• sostot

söker graviditetstips

Hej! Det fanns tidigare en tråd här med massa tips kring hur man ska bära sig åt för att bli gravid. någon som vet vilken jag menar och kan hänvisa vidare eller har tips?

vi har försökt i dryga året utan resultat och börjar bli ganska less så har ni tips kring vad vi ska tänka på så hör gärna av er...

• Svar på tråden söker graviditetstips
  • nennesjuttioåtta

OOOOH!!! *klappar händerna* Vad otroligt tråkigt att det slutade som det gjorde, men tack ändå för att du delade med dig. Det ger en hopp! Jag väntar på den där pansarsoldaten, trägen vinner. Vi har i alla fall kul på vägen, det är ju huvudsaken...

• Efter 11 år är det min tur

den övertygelsen har jag haft hela tiden, inte som en förklaring nu efteråt och jag tror inte dom får lov att lura en på mvc och säga att det kan vara det som det beror på! skit samma, jag önskar ialla fall att erat försök lyckas

nennesjuttioåtta skrev 2008-04-08 16:19:23 följande:
    men när vet man att det är pga att man tänker eller pga stress...? Nä, du övertygar inte mig. Men jag förstår att det känns bättre att få den förklaringen EFTERÅT, när man väl blivit med barn. Det känns alltid skönare med en förklaring. Vi har inte så stort medicinskt problem att det skulle förhindra en spontan graviditet, men det funkar ändå inte. 2 år nu. Står i kö för insemination. men det jag mest vill säga är att det är lätt att säga att man inte ska fopkusera så mycket på det när man redan har barn och tror att man gjorde något annorlunda än oss som försökt länge. Vi har ju också varit coola i början... Jag tror mer det beror på tajming med "det perfekta ägget" vs "den perfekta spermien". TS, sorry, men kolla med ÄL-tester för att se när du har ägglossning, det hjälper även att veta det när ni träffar en läkare sen.
  • nellie78

Så länge du har en fungerande ägglossning så kan du tänka och fokusera hur mycket du vill på att bli gravid utan att det har någon som helst inverkan på fertiliteten så oroa dig inte för det utan kör på. Använd ägglossningsstickor om du inte börjat med det eller se till att få komma på utredning för att kolla upp ägglossning,äggledare,din partners spermier osv. Oftast är det ett mycket enkelt och lättåtgärdat "fel" även om det ju ställer till mycket frustration innan det upptäcks. Lycka till!

• nennesjuttioåtta

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-04-08 16:39:41 följande:

den övertygelsen har jag haft hela tiden, inte som en förklaring nu efteråt och jag tror inte dom får lov att lura en på mvc och säga att det kan vara det som det beror på! skit samma, jag önskar ialla fall att erat försök lyckas
    de säger väl vad som helst för att man inte ska bryta ihop alldeles. Tack förresten, jag hoppas också att det lyckas någongång.

Nellie78
    word!
  • MAJ09

Tror också att det viktigaste är att inte göra det till en fabrik där enda målet är graviditet då man lätt glömmer bortvarann så står man där med Barn utan Man

• Ingarö08
    Varsågod! Det är bara att vänta in pansarsoldaten!
    Lycka till!
    nennesjuttioåtta skrev 2008-04-08 16:38:03 följande:
    OOOOH!!! *klappar händerna* Vad otroligt tråkigt att det slutade som det gjorde, men tack ändå för att du delade med dig. Det ger en hopp! Jag väntar på den där pansarsoldaten, trägen vinner. Vi har i alla fall kul på vägen, det är ju huvudsaken...
  • Limbolight

TS: Om du inte är äckelmagad så har jag ett tips som har fungerat för mig två gånger. Första gången blev jag gravid på första försöket, gången efter på andra. Och då ska jag tillägga att jag fått barn en gång innan jag provade detta och då tog det nästan ett år innan jag blev gravid.

Inboxa mig så förklarar jag!!

• Waersta

Supernyfiken på vad det kan vara!!

Limbolight skrev 2008-04-09 10:08:36 följande:
    TS: Om du inte är äckelmagad så har jag ett tips som har fungerat för mig två gånger. Första gången blev jag gravid på första försöket, gången efter på andra. Och då ska jag tillägga att jag fått barn en gång innan jag provade detta och då tog det nästan ett år innan jag blev gravid.Inboxa mig så förklarar jag!!
  • lillasmilla
    Limbolight skrev 2008-04-09 10:08:36 följande:
    TS: Om du inte är äckelmagad så har jag ett tips som har fungerat för mig två gånger. Första gången blev jag gravid på första försöket, gången efter på andra. Och då ska jag tillägga att jag fått barn en gång innan jag provade detta och då tog det nästan ett år innan jag blev gravid.Inboxa mig så förklarar jag!!
    Äckelmagad? Tycker nog inte att detta var äckligt....
    Vad är tipset? Vi vill alla veta! =)
Svar på tråden söker graviditetstips