• sostot

söker graviditetstips

Hej! Det fanns tidigare en tråd här med massa tips kring hur man ska bära sig åt för att bli gravid. någon som vet vilken jag menar och kan hänvisa vidare eller har tips?

vi har försökt i dryga året utan resultat och börjar bli ganska less så har ni tips kring vad vi ska tänka på så hör gärna av er...

• Svar på tråden söker graviditetstips
  • Ingarö08

Det har jag oxå hört ska vara bra - fast med Bisolvon men det är väl samma sak i

• hondafreak

Det tog två år för mig att bli gravid och då försökte vi verkligen hela tiden !!!! Jag blev inte gravid förrän det lilla företag som jag skötte allt admionistrativt på gick i konkurs. Månaden efter konkursen blev jag gravid ! Många säger att det psykiska inte spelar in, men på mig gjorde det det, då kände jag att jag kunde slappna av kanske, eller att jag inte lämnade dom i sticket, mina jobbarkompisar menar jag, så tänk över hur din situation är ......

• sostot

tack för svar. vi har sökt hjälp i sjukvården så det är på g. det var mest alla dessa huskurer jag var intresserad av. känns som att man vill försöka ge det en hjälp på traven om man kan.
    tacl även för länken med billiga ägglossningstest. toppen. då kan man spara en hel del pengar jämfört med apotekets..

• pojomo

vet inga konkreta tips. Men vi försökte ha sex 5 dagar före ägglossningen å nån dag efter bara för att va på den säkra sidan + att vi inte hade den "paniken" över att bli det denna mån så det funkade för dom 2 sista.
    Med första körde vi utan skydd i 3 år innan det blev nåt.

• pojomo
    phly skrev 2008-04-15 13:29:01 följande:
    dricka lite mindre kaffe, kanske?!kolla ocksåse.babycenter.com/tools/ovu/
    har aldrig hört att kaffe minskar chanserna!!! jag som alltid har vart en kaffesvamp även under graviditeterna.Vad är det med kaffet om jag får fråga??
  • becky79
    pojomo skrev 2008-04-15 13:30:49 följande:
    har aldrig hört att kaffe minskar chanserna!!! jag som alltid har vart en kaffesvamp även under graviditeterna.Vad är det med kaffet om jag får fråga??
    Ojoj oj... kaffe, det ska man vara försiktig med lika så med te.
    1-2koppar om dagen säger man att man får dricka.
  • Niccisen

Apiforce som går att köpa på hälsokosten har jag hört mkt om. Har dock ej provat själv så vet inte om det fungerar.

• becky79

jag skulle nog rekom. att satsa på allsidig kost, och inte stressa allt för mycket...

Sen är det ju sanning eller myt (vet inte) att man satsar på sex lite mer sällan så kvaliten är bra (dvs inte varje dag), o gärna i samband med ägglossningen.
    en bra tid är när din kropp höjer kroppsvärmen lite där innan (då pang på) *garv*

Jag tror att om man lever på normalt, är bäst... tror inte på en massa mirakelkurer.

Men jag har läst på många sidor om att man ska minska med kaffe/te och annat likn.
    Kolla in sidor på nätet tex.

www.familjeliv.se/Planerar_barn/
    niomanader.se/

• RosaPärlan

Det bästa receptet på att bli gravid är att fullständigt slå tanken ur huvudet!
    Jag tror inte på en massa preparat man ska stoppa i sig.
    Det är bara att intala sig själv till att, -jag blir gravid när jag blir det. Det får bli när det blir. Det går inte att pressa fram det. Jag har själv haft ett h-vete med att bli på smällen, men när jag äntligen fattade att, -nä det här går inte, jag kan inte bli gravid så blev jag gravid. Jag låg tom på operationsbordet för att göra en titthålspo. för dom skulle undersöka mina äggstockar. Som tur va gjorde dom ett grav test o gissa vad?? Jag var gravid! Sen att jag fick missfall 3 månader senare var ju fruktansvärt o jag blev fruktansvärt deprimerad. 5 månader senare var jag gravid igen och jag födde en frisk liten grabb =)

• Ingarö08

Jag prövade Royal Jelly (som är motsvarande Apiforce). Det som var bra med det var att jag förkortade min cykel från 35dagar till ca 30-31. Så jag hade alltså ÄL på dag 15 istället för dag 21 som jag hade tidigare. Men gravid var jag ju inte

Niccisen skrev 2008-04-16 10:25:50 följande:
    Apiforce som går att köpa på hälsokosten har jag hört mkt om. Har dock ej provat själv så vet inte om det fungerar.
  • Fredrik och Sabine

folsyra ska också vara bra har jag hört....finns i hälsokostaffären.

• Juni2009

Jaaa det finns många tips på hur man kan bli med barn.

Det jag tycker är viktigaste är att ha sex när man vill det.
    Inte för att blir gravid.

Jag tror den där med psykisk kan spela lite i.

Om man tänker för mycket då påverka det kroppen.
    Så jag tycker istället kan man åka bort då o då på minisemester som tex weekend eller finlandsbåt tur o retur eller låna någon ssommarstuga... då har man inte krav som bruka finns på hemmet.

När jag blev gravid första gång hade vi pratat om at lägga barnverkstad på hylla pga dt hade hänt mycket då.
    Plötslig är jag med barn.
    Andra graviditet blev jag gravid ca 6 mån efter förlossning då vi pratade om att sätta igång med barnverkstad "om ett par månader" men jag var redan med barn....

Nu försöker vi bli med barn så det kan bli våren 2009-bebis.
    Men vi får se om vi har tur eller inte....

Lycka till med barnverkstad!

Svar på tråden söker graviditetstips