• Stjärnblomma

40+, secret box, galen idé?

Nu är jag redan nyligen gift, så det där med morgongåva är ett passerat stadium. Men ändå är jag rätt sugen på att göra en secret box till hans födelsedag i höst, sammanfaller med vår 6-månadersdag. Vet bara inte om jag är helt knäpp, med väl tilltagna former, rynkor och bristningar här och var såhär vid 40+. Att han brukar gilla när jag sätter på mig lite häftigare underkläder och säkert skulle uppskatta bilderna, det vet jag, men ändå... Är jag helt ute och cyklar?

Självklart är det också för min egen skull, nog vore det en kick att bli proffsigt fotad så man såg lite attraktiv ut även vid min ålder. Tror jag skulle våga klä av mig lite framför en kamera om den sköts av ett proffs, men undrar ändå om det skulle verka löjligt.

Har någon av er som inte är 20-25 gjort något liknande, och blev det bra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-18 22:03
    Ska tilläggas att nu har jag gjort det! Det var skitkul. Har inte fått det färdiga albumet i handen ännu men av det jag sett av bilderna så är jag väldigt nöjd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-23 09:04
    Bilderna blev jättefina och min man verkligen glad!

• Svar på tråden 40+, secret box, galen idé?
  • Georgios

Självklart ska du göra fotograferingen !

Först och främst för din egen skull, för att det ska bli rolig just för dig själv!
    Och sedan för din mans skull, som kommer också att bli jätte glad!

Att man är 20, 40 eller ... 120 år gammal spelar ingen roll alls. Du är den du är och din man älskar dig för just det du är!

Människans kropp är underbart vacker oavsett ålder, på ett speciellt sätt i varje ålder.
    Älskar man sin egen kropp och känner sig bekväm i denna, då får man strunta i vad fashion tidningar och alla dem "experterna" hjärntvättar oss att tro på. Nästan allt man ser i tidningar är bilder redigerade på Photoshop. Ren fusk.
    Gå bara till

(det finns tusentals flera likadana) och du ska förstå vad jag menar.

Å andra sidan, titta på www.thenuproject.com/ . Jag tycker bilderna är just undebara! De är just verkliga, utan Photoshop! Jag har fotograferat många blivande fruar, modeller osv. De har bilderna är bara sååå vackra!

• Troll1

Kul, jag funderar jag med, fyllda 40 o allt. Feg och "pryd" mellan varven, men desto roligare för mannen!
    Vi får se... håll oss uppdaterade!

• beccis80

Kör hårt! Jag är inte i samma ålder, men idén är ju densamma! Jag funderar också på det, trots att jag är mullig osv...

Som tidigare nämnt så kommer din man att älska det!

• Stjärnblomma

Georgios skrev 2008-04-28 20:31:53 följande:

Å andra sidan, titta på www.thenuproject.com/ . Jag tycker bilderna är just undebara! De är just verkliga, utan Photoshop! Jag har fotograferat många blivande fruar, modeller osv. De har bilderna är bara sååå vackra!
    Tack för länken, helt underbara bilder!!

Roligt också att höra att fler tjejer är inne på samma idé. Berätta gärna hur det går! Jag måste vänta ett par månader för att se säkert hur ekonomin blir framöver, men går det iland så jag känner att jag kan lägga pengarna så tänker jag absolut göra det, det känns som en skitkul idé. Och det är som sagt inte så många som kommer att se bilderna, så det är ju egentligen skit samma vad "folk" skulle tycka. Gissar att en proffsfotograf bara tycker det är kul att jobba med olika sorts människor.
  • lillaj

Tycker absolut att du ska göra det om du känner att du vill, din man kommer säkerligen att uppskatta det också!

• Georgios
    Stjärnblomma skrev 2008-04-28 21:07:53 följande:
    ... Gissar att en proffsfotograf bara tycker det är kul att jobba med olika sorts människor.
    Just det!
    Är man proffs förväntar man inte sig att fotografera den perfekta, felfria kroppen (finns den?).
    Den riktiga utmaningen är att "fånga" och visa på ett litet fotopapper varje individens skönhet (och jag menar inte bara kroppens). Det är känslan som bilderna ska "meddela" som är den viktigaste.
  • Thailand 08

Ni är gifta-du är kvinnan i hans liv-han älskar dej som du är!
    Gör det!!

Min ska få en när han fyller 50 i februari!

• Stjärnblomma
    Georgios skrev 2008-04-28 23:00:21 följande:
    Just det!Är man proffs förväntar man inte sig att fotografera den perfekta, felfria kroppen (finns den?).Den riktiga utmaningen är att "fånga" och visa på ett litet fotopapper varje individens skönhet (och jag menar inte bara kroppens). Det är känslan som bilderna ska "meddela" som är den viktigaste.
    Roligt att du säger det! Avklädda bilder rätt upp och ner skulle man väl kunna fixa själv, det som lockar med att anlita en "riktig" fotograf är väl att få känsla och stämning i bilden.
  • krisselito

Jag är 37 och känner mig faktiskt mycket mer bekväm med min kropp nu än när jag var yngre - sånt syns nog också på bild! Jag har bokat plåtning till i slutet på maj hos "Ozdeleau" som jag tycker har snygga bilder och har varit jättebra att ha att göra med! Håller just nu på att samla ihop exempelbilder som jag tänkte ta med, har också bokat en tid hod Make-up Store samma dag - tänkte få hjälp med sminket och samtidigt få lite nytt smink, 2 flugor i en smäll alltså!

• hondafreak

Jag är 43, men det ligger inte för mig att plåta en secret-box. Inga problem med figuren, är inte blyg heller, men jag tycker liksom att det hör ihop mer med yngre folk eller hur jag ska skriva.

Svar på tråden 40+, secret box, galen idé?