• sostot

söker graviditetstips

Hej! Det fanns tidigare en tråd här med massa tips kring hur man ska bära sig åt för att bli gravid. någon som vet vilken jag menar och kan hänvisa vidare eller har tips?

vi har försökt i dryga året utan resultat och börjar bli ganska less så har ni tips kring vad vi ska tänka på så hör gärna av er...

• Svar på tråden söker graviditetstips
  • BlivandeFruJohansson

Blev me väldigt nyfiken nu

• nennesjuttioåtta

kom igen nu, vi är inte rädda!

• nellie78

Jag är visserligen gravid men kanske behöver tips till nästa gång, så berätta! Har man gett sig in på att skaffa barn så kan man inte vara äckelmagad så vi tåler det säkert!

• Limbolight

okej då!!

Grejen är att man själv känner efter hur livmodertappen känns.
    Vid ägglossningen är den mjuk och man känner att den har en liten öppning. Dessutom ska sekretet som man får med sig ut, bilda trådar om man sätter ihop tumme och pekfinger och drar isär.
    För att lära sig skillnaden kan man känna hur den känns precis efter mens, då den är hård, och öppningen knappt märks.
    så känns den även när man är gravid, men då ska man inte vara där och pilla pga infektionsrisken. se alltid till att ha nytvättade händer!

• Waersta

Aha!

Limbolight skrev 2008-04-09 10:46:06 följande:
    okej då!!Grejen är att man själv känner efter hur livmodertappen känns.Vid ägglossningen är den mjuk och man känner att den har en liten öppning. Dessutom ska sekretet som man får med sig ut, bilda trådar om man sätter ihop tumme och pekfinger och drar isär.För att lära sig skillnaden kan man känna hur den känns precis efter mens, då den är hård, och öppningen knappt märks.så känns den även när man är gravid, men då ska man inte vara där och pilla pga infektionsrisken. se alltid till att ha nytvättade händer!
  • Ingarö08

Fast det där har jag prövat i 5måndader och inte fasiken funkade det

Eller säg så här, sekretet har man ju koll på men tappen kunde variera sig välidgt mycket under en och samma dag..

Men du kan ju ha sekret flera gånger varje månad om det nu är så att kroppen försöker sig på att ÄL:a men inte lyckas. Sedan så har vissa ÄL sekret 1dag innan och andra 2dagar innan...

• Limbolight

Men om man nu har ÄL sekret så är det ju bara till att köra!
    Kanske funkar detta bäst om man har regelbunden ägglossning, men inte vet riktigt NÄR den kommer.

På mig funkade det toppen i alla fall!

• Limbolight

Sen är det väl så, att ägglossningen sker ganska fort. Om nu tappen har ändrat sig under en och samma dag, så är det kanske just den dagen du har ÄL?

• Ingarö08

Förstår vad du menar men jag menar att tappen kan vara mjuk och hård om vartannat under ÄL Sedan är det såklart vi hade sex som kaniner när jag hade ÄLsekret (och även när jag fick utslag med ÄLstickor och när tappen var "öppen") men inte tog det sig ändå

• jordgubbar och oboy

Hörde att slemlösande hostmedicin hjälper att bana väg för dom små rackarna om man har för tjockt sekret "ivägen" för livmodertappen. Klunkade Bromhexin som en galning innan bägge mina graviditeter, sen om det var det som gjorde att det "tog", vet jag inte.
    Lycka till!!

Svar på tråden söker graviditetstips