passerat stadium. Men ändå är jag rätt sugen på att göra en secret box till hans födelsedag i höst, sammanfaller med vår 6-månadersdag. Vet bara inte om jag är helt knäpp, med väl tilltagna former, rynkor och bristningar här och var såhär vid 40+. Att han brukar gilla när jag sätter på mig lite häftigare underkläder och säkert skulle uppskatta bilderna, det vet jag, men ändå... Är jag helt ute och cyklar?

Självklart är det också för min egen skull, nog vore det en kick att bli proffsigt fotad så man såg lite attraktiv ut även vid min ålder. Tror jag skulle våga klä av mig lite framför en kamera om den sköts av ett proffs, men undrar ändå om det skulle verka löjligt.

Har någon av er som inte är 20-25 gjort något liknande, och blev det bra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-18 22:03
    Ska tilläggas att nu har jag gjort det! Det var skitkul. Har inte fått det färdiga albumet i handen ännu men av det jag sett av bilderna så är jag väldigt nöjd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-23 09:04
    Bilderna blev jättefina och min man verkligen glad!

• Svar på tråden 40+, secret box, galen idé?
  • rosesarered

Marsaphir Marlean skrev 2008-07-14 08:30:59 följande:

Många här inne säger att DE fått en väldig kick av bilderna, och det är nog så många känner för dem. Men frågan är väl mer: Uppskattar killen den? Verkar ju som tjejerna gillar bilderna mer eller? Jag vet att min kille inte skulle gilla mjukporr liknande bilder på mig... oavsett hur snygg jag var. Lite jobbigt att behöva gömma undan albumet i så fall när man får besök, så det lutar åt smycke för min del.
    Jag frågade min kille långt innan jag tog mina bilder vad han tyckte om en sån present och om han skulle uppskatta att få såna bilder på mig. Han var väldigt positiv till det redan då så jag visste att han skulle tycka om presenten. Sen kan jag väl erkänna att jag själv velat göra en sån fotografering sen första gången jag läste om secretbox. Mina bilder blev inte alls "mjukporriga" ( bara sensuella och fina) och vi förstorade till och med en svartvit detaljbild på min rygg/rumpa som vi har i sovrummet....

nu är det inte så många som går in i vårt sovrum men om någon skulle fråga om bilden så säger jag bara att det är en fin, sensuell bild man ser alltså inte att det är jag på bilden.
  • stenbruden

Har inte läst hela tråden..
    Självklart ska du göra det!!!!!!!
    Jag gjorde en till min man (jag är 25) och han blev jätteglad. Han fällde faktiskt en tår av lycka...
    Det var pirrigt som sjutton att vara halvnaken och även helnaken inför fotografen men det släppte ganska snabbt.
    Ha ett par glas vin i kroppen, det blir roligare

Han älskar ju dig som du är så klart att han ska få se bilder av dig i ditt esse.
    Jag tycker bara att det är super häftigt att det inte bara är "vi i 20-25 års åldern" som gör det!!!

Det finns ju olika sätt att göra den på också.. Min var mer senuell och vacker än porrig. Det är bra att bestämma sig innan och välja en fotograf som passar. "Min" var jätteduktig på just det vackra, man ser men ändå inte...

Lycka till!!!! Kör på bara!!!

• stenbruden

Min man älskade det!!! Han blev rörd till tårar!!!

Marsaphir Marlean skrev 2008-07-14 08:30:59 följande:

Många här inne säger att DE fått en väldig kick av bilderna, och det är nog så många känner för dem. Men frågan är väl mer: Uppskattar killen den? Verkar ju som tjejerna gillar bilderna mer eller? Jag vet att min kille inte skulle gilla mjukporr liknande bilder på mig... oavsett hur snygg jag var. Lite jobbigt att behöva gömma undan albumet i så fall när man får besök, så det lutar åt smycke för min del.
  • stenbruden

Läste precis att du gjorde det... blind...
    Va kul!!!!!

Vilken man skulle inte uppskatta fina bilder av sin älskling?
    Jag skulle tycka det var skitkul om han gjorde det till mig!!!
    Många verkar så osäkra på om mannen uppskattar det, jag tror att det är ni själva som är mest osäkra... klart att man blir glad!

• lisen85

håller med Anders, hade det inte känts helt bra mellan mig o fotografen hade mina bilder inte blivit lika bra. nu blev dom superbra

• Stjärnblomma

Håller också med Anders, iaf funkade det för mig. Hade jag inte velat själv hade det inte blivit något, jag är inte sån att jag "gör vad som helst för min man" om det känns fel. Och jag trivdes verkligen med min fotograf. För mig var det värt besväret att åka en bit för att göra det hos någon jag fått gott intryck av.

AndersEO skrev 2008-07-18 18:05:12 följande:
    Har plåtat en del secret box's, och det kvittar om man är 20, 30 eller 40, det som är viktigt för att lyckas är1. Man måste vilja själv2. Kontakten mellan fotograf och modell är extremt viktigTycker du skall kontakta någon fotograf och se hur det känns, och gå sen och fundera på det, känns det inte helt hundra, välj en annan fotograf.Av förklarliga skäl finns det inga bilder på min hemsida, varken på unga eller äldre damer som gett sina män sådana gåvor, men lovar, ett gott samarbete ger både bra bilder och en underbar dag med många skratt
  • tonårsmorsa

Åh, vill också göra. Och jag kommer också vara 40+. Min man skulle definitivt uppskatta det, och det bästa är att han förmodligen inte vet att det ens existerar något som heter secret box - desto större överraskning .

• tonårsmorsa

Stockholm. Men ska absolut göra det!

lisen85 skrev 2008-07-18 22:35:08 följande:
    gör det tonårsmorsa. det e superkul. rekomenderar gärna min fotograf om du är i skåne
  • lisen85

är det något du undrar över så fråga gärna. berättar gärna det jag vet

• tonårsmorsa

Tack, det lär dröja ett tag. Blir inte bröllop förrän oktober 2009 (har skjutit upp ett år), så jag ska försöka trimma kroppen lite först så inte fotografen behöver göra allt jobb

• erika26

jag tycker att det är en skitfin ide! Go for it!

• Stjärnblomma

Som sagt gjorde jag det till slut, och igår fick min man boxen. Han blev faktiskt ännu gladare än jag vågat hoppas! Så jag är helnöjd med det här lilla projektet.

• Troll1
    tonårsmorsa skrev 2008-07-18 23:00:23 följande:
    Tack, det lär dröja ett tag. Blir inte bröllop förrän oktober 2009 (har skjutit upp ett år), så jag ska försöka trimma kroppen lite först så inte fotografen behöver göra allt jobb
    "Trimma kroppen"... Hahaa, är själv 40 år och det gick in te riktigt som jag hade föresatt mig. Vi gifter oss i september så det blir som det blir. Har dock fegat ur när det gäller secret box. Har tre barn på 21, 9 och 1 år. Lite avis blir jag allt, skulle gift mig ett par år tidigare.
  • Meiia

Vet att min blivande skulle bli överlycklig om jag tagit mig mod till det, men jag vågar nog inte. Tyvärr får jag säga...

Svar på tråden 40+, secret box, galen idé?