• sostot

söker graviditetstips

Hej! Det fanns tidigare en tråd här med massa tips kring hur man ska bära sig åt för att bli gravid. någon som vet vilken jag menar och kan hänvisa vidare eller har tips?

vi har försökt i dryga året utan resultat och börjar bli ganska less så har ni tips kring vad vi ska tänka på så hör gärna av er...

• Svar på tråden söker graviditetstips
  • Bröllop 2008

Rosenrot, finns det på apoteket eller köper man det i naturläkemedels affärer?

• Fenixx

ja man säger ju att om det gått 1år man försökt och inget hänt så bör man kolla upp sig själv och mannen.

• nennesjuttioåtta

Hej, det kanske är den här (under nytt namn)
    www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2697363.html

Fast nu är alla utom 5 gravida så så mycket tips är det inte längre. Men kunskapen finns! Råder dig dock att höra dig för efter en fertilitetsutredning. En del tar det längre tid för helt enkelt, och det har INGENTING med att göra att du är stressad, tänker för mycket på det eller annat trams, som vissa s k välvilliga vill tuta i dig.

• Efter 11 år är det min tur

Försök att inte tänka så intensivt på att bli gravid! Lycka till

• Waersta

Finns på nätet!

Bröllop 2008 skrev 2008-04-08 14:59:33 följande:

Rosenrot, finns det på apoteket eller köper man det i naturläkemedels affärer?

Så dumt att det blev precis efter ditt inlägg, men jag håller fast vid vad min mvc sagt till mig!!

nennesjuttioåtta skrev 2008-04-08 15:00:26 följande:
    Hej, det kanske är den här (under nytt namn)www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2697363.htm...Fast nu är alla utom 5 gravida så så mycket tips är det inte längre. Men kunskapen finns! Råder dig dock att höra dig för efter en fertilitetsutredning. En del tar det längre tid för helt enkelt, och det har INGENTING med att göra att du är stressad, tänker för mycket på det eller annat trams, som vissa s k välvilliga vill tuta i dig.
  • nennesjuttioåtta

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-04-08 15:02:23 följande:

Så dumt att det blev precis efter ditt inlägg, men jag håller fast vid vad min mvc sagt till mig!!
    *mummel* OK, bara för att det var du så går du fri.

Nä, men allvarligt. Skulle det vara så att kroppen låste sig så borde man använda det som preventivmetod. Fungerar ägglossningen som den ska så spelar det inte någon roll vad du funderar på. Det skuldbeägger en bara att man gör något fel som inte får till det. Men t ex min mans spermier blir inte särskilt mycket piggare bara för att jag slutar fokusera på att bli med barn. Jag var inte särskilt stressad eller fokuserad det första året eftersom vi körde efter devisen "blir det så blir det". Det är en lätt sak att säga, även som BM eller MVC, men flera studier visar att det inte har någon betydelse! Och de som blir gravida när de har adopterat hade blivit det till slut ändå. Vissa tar det längre tid för, för att det ska tajma perfekt. ingen tröst, direkt. Men att säga att det är mitt fel att det inte blir några barn här pga att jag funderar för mycket är bara ett hån.

Att det inte blir några barn över huvud taget är ju inte pågrund av stress eller för mycket tanke,då är det ju givetvis en medisinsk faktor,att nåt är fel...men jag vet att det kan ha och göra med strss och för mycket tanke för att jag har själv varit där: la alla tankar,all tid och blev stressad av att inte bli gravid när vi skulle göra Viktor,allt som allt tog det 9 mån för oss att bli med honom och vi låg i kan jag säga . Med vårat andra barn Hugo blev det precis tvärt om för jag la inte ner någon energi på att tänka,vi trodde ungefär på samma tid! Jag blev gravid första försöket....hmmm mycket konstigt
    Nu är jag en stolt mamma till 2 underbara pojkar på 3 & 5 år

nennesjuttioåtta skrev 2008-04-08 15:35:00 följande:
    Efter 11 år är det min tur skrev 2008-04-08 15:02:23 följande:
    *mummel* OK, bara för att det var du så går du fri. Nä, men allvarligt. Skulle det vara så att kroppen låste sig så borde man använda det som preventivmetod. Fungerar ägglossningen som den ska så spelar det inte någon roll vad du funderar på. Det skuldbeägger en bara att man gör något fel som inte får till det. Men t ex min mans spermier blir inte särskilt mycket piggare bara för att jag slutar fokusera på att bli med barn. Jag var inte särskilt stressad eller fokuserad det första året eftersom vi körde efter devisen "blir det så blir det". Det är en lätt sak att säga, även som BM eller MVC, men flera studier visar att det inte har någon betydelse! Och de som blir gravida när de har adopterat hade blivit det till slut ändå. Vissa tar det längre tid för, för att det ska tajma perfekt. ingen tröst, direkt. Men att säga att det är mitt fel att det inte blir några barn här pga att jag funderar för mycket är bara ett hån.
  • nennesjuttioåtta

men när vet man att det är pga att man tänker eller pga stress...? Nä, du övertygar inte mig. Men jag förstår att det känns bättre att få den förklaringen EFTERÅT, när man väl blivit med barn. Det känns alltid skönare med en förklaring. Vi har inte så stort medicinskt problem att det skulle förhindra en spontan graviditet, men det funkar ändå inte. 2 år nu. Står i kö för insemination. men det jag mest vill säga är att det är lätt att säga att man inte ska fopkusera så mycket på det när man redan har barn och tror att man gjorde något annorlunda än oss som försökt länge. Vi har ju också varit coola i början...

Jag tror mer det beror på tajming med "det perfekta ägget" vs "den perfekta spermien".

TS, sorry, men kolla med ÄL-tester för att se när du har ägglossning, det hjälper även att veta det när ni träffar en läkare sen.

• Ingarö08

här kan jag hålla med! jag vart gravid förra året (som tyvärr slutade i ett MA) och den månaden jag vart gravid hade vi haft sex 1gång (!) och vi försökte inte ens - hade inte en tanke på att jag kunde vara gravid när mensen var sen. Sedan när vi väl försökte (i 5månader) så använde jag ÄLstickor och prövade allt, läste allt och tog åt mig. Inte fasiken vart det något . Så vi la ner och började planera bröllop istället

nennesjuttioåtta skrev 2008-04-08 16:19:23 följande:
    Jag tror mer det beror på tajming med "det perfekta ägget" vs "den perfekta spermien".
Svar på tråden söker graviditetstips