-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Hur länge har ni varit ett par innan ni blir man och fru?
-
Här e vi 1,5 år efter att vi träffades!!
-
och jag förstår inte dom som gifter sig efter 1 år sedan behöver man kanske inte vänta lika länge som oss... men alla gör ju som dom vill...
ingen av oss kände behov eller önskan attt gifta oss tidigare vi väntade även länge med att skaffa barn (12 år) ocg var tillsammans i 2 år innan vi ens flyttade ilag
patti87 skrev 2008-04-12 10:17:04 följande:förstår verkligen inte dom som väntar 8-10 år innan dom gifter sig... det är ju jättelång tid !! -
Vi gifter oss efter 4,5 år ganska exakt.
Har även en dotter som kommer att vara 9 mån på bröllopet. -
ca 6 år har vi varit tillsammans nu och i sommar gifter vi oss..
-
När vi gifter oss har vi varit ihop i 1 år och 9 månader!
När man är "lite äldre" (vi var 30 och 33 när vi träffades) och varit med om FEL relationer, så vet man när det känns rätt... Vi båda kände "jaha? Är det såhär det kan, ska kännas???) Och, då går det nog också lite snabbare när man ska bli man och fru, och det är inte överilat någonstans, utan väldigt genomtänkt.
(vi väntade ändå 1 år med att flytta ihop...)
-
Vi kommer att ha varit tillsammans i åtta år när vi gifter oss. Men vi är bara 25 och 26.
-
7 år och drygt 9 måndader blir det för oss.
-
Precis så känner vi med!!
jag e 30 och min m2b är 35 snart.
Och nu känns det exakt så som det ska kännas!
Ibland känns det nästan som att folk tycker att jaha ska ni redan gifta er!, bara efter så kort tid tillsammans.
Men för oss känns allt helt naturligt!!
Joji skrev 2008-04-12 10:52:11 följande:När vi gifter oss har vi varit ihop i 1 år och 9 månader! När man är "lite äldre" (vi var 30 och 33 när vi träffades) och varit med om FEL relationer, så vet man när det känns rätt... Vi båda kände "jaha? Är det såhär det kan, ska kännas???) Och, då går det nog också lite snabbare när man ska bli man och fru, och det är inte överilat någonstans, utan väldigt genomtänkt.(vi väntade ändå 1 år med att flytta ihop... ) -
11 år kommer vi ha varit ihop på bröllopsdagen. Vi har inte haft råd förrän nu.
-
Tur att alla inte är lika då!!! :)patti87 skrev 2008-04-12 10:17:04 följande:förstår verkligen inte dom som väntar 8-10 år innan dom gifter sig... det är ju jättelång tid !!
Jag ser det tvärtom , skulle aldrig ha gift mig när jag var så ung som du...
Nu är man verkligen säker på sin sak , vi känner varann utan och innan , har barn och allt tillsammans och ser giftermål som ett perfekt sätt att ta relationen ett steg till....
Sen tycker jag att alla får känna själva när de tycker det är dags och det känns rätt!!!!!