• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Pumpkin

Fniss

Alvaereva skrev 2008-05-13 12:08:22 följande:
    ja. det är fan lägre än glocalnet att inte komma på folks bröllop om man har sagt det!!
  • Anja 19 juli 2008

Vilken typ av böcker skriver hon, jag vet att jag läst något av henne men jag känner inte igen det ni nämner. hmmm...

Är det otäcka böcker, typ kriminalromaner eller thrillers eller är det mer "drama, relationsböcker".

jag ÄLSKAR nämligen oxå irland och brukar SLUKA Maeve Binchy bland annat

• Anja 19 juli 2008

Menar alltså Nora Roberts...

Usch och fy för folk som gör så

det ÄR lågt som f..n att inte komma på en nära kompis/anhörigs bröllop. Grrrrrr...

• Pumpkin
    Anja: Det är ofta relationer osv, men också lite övernaturligt många gånger. Som i Gallagher-trilogin, där är det älvor, legender och magiska saker händer Samma sak i Nyckel-trilogin, där är det massa magi och trollkarlar osv.
  • Anja 19 juli 2008

Min hy STRÅLAR fullkomligen nu alltså...

Hon la en lätt mineralmakeup efteråt oxå med Tromborgs solpuder (jag var så brun så hon kunde använda det sa hon, yes, haha)...

så nu köpte jag ett sånt oxå för fy f...n SÅ SNYGGT det blev!

Hon sa att min hud bara slurpade i sig all fukt... jag är supertorr i huden, så jag ska verkligen jobba på det och har fått massor av tips o knep. Ska in där imorgon o köpa tre produkter (får då den tredje gratis). Bioline heter produkterna (italienska).

De luktade sååå gott och gjorde verkligen UNDERVERK m min hy!

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin

aaahhh nu tror jag att jag vet vilka böcker det är hon skriver. Kände såååå väl igen namnet nämligen.

• Pumpkin

Härligt Anja
    Jag är också väldigt torr, men det börjar bli bättre nu sa hon sist

• Pumpkin

Bara för att vi har pratat böcker så längtar jag hem till min bok Är inte många sidor kvar i den nu, så jag vill verkligen hem och läsa upplösningen

• Anja 19 juli 2008

härligt pumpkin...

hur gör du m din hy... hon sa att jag skulle peela ca 2 ggr i veckan, tvätta mig med rengöringsmjölk, inte tvål och varje gång jag sköljt av ansiktet m vatten ska jag använda ett alkoholfritt ansiktsvatten som tillför fukt o ställer tillrätta ph-balansen (tydligen speciellt viktigt här ner i skåne eftersom vi har kalkrikt, lite mer basiskt vatten).

och så ska jag smörja in ansiktet morgon och kväll med en riktigt fuktgivande kräm. KOmmer köpa de produkter hon använde på mig. De luktade så jä..la gott och var SUPERsköna...

Alltså jag har nog aldrig sett min hud så ren och full av liv som efter hennes behandling! Det var helt otroligt!

Vilka produkter var det du hade? Dermologica eller?

• Pumpkin

Jag har Dermalogica.

På morgonen sköljer jag bara av ansiktet med ljummet vatten (varken varmt eller kallt, ljummet är bäst för hyn, eller snarare så är det extrema temperaturer som är dåligt för hyn). Sen tar jag ett ansiktsvatten - som egentligen är för starkt för mig men som är bland det bästa jag nånsin provat och hyn verkar gilla det - för att rena och stänga igen porerna. Efter det en booster som hjälper hyn att ta upp mer fukt och sen avslutar jag med en färgad dagcreme med SPF 15.

På kvällen använder jag ögonmake-remover, tvättar sen av mig med en rengöringsgel/mjölk, på med ansiktsvatten och sist en väldigt återfuktande nattkräm. En gång i veckan peelar jag och lägger fuktighetsmask som jag sedan sover med.

Förut peelade jag två gånger i veckan, men det blev för mkt.

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.