• Stjärnblomma

40+, secret box, galen idé?

Nu är jag redan nyligen gift, så det där med morgongåva är ett passerat stadium. Men ändå är jag rätt sugen på att göra en secret box till hans födelsedag i höst, sammanfaller med vår 6-månadersdag. Vet bara inte om jag är helt knäpp, med väl tilltagna former, rynkor och bristningar här och var såhär vid 40+. Att han brukar gilla när jag sätter på mig lite häftigare underkläder och säkert skulle uppskatta bilderna, det vet jag, men ändå... Är jag helt ute och cyklar?

Självklart är det också för min egen skull, nog vore det en kick att bli proffsigt fotad så man såg lite attraktiv ut även vid min ålder. Tror jag skulle våga klä av mig lite framför en kamera om den sköts av ett proffs, men undrar ändå om det skulle verka löjligt.

Har någon av er som inte är 20-25 gjort något liknande, och blev det bra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-18 22:03
    Ska tilläggas att nu har jag gjort det! Det var skitkul. Har inte fått det färdiga albumet i handen ännu men av det jag sett av bilderna så är jag väldigt nöjd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-23 09:04
    Bilderna blev jättefina och min man verkligen glad!

• Svar på tråden 40+, secret box, galen idé?
  • Humlanhubbe

Jag är helt fel ålderskategori för att svara men tycker du ska göra det om du känner starkt för det!Förmodligen blir han inte besviken

• AnnaochHenrik

Jag tycker att det låter underbart! Kör på det!
    Det handlar ju om att han ska få bilder på sin snygga fru... Om det vore bilder på en 18-åring skulle det ju inte vara samma sak, det är ju bilder på dig han blir glad för!
    Ingen av oss är ju perfekta, oavsett ålder...

• FruHamberg

Klart att du ska göra det!!! Din man kommer att bli såå nöjd
    Fan, man måste väl inte se ut som en modell för att göra det här eller? Kör hårt säger jag!

• FruRålin080808

Ja självklart ska du göra det!!!
    Åldern spelar ju ingen roll! Jag är 38 och skulle inte göra det för jag är för feg, men om jag vågat så hade jag klart gjort det=( Jag tycker att du är modig och jag slår vad om att din man skulle bli jätte glad=)

• bofinkarna

Absolut :) Du är ju jättevacker på dina bröllopskort så klart du ska! :)Själv är jag för feg trots att jag är ung och är inte så säker på att min gubbe skulle tycka om att jag visat upp mig för någon annan (under fotningen alltså) men som sagt.. Om du tror att din man gillar det kör hårt! :)

• sunset Drive

Jag tycker absolut att du ska göra det!Jag är 36 och fotade mig förra veckan. Det är mer nervöst nu när jag har gjort det och väntar på resultatet än det var att stå framför kameran. Det hade kanske varit roligare att ha gjort det vid 18 eller så, men på den tiden hade jag aldrig vågat. Jag är rätt säker på att min blivande make kommer att uppskatta det och det är väl huvudsaken eftersom han är den enda som kommer att se bilderna.

• sunset Drive

Glömde säga att för mig var det en förutsättning att det var en kvinnlig fotograf. Jag hade aldrig kännt mig bekväm att göra en sådan fotning inför en manlig fotograf.

• halo08

kör hårt, skönhet sitter i betraktarens ögon....

• Rosenpetunia

Nej nej nej, du är inte ute och cyklar
    Klart du ska göra det om du känner för det. 40+ eller ej, spelar ingen som helst roll. Go for it

• Stjärnblomma

Vad gulliga ni är allihop! Som sunset Drive skrev så skulle jag absolut inte vågat göra det vid 18, hur fräsch man ändå skulle sett ut då... Men gör jag det inte nu så lär det aldrig bli av. Om inte annat så kan väl min man ha bilderna att roa sig med när han är 95 och sitter på ålderdomshemmet, hihi.

Tänk om jag skulle göra bilder med en flaska champagne (inte bara för att det ser lyxigt ut utan det har en symbolisk mening för oss), en ros, ett pärlhalsband och lite svart spets... nog skulle det kunna bli bra ur rätt vinkel. Får väl ha korsett för att hålla in magen!

Kanske ska jag kolla med fotografer i närområdet. Ju mer jag tänker på saken, desto roligare känns det. Får väl fråga om de är bra på retuchering.

Svar på tråden 40+, secret box, galen idé?