• blondis45

HJÄLP!!! Jag är så svartsjuk

Jag har ett problem som jag tampas med i mitt förhållande och det är att jag är extremt svartsjuk. Jag har lyckats tygla min svartsjuka ända tills för någon vecka sen då helvetet bröt lös. Vad min svartsjuka grundar sig på är följande: Min kille har pratat med en kompis till mig på msn vilket jag har varit lite svartsjuk på det men denna svartsjuka har jag kunnat tygla. Det som gjorde att jag föll ned i ett svart hål av svartsjuka var när jag var hos min kompis och lånade hennes dator och gick in på historik där man kunde läsa tidigare konversationer på msn. Helt plötsligt fick jag för mig att jag skulle läsa vad min kompis och min kille skrivit till varandra och det skulle jag inte ha gjort. Där stod det en hel del snuskigheter och bl a när min kompis frågade vad han gjorde skrev han något som jag inte kan skriva här men det har att göra med att han "lekte med sig själv" om ni förstår och att han för tillfället inte var hos mig utan hemma hos sin mormor och morfar och därför kunde han inte "få hjälp av mig". Han sa att det skulle ta en stund och efter kanske 10 min skrev han att "nu är det klart". Grejen är att hon under denna tid hade sin cam på men visade inget (detta skulle jag annars kunnat läsa ut av konversationen, hon har alltid sin cam på även när hon pratar med mig). Jag fick då för mig att han ?tillfredsställt sig själv? genom att titta på henne (hon är 24 och han 20).
    Sen så har min kompis skickat en ganska vågad bild på sig själv för att fråga honom vad han tyckte och om hon kunde skicka denna till andra killar hon pratade med och då sa han att den fick nog de flesta killar att .....ja om ni förstår och sen sa han att han blev "det".
    Jag pratade med min kompis om det här och hon sa då att det var ju bara på skoj och från hennes sida tror jag att det är så (hon är väldigt ensam pga diverse problem bl a psykiska problem men hon är väldigt söt och lockande för killar). När jag påtalade det för min kille blev han först arg och sa att jag oxå gjort saker men de sakerna hade jag gjorde jag innan vi träffades (vi har varit tillsammans ett år). Efter ett tag bad han dock om ursäkt för det han gjort. Efter det här har jag försökt att prata med honom om det några gånger men han blir jättearg för att jag inte litar på honom så nu vågar jag inte ta upp det igen för jag är rädd att förlora honom. Jag kan inte få den här msn konversationen ur huvudet och går och ältar det och mår verkligen superdåligt av det.
    Kan säga att han har sagt att han inte är intresserad av min kompis för ?fem öre?. Han säger älskling och hjärtat till mig varje dag och för ett par dagar sen sa han ?jag är så kär i dig? till mig. Jag tror på att han älskar mig men jag är livrädd att han har något intresse i min kompis och att han skulle känna sig dragen till henne.
    Det är väldigt stor åldersskillnad mellan oss oxå. Jag är 20 år äldre och det är möjligt att jag inte förstår mig på hans generation. Han har själv sagt till mig att han och hans kompisar alltid håller på och larvar sig så där (jag har även sett honom skriva konstiga saker till sina kompisar på msn).
    Vad tycker ni jag ska göra? Är jag svartsjuk utan anledning eller har jag skäl till min svartsjuka? Ska jag acceptera hans ursäkt och försöka gå vidare? Är det för stor åldersskillnad och att det hänger på det? Usch jag vet inte vad jag ska göra :(

• Svar på tråden HJÄLP!!! Jag är så svartsjuk
  • Hammerman

Som dom säger och har helt rätt i; hellre singel än i ett destruktivt förhållande. Han är inte bra för dig, så vad finns det att ångra om du skulle bli singel ett tag?

Att prata om hur fantastiskt snygg den där tjejen på krogen var rakt upp i ansiktet på dig är bara respektlöst, det du berättat om hans beteende skvallrar om ett dominansbehov där han vill känna sig attraktiv för alla och envar och där du ska nedvärderas tills det att du sitter som en grå liten tomte i bakgrunden. Och med handen på hjärtat, hur schysst verkar det?

• Lövings

Jag kan bara tala för mig själv vad jag skulle ha gjort.
    Och jag skulle aldrig ha accepterad detta.
    Jag skulle lämna honom direkt. Finns inga ursäkter till det.
    Jag anser att det är otrohet..
    men men, smaken är som baken..

• maella

DU Förtjänar bättre!
    Skaffa dig en mogen Man som vet hur man behandlar en kvinna, och "dumpa den lilla pojken"

• weddinggirl08

Sätt dig ner och ta ett djupt andetag. Stäng av allt, data, tlf mm.. Bara du o ett ljus. O så lyssnar du. Verkligen lyssna! rakt in i dig själv, då hör du svaret. Resonera med dig själv över ditt liv. Du har alla svar själv...

