• Stjärnblomma

40+, secret box, galen idé?

Nu är jag redan nyligen gift, så det där med morgongåva är ett passerat stadium. Men ändå är jag rätt sugen på att göra en secret box till hans födelsedag i höst, sammanfaller med vår 6-månadersdag. Vet bara inte om jag är helt knäpp, med väl tilltagna former, rynkor och bristningar här och var såhär vid 40+. Att han brukar gilla när jag sätter på mig lite häftigare underkläder och säkert skulle uppskatta bilderna, det vet jag, men ändå... Är jag helt ute och cyklar?

Självklart är det också för min egen skull, nog vore det en kick att bli proffsigt fotad så man såg lite attraktiv ut även vid min ålder. Tror jag skulle våga klä av mig lite framför en kamera om den sköts av ett proffs, men undrar ändå om det skulle verka löjligt.

Har någon av er som inte är 20-25 gjort något liknande, och blev det bra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-18 22:03
    Ska tilläggas att nu har jag gjort det! Det var skitkul. Har inte fått det färdiga albumet i handen ännu men av det jag sett av bilderna så är jag väldigt nöjd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-23 09:04
    Bilderna blev jättefina och min man verkligen glad!

• Svar på tråden 40+, secret box, galen idé?
  • Pyron

Jag är 30+ och jag gjorde en sån till min man.
    När jag gick därifrån så kände jag mig sååå snygg.
    Och jag känner mig det fortfarande.
    Vi gifter oss på lördag. och när jag då kommer kolla på dessa kort genom min mans reaktioner så tror jag att jag kommer känna mig ännu bättre.

Självförtroendet fick en rejäl hjälp uppåt.

Mitt förslag är: go for it.

• Jiel o Deps

Jag är visserligen 23 och har aldrig gjort något sådant. Men jag tycker iaf att du definitivt ska göra det! Han kommer säkerligen att älska det (så det blir en underbar present) och du kommer att må bra av det. Bara plus med andra ord.

• Snart fru Nilsson

Instämmer att det är en ordentlig kick, sedan spelar ålder och det övriga inte någon roll.

• Tooticki

Självklart ska du göra en secret box om du vill det, din make tycker ju att din 40-åriga kropp är lika fantastisk som min man tycker att min 23-åriga kropp är!

Skönheten sitter för övrigt inte i utseendet utan i utstrålningen, är du nöjd med dig själv så märks det och gör dig vacker!

• Marsaphir Marlean

Många här inne säger att DE fått en väldig kick av bilderna, och det är nog så många känner för dem. Men frågan är väl mer: Uppskattar killen den? Verkar ju som tjejerna gillar bilderna mer eller? Jag vet att min kille inte skulle gilla mjukporr liknande bilder på mig... oavsett hur snygg jag var. Lite jobbigt att behöva gömma undan albumet i så fall när man får besök, så det lutar åt smycke för min del.

• Marsaphir Marlean

Det jag vill säga är: Gör gärna secret box, men gör det i så fall för er egen skull. :)

• Stjärnblomma

Marsaphir Marlean skrev 2008-07-14 08:32:32 följande:

Det jag vill säga är: Gör gärna secret box, men gör det i så fall för er egen skull. :)
    Det håller jag med om! Innan man ger en sån grej som present bör man faktiskt ha lite koll på om mottagaren skulle uppfatta det som en jättekul grej eller något jobbigt. Och om jag går till mig själv så erkänner jag villigt att det mycket är en egotripp. Jo, jag har flera indikationer på att min karl kommer tycka det är häftigt, men absolut att det är ens egna lilla dröm om att se sig själv på kort och tycka att man ser snygg ut.
  • Stjärnblomma

Nu har jag gjort det!! Var skitnervös innan men det var jättekul. Pga omständigheterna blev det svårt för mig att hålla det helt hemligt för min man (ja förutom då det faktum att jag allmänt är otroligt dålig på att ha hemligheter för honom, är så van att allt är öppet mellan oss). Så han vet att jag skulle porträttfotograferas, men inte exakt vilken sorts porträtt... Fast han har redan kommit med flera försiktiga men nyfikna kommentarer, som "det är väl inte såna där lite ekivoka bilder också?" med ett stort förväntansfullt leende. Så överraskningsmomentet går nog bort, hihi. Men å andra sidan känns det lugnt att han kommer tycka det är ok.

Har förstås inte hunnit se bilderna ännu, så hur det blev kan jag inte uttala mig om. Kan iaf säga att min fotograf Jenny Blad i Göteborg www.jennyblad.se var supertrevlig och lättsam, skapade verkligen positiv stämning. Ska bli så spännande att se resultatet!

• Pyron

så bra att du gjorde det. Och det verkar ju som om mannen kommer bli nöjd.

För egen del så skulle jag aldrig gjort det om jag inte trodde att min blivande skulle tycka om bilderna. Detta skriver jag med tanke på vad någon skrev längre upp, om jag inte vetat att han kommer gilla det, så hade jag aldrig vågat.

• Stjärnblomma

Har fått se bilderna nu för att kunna välja vilka som ska vara med i albumet, de flesta obehandlade men några var efterbehandlade. Jäklar vad glamorös man kan se ut med lite lätt retuschering! Ser fortfarande ut som jag men snyggare, bort med lite rynkor och valkar men inte så mycket att det ser plastigt ut. Så himla kul att få leva ut sin dröm.

Mannen har kommit med kluriga frågor och iakttagelser och säkert listat ut vad som väntar, men det gör inget, han verkar förväntansfull...

Svar på tråden 40+, secret box, galen idé?