• Stjärnblomma

40+, secret box, galen idé?

Nu är jag redan nyligen gift, så det där med morgongåva är ett passerat stadium. Men ändå är jag rätt sugen på att göra en secret box till hans födelsedag i höst, sammanfaller med vår 6-månadersdag. Vet bara inte om jag är helt knäpp, med väl tilltagna former, rynkor och bristningar här och var såhär vid 40+. Att han brukar gilla när jag sätter på mig lite häftigare underkläder och säkert skulle uppskatta bilderna, det vet jag, men ändå... Är jag helt ute och cyklar?

Självklart är det också för min egen skull, nog vore det en kick att bli proffsigt fotad så man såg lite attraktiv ut även vid min ålder. Tror jag skulle våga klä av mig lite framför en kamera om den sköts av ett proffs, men undrar ändå om det skulle verka löjligt.

Har någon av er som inte är 20-25 gjort något liknande, och blev det bra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-18 22:03
    Ska tilläggas att nu har jag gjort det! Det var skitkul. Har inte fått det färdiga albumet i handen ännu men av det jag sett av bilderna så är jag väldigt nöjd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-23 09:04
    Bilderna blev jättefina och min man verkligen glad!

• Svar på tråden 40+, secret box, galen idé?
  • 20080802

Jag tycker ABSOLUT att du ska göra det. Som flera andra nämnt så är det totalt ovidkommande om det "verkar löjligt". De enda som kan ha nåogn synpunkt på det är du och din man och du säger ju att han säkert skulle uppskatta det så varför tveka.

Jag skulle LÄTT göra det (är 39 och inte särskilt nöjd men min kropp i vanliga fall) om jag trodde att min blivande skulle uppskatta det. tyvärr skulle han inte det, så det blir inget. Trist men sant.

Gör det!!

• Skottdagen2008

Jag är "bara" 33, men det gav mig absolut en kick att få vackra bilder på min kropp som jag inte alls tyckte var vacker innan bidlerna. Magen och brösten har verkligen fått sig så de tålde efter graviditeten.

Det som jag också märkte efter bilderna var att jag fick tillbaka min kroppsuppfattning. Inne i huvudet tyckte jag att jag såg ut på ett sätt, men sedan när jag verkligen fick se bvilderna ur andra vinklar än spegeln som inte blir helt rätt så var det som om, jaha, är det där jag. Jag ser ju inte så tokig ut även med bristningar och lösare skinn. Jag tycker mycket mer om mig efter bilderna även fast jag har kvar valkar och hängpattar.

Klart min man han ser mig ju varje dag naken så han uppskattade inte bilderna lika mycket som jag. Det var mer, ja det var vackra bilder, men sådär WOW vilken brud, blev det liksom inte. Jaja, mitt självförtroende höjdes helt klart.

• Stjärnblomma

Jättekul att höra att det finns fler 20+ (det är vi väl, lite drygt ) som vågat sig på detta och haft roligt. Sedan förstår jag att det inte passar alla att göra sånt, och att det kanske inte är lika kul om ens partner inte gillar det. Man måste väl känna efter.

Har lite frågetecken angående min ekonomi just nu men om de rätar ut sig ska jag köra hårt!

Någon i Skåne (även yngre ) som gjort det och har tips om fotograf?

• Troll1
    Skottdagen2008 skrev 2008-05-05 15:02:54 följande:
    Jag är "bara" 33, men det gav mig absolut en kick att få vackra bilder på min kropp som jag inte alls tyckte var vacker innan bidlerna. Magen och brösten har verkligen fått sig så de tålde efter graviditeten.Det som jag också märkte efter bilderna var att jag fick tillbaka min kroppsuppfattning. Inne i huvudet tyckte jag att jag såg ut på ett sätt, men sedan när jag verkligen fick se bvilderna ur andra vinklar än spegeln som inte blir helt rätt så var det som om, jaha, är det där jag. Jag ser ju inte så tokig ut även med bristningar och lösare skinn. Jag tycker mycket mer om mig efter bilderna även fast jag har kvar valkar och hängpattar.Klart min man han ser mig ju varje dag naken så han uppskattade inte bilderna lika mycket som jag. Det var mer, ja det var vackra bilder, men sådär WOW vilken brud, blev det liksom inte. Jaja, mitt självförtroende höjdes helt klart.
    Bra inlägg!!
  • Mistress

Herregud!
    Ålder spelar väl ingen roll. Jag är i och för sig inte mer än 32 men en stor kvinna och själv är jag hel nöjd med mina bilder. Blev riktigt snygga!

Min extra mamma gick till samma fotograf som mig och gjorde bilder i present till sin man, hon är närmare 60 och det blev mycket snyggt resultat. Och uppskattat kan jag säga.

• Robina67

jag är 40+ och jag tror att om jag skulle göra en secret box, så skulle det verkligen höja mitt självförtroende! mer för min egen skull att se hur kroppen kan se ut!! Man har ju en bild av sig, men att se den på kort hoppas jag blir något annat!
    Jag tror jag ska göra det till en morgongåva!

• lisen85

jag gjorde det i skåne och även om jag är mycket yngre än er så tyckte jag innan att jag mest var smal och benig och helt okvinnlig i kroppen men efter att ha fått de bilderna måste jag erkänna att så var det inte alls. min självkänsla fick en rejäl push och nu är jag mycket mer nöjd med min kropp. jag har insett att den faktist är vacker. min blivande man kommer bli mycket förvånad eftersom han vet att jag alltid undviker att hamna framför kameran och alltid säger att jag inte ser bra ut på kort.

• Stjärnblomma

Skitkul att det finns flera som är nöjda. Även om det är lätt för mig att tänka i gamla banor "ja men de var säkert jättesnygga egentligen så då är det klart att det blev bra, men jag som är så ful..." Men det känns ändå som ett spännande projekt att bli fotad, utmana sina egna fördomar om sin kropp, så nu har jag faktiskt bokat tid! Går det åt h-e så är det ändå ingen annan som behöver se fotona.

• Snart fru Nilsson

Tjock som jag är gjorde jag min idag, känns mycket skoj att se det sedan.

• aikidoaasa

Det låter jätte kul tycker jag. Dessutom så kan en proffsig fotograf få bort de delar av kroppen som inte är lika fina. (utan retuschering)
    Dessutom så älskar han dig, då måste han ju gilla din kropp och att få den för evigad kan ju bara bli ett plus. :)

Svar på tråden 40+, secret box, galen idé?