• ingenjörsbruden
    blondis45 skrev 2008-04-05 14:38:13 följande:
    Det är lite lustigt med honom för vi pratade om att ingen av oss skulle gå ut men en dag ringde en kompis till honom och frågade om han ville gå ut och jag sa det var ok för min del. Sen när han kom hem så berättade han om en snygg tjej som han sett dansat och att han var fascinerad. Han berättade även om en snygg tatuering hon hade över sina stora fina bröst och jag fattade att han tyckte hon var sexig. Sen sa han att han pga respekt för mig inte dansade tryckare medn någon även om han kände att han hade möjlighet. Undrar just nu om han verkligen inte gjorde det (vilket i och för sig inte är katastrof). Jag har knappt träffat hans kompisar alls och jag vet faktiskt inte varför. Det verkar som att han vill hålla dem ifrån mig av någon anledning. Jag vet inte hur jag ska tolka det här men det som hände på krogen kom jag över rätt snabbt men msn konversationen kommer jag inte över. Hur ska jag kunna göra slut, jag är rädd att om jag säger det så ångrar jag mig direkt efter.
    Det bästa är att bara bryta...totalt o direkt! Men det är svårt....en annan variant är att du börjar "småbryta" dig loss från honom.......umgås mer med dina kompisar, börja gå någon kvällskurs, gå ut o festa med dina kompisar (både killar o tjejer, bara för att ha kul o utan syfte). Helt enkelt bygg upp dig själv! Så mkt lättare att säga än att göra!

Efter en tid kommer du att ångra att du inte bröt dig loss tidigare.....man är ju så efterklok!

Lycka till!!!
  • blondis45

Jag, min kille och min kompis har nu träffat varandra och min kille har sagt rakt ut till min kompis att han inte är intresserad av henne alls utan allt var bara skoj från hans sida så nu litar jag på honom och han har bett mig att göra det med. Tack för alla förstående inlägg i alla fall :)

• Fredrik och Sabine

Men han är bara 20 år.......och du är 46 (enl din pres). Jag håller med en ovanstående skribent här ovan som menar att du bör lämna en sån "pojkspoling" och hitta en mogen karl som inte beter sig som en idiot.
    Visst ska ålder inte spela nån roll....men ändå....känns lite märkligt som sagt.
    Men jag hoppas det löser sig för dig hur du än gör

• Tooticki

Jag har inte läst alla inlägg.

Ser ni på ert förhållande på samma sätt? Vad har ni för framtidsplaner? Det som slår mig när jag läser din trådstart är att han kanske inte tar ert förhållande på samma allvar som du gör. Detta är inget försvar, men kanske en anledning till att han agerar som han gör. Har är 20 år gammal och kanske inte redo att binda sig, han kanske vill ha roligt och inte tänker så mycket på framtiden.

• blondis45

Det där med åldern är jag medveten om (och jag förstår att ni reagerar, det skulle jag oxå gjort om jag inte själv varit i situationen nu) och att det kanske inte blir vi för hela livet med tanke på att vi inte kan bilda familj exempelvis. Men vi tar en dag i sänder. Har förstått att det var ett dumt tilltag av honom och han har sagt direkt till min kompis att han inte är intresserad av henne på det sättet. Jag vet att han älskar mig, sånt känner jag på mig. Jag vill försöka lägga det här åt sidan och ge vårt förhållande en chans. Det är svårt och förklara hur han är då ni inte känner honom men han är väldigt speciell och har ganska sjuk humor och han har sagt att han ska ta hänsyn till att jag inte tycker hans humor är rolig.

• Lövings

Det där var inte humor.
    Det där var otrohet.
    Om du vill blunda för det så fine..

• ingenjörsbruden
    blondis45 skrev 2008-04-06 20:53:19 följande:
    Det är svårt och förklara hur han är då ni inte känner honom men han är väldigt speciell och har ganska sjuk humor och han har sagt att han ska ta hänsyn till att jag inte tycker hans humor är rolig.
    Visst är det svårt....men det där kallar jag inte humor.....inte ens sjuk humor.....låter bara som en väldigt lam ursäkt ifrån hans sida........
    Man skämtar inte om sådana saker, det är bara psykning för att få den andre att må dåligt även om han inte gör det medvetet.
    Om man är två som mår dåligt så kan det bli så att man "drar ner" varandra istället för att hjälpa o stötta varandra. Oftast inget medvetet utan det bara blir så. En sådan relation har ingen ljus framtid, tyvärr.

Stå på dig!!!Du är värd något mkt bättre
  • johansdotter

Oj...humor??
    Han sitter och pratar sex med din väninna...och kallar det humor??
    Jisses....

Jag har en son som är 19 och något sådant skulle aldrig köpas ens i hans generation...så att det skulle vara generationsfråga är bs om du frågar mig.

