• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Pumpkin

Jag är också fascinerad av Irland

Flammande Skyar tror jag att jag har läst, och den där dubbelboken har jag hemma hos mamma

• Pumpkin

En annan författare som jag älskar är Kristin Hannah, hon har en förmåga att låsa fast mig i hennes böcker.

• Nienna
    Pumpkin skrev 2008-05-13 11:18:43 följande:
    En annan författare som jag älskar är Kristin Hannah, hon har en förmåga att låsa fast mig i hennes böcker.
    Henne har jag inte hört talas om, får kolla upp det. Jag är ju en bokslukare av stora mått, läser helst en bok om dan. Det blir mycket "Chic-lit", men mest gillar jag böcker med lite dramatik och gärna historik.
  • Pumpkin

Kristin Hannah skriver mkt om familjerelationer på olika sätt, väldigt fängslande och mycket man kan känna igen sig själv i osv. Den första boken jag läste av henne heter Sommaren hon återvände, ett familjedrama som skulle kunna hända vem som helst egentligen. Andra superbra böcker av henne är Som rosor i december, Angelas dotter och boken jag läser nu: En flicka som kallas Alice.

• Nienna

Nä, nu ska jag åka på dagis och hämta sonen, de har föräldrafika idag.

• Nienna
    Pumpkin skrev 2008-05-13 11:24:41 följande:
    Kristin Hannah skriver mkt om familjerelationer på olika sätt, väldigt fängslande och mycket man kan känna igen sig själv i osv. Den första boken jag läste av henne heter Sommaren hon återvände, ett familjedrama som skulle kunna hända vem som helst egentligen. Andra superbra böcker av henne är Som rosor i december, Angelas dotter och boken jag läser nu: En flicka som kallas Alice.
    Åh, Angelas dotter, det är ju jag! Ska definitivt kolla upp hennes böcker! Tack för tipset!
  • Pumpkin

Då måste du ju läsa den Den är ruggigt bra tycker jag, hennes böcker får mig ofta att bli lite fuktig i ögat

Nienna skrev 2008-05-13 11:26:02 följande:
    Åh, Angelas dotter, det är ju jag! Ska definitivt kolla upp hennes böcker! Tack för tipset!
  • Alvaereva
    Pumpkin skrev 2008-05-13 11:09:08 följande:
    Jag tycker faktiskt det, när det handlar om en nära släkting/familjemedlem så kan man väl offra de få kronorna och åka? Speciellt när man redan sagt att man ska komma!
    fyfan vilken stil!!
    håller med, har man sagt att man ska komma så får man ju göra det.

en väldigt nära vän till mig, en av mina två närmaste vänner här i södertälje svarade innan osa att hon skulle komma. och för ett par veckor sen ringde hon och sa att hon inte kan komma, för hon ville hellre fira midsommar med sina släktingar! hon har vetat i ETT ÅR att vi gifter oss på midsommarafton. och hela tiden sagt att hon ska komma... fyfan, där rann droppen över bägaren alltså.
    jag har inte pratat med henne sen dess. och om hon frågar om jag är sur för det så tänker jag säga att, ja det är jag. och ledsen och besviken och arg och tjurig och förbannad och jag tycker att det är jävligt kass stil!
  • Pumpkin

Helt rätt! EN ledig dag, eller EN midsommarafton kan man väl lägga på sina nära och kära?!

Alvaereva skrev 2008-05-13 11:41:04 följande:
    fyfan vilken stil!!håller med, har man sagt att man ska komma så får man ju göra det.en väldigt nära vän till mig, en av mina två närmaste vänner här i södertälje svarade innan osa att hon skulle komma. och för ett par veckor sen ringde hon och sa att hon inte kan komma, för hon ville hellre fira midsommar med sina släktingar! hon har vetat i ETT ÅR att vi gifter oss på midsommarafton. och hela tiden sagt att hon ska komma... fyfan, där rann droppen över bägaren alltså. jag har inte pratat med henne sen dess. och om hon frågar om jag är sur för det så tänker jag säga att, ja det är jag. och ledsen och besviken och arg och tjurig och förbannad och jag tycker att det är jävligt kass stil!
  • Alvaereva
    Pumpkin skrev 2008-05-13 11:47:45 följande:
    Helt rätt! EN ledig dag, eller EN midsommarafton kan man väl lägga på sina nära och kära?!
    ja. det är fan lägre än glocalnet att inte komma på folks bröllop om man har sagt det!!
Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.