• MiracleOfLove

Det där skulle jag aldrig acceptera.. Jag håller med Lövings. Det där ÄR otrohet. OCh du kan ju garanterat hitta en bättre. Lämna honom. Lätt för mig att säga kanske, men gör det. du kommer må bättre. Han är för det första ung och kanske lite mer intresserad av någon i sin egen ålder. ser du inte vad han håller på med?? Skämt kallar dom det, men va hade du väntat dig egentligen att dom skulle ha sagt till dig?

• Tuggummi

oj oj.. Jag har vart i ungefär samma situation..
    Mitt ex hade gjort en ny anonym msn (vilket jag inte hade en aning om).. Sedan börjar en kille skriva till mig på msn (det var då han) han skrev att han ville träffa mig osv osv.. Jag antar att han ville veta om jag nappade ifall att andra killar skrev så.. Vilket jag absolut inte gjorde...

Sen fick jag höra att samma person hade börjat skriva till mina kompisar. Han skrev att han tycket att dom var så sexiga, heta osv osv.. Han skrev även att han ville träffa dom och vad han ville göra med dom osv...(inte för att jag vet hur de skulle gå till eftersom att dom hade träffat honom många gånger, vi hade vart tillsammans i kanske 1 år då).
    Men hur som helst.. En dag när jag ska logga in på msn, på hans dator så klickade jag ner den där listen där de står alla som har loggat in på den datorn, och där hade den "mystiske" killen loggat in... Jag frågade honom vem det var, och han svarade att han inte hade någon aning om vem det var.. och jag var dum, blind och kär, jag lotsades som att jag aldrig sett det där..
    Men jag bar alltid med mig att min pojkvän kände sådär för mina vänner och det gick bara inte tillslut.. det blev värre och han gjorde fler och värre saker...

Så mitt tips är att du lämnar honom innan han förstör för mycket för dig och dina framtida förhållanden..

• HurraViSkaGiftaOss

Bara en sak att göra!!
    Dumpa både killen o kompisen.

Dags för dig att gå vidare med livet!

• f1bride

Instämmer SÅÅÅ totalt med detta inlägg!! Jag är 20 år (tjej iofs) men kan aldrig drömma om att någon jag känner, vänner/m2b/syskon gör sånt här.. verkligen INTE ungdomlig humor!

Vill också belysa Hammerman1:s kommentarer, verkligen kloka tycker jag!!!

Har du börjat hos din psykolog förresten, och vad säger denne?

johansdotter skrev 2008-04-07 10:14:33 följande:
    Oj...humor??Han sitter och pratar sex med din väninna...och kallar det humor??Jisses....Jag har en son som är 19 och något sådant skulle aldrig köpas ens i hans generation...så att det skulle vara generationsfråga är bs om du frågar mig.
  • Fröken Planera

Det där har varken med åldersskillnad eller humor att göra. Killen är ju inte fullt utvecklad socialt!!!
    Jag har hört att gränsen för otrohet går vid när man gör något med en annan människa som man inte kan göra inför sin partner...
    Han är definitivt otrogen. Så sluta ursäkta honom och hans handlingar, lämna honom NU!!! Var glad att du kom på honom redan i detta stadiet. Han vet uppenbarligen inte vad otrohet är, hur i hela världen ska han då kunna veta vad kärlek är!?

• Fröken Planera

Jag glömde säga att det du känner är inte alls svartsjuka.. det är din magkänsla som talar och försöker varna dig!!!

• blondis45

Tack för det ni skrivit. Jag vill dock ge honom en chans till. Han tycker inte själv han gjort fel då han säger att han inte menade något med det han skrev och därför kan han inte ångra sig. Att det var på skoj alltså. Å andra sidan ångrar han sig för att jag blev sårad. Men jag kan hålla med om att egentligen borde jag göra slut men jag älskar honom för mycket. Har pratat med psykolog och hon sa att i den åldern är killar väldigt hormonstinna och att jag själv måste fatta beslut om jag ska fortsätta förhållandet. En f d arbetskamrat tycker att jag måste lägga det åt sidan om jag ska kunna gå vidare med honom. Sen så säger min kille även att jag varit lika dan som honom. Det gäller en sak som jag gjorde när vi varit tillsammans ca en månad och som jag skäms som tusan för men det handlade om en kontakt jag hade innan jag träffade min kille och som jag bara fortsatte utan att tänka mig för (har verkligen inte varit guds barn innan jag träffade min kille). Jag är dock rätt säker på att han inte kommer att göra samma sak mot mig igen. Jag har känt honom ett år nu och i stort sett träffats varje dag och lite känner jag honom allt vid det här laget och hur han fungerar skulle jag tro. Men självklart om något liknande händer igen då är det stenkört!!

• Tuggummi

SÅ sa jag med, men man ser det inte tillslut!
    Du ska självklart göra som du själv känner, men tillåt dig att se det som du inte vill se... Det blir bara jobbigare med tiden..
    Jag hoppas verkligen att du får det du förtjänar !

Svar på tråden HJÄLP!!! Jag är så svartsjuk