• blondis45

HJÄLP!!! Jag är så svartsjuk

Jag har ett problem som jag tampas med i mitt förhållande och det är att jag är extremt svartsjuk. Jag har lyckats tygla min svartsjuka ända tills för någon vecka sen då helvetet bröt lös. Vad min svartsjuka grundar sig på är följande: Min kille har pratat med en kompis till mig på msn vilket jag har varit lite svartsjuk på det men denna svartsjuka har jag kunnat tygla. Det som gjorde att jag föll ned i ett svart hål av svartsjuka var när jag var hos min kompis och lånade hennes dator och gick in på historik där man kunde läsa tidigare konversationer på msn. Helt plötsligt fick jag för mig att jag skulle läsa vad min kompis och min kille skrivit till varandra och det skulle jag inte ha gjort. Där stod det en hel del snuskigheter och bl a när min kompis frågade vad han gjorde skrev han något som jag inte kan skriva här men det har att göra med att han "lekte med sig själv" om ni förstår och att han för tillfället inte var hos mig utan hemma hos sin mormor och morfar och därför kunde han inte "få hjälp av mig". Han sa att det skulle ta en stund och efter kanske 10 min skrev han att "nu är det klart". Grejen är att hon under denna tid hade sin cam på men visade inget (detta skulle jag annars kunnat läsa ut av konversationen, hon har alltid sin cam på även när hon pratar med mig). Jag fick då för mig att han ?tillfredsställt sig själv? genom att titta på henne (hon är 24 och han 20).
    Sen så har min kompis skickat en ganska vågad bild på sig själv för att fråga honom vad han tyckte och om hon kunde skicka denna till andra killar hon pratade med och då sa han att den fick nog de flesta killar att .....ja om ni förstår och sen sa han att han blev "det".
    Jag pratade med min kompis om det här och hon sa då att det var ju bara på skoj och från hennes sida tror jag att det är så (hon är väldigt ensam pga diverse problem bl a psykiska problem men hon är väldigt söt och lockande för killar). När jag påtalade det för min kille blev han först arg och sa att jag oxå gjort saker men de sakerna hade jag gjorde jag innan vi träffades (vi har varit tillsammans ett år). Efter ett tag bad han dock om ursäkt för det han gjort. Efter det här har jag försökt att prata med honom om det några gånger men han blir jättearg för att jag inte litar på honom så nu vågar jag inte ta upp det igen för jag är rädd att förlora honom. Jag kan inte få den här msn konversationen ur huvudet och går och ältar det och mår verkligen superdåligt av det.
    Kan säga att han har sagt att han inte är intresserad av min kompis för ?fem öre?. Han säger älskling och hjärtat till mig varje dag och för ett par dagar sen sa han ?jag är så kär i dig? till mig. Jag tror på att han älskar mig men jag är livrädd att han har något intresse i min kompis och att han skulle känna sig dragen till henne.
    Det är väldigt stor åldersskillnad mellan oss oxå. Jag är 20 år äldre och det är möjligt att jag inte förstår mig på hans generation. Han har själv sagt till mig att han och hans kompisar alltid håller på och larvar sig så där (jag har även sett honom skriva konstiga saker till sina kompisar på msn).
    Vad tycker ni jag ska göra? Är jag svartsjuk utan anledning eller har jag skäl till min svartsjuka? Ska jag acceptera hans ursäkt och försöka gå vidare? Är det för stor åldersskillnad och att det hänger på det? Usch jag vet inte vad jag ska göra :(

• Svar på tråden HJÄLP!!! Jag är så svartsjuk
  • Hammerman

Det verkar som att det finns en hel del tjejer och killar därute som vill se sin partner ledsen och sårad pga sådana här grejer eftersom de då får bekräftelse på att partnern vill ha dem. Jag tycker själv att det är ett jävla skitbeteende, förstår det bara inte.

Och han kallar det alltså det han gör för att "skoja"? Låter som en riktigt elak jävel i mina öron.

• 200805

Du är 46 år enl din pres och din kille är 20 år. Ditt äldsta barn är 19 år. Visst åldern har ingen betydelse, men det här känns väldigt konstigt. Du kanske bör skaffa dig en mer mogen pojkvän?

• ingenjörsbruden

Inte alls bra........lite psykologisk krigsföring.....psykar för att "trycka/hålla ner" den andre......det funkar ärligt talat inte i längden kan jag säga av egen erfarenhet.

Om han inte slutar med sånt uppförande när du berättat hur illa du berörs av det så är han inget att ha.....sorry!

Att styra vem du får lov att prata med, ha kontakt med är skrämmande farligt.......Om han inte kan lita på dig o du vice versa (vilket du iofs inte borde göra med tanke på vad han gjorde medans han pratade med din kompis) så finns det tyvärr ingen annan utväg än att gå skilda vägar.....

Har själv varit i en liknande situation o efter 6 år insåg jag att det inte fanns någon framtid, jag mådde skit o det tog tid innan jag hittat tillbaka till den starka, självsäkra tjejen som jag var innan.
    Hoppas du hittar en väg som är rätt för dig!!!

• blondis45

Tack för alla stöttande inlägg :) Redan innan jag träffade honom så hade jag dåligt självförtroende pga en massa saker. Har även ätit antidepressiva pga depression och nu känner jag ibland att jag borde äta det igen. Jag väntar på tid till psykolog nu och ska prata med hon/han om det som hänt. Avvaktar med att göra slut tills dess så får vi se om förhållandet går att rädda. Just nu har jag konstant magvärk och min kille blir arg så fort jag visar tendenser till att vara lite tjurig så jag vågar inte säga något.
    Ska upp till min kompis i dag och tänkte prata med henne om det här, dock så vet jag att hon sa att hon blev nästan rädd pga min svartsjuka. Visst är jag en svartsjuk person men det som min kille gjorde går över gränsen och det gjorde det väl även om det var skoj. Nu har han bett om förlåtelse en gång men det räcker inte. Jag känner att jag behöver prata ut med det men det går inte. Han kör bara med att om du inte litar på mig så är det ingen idé vi fortsätter.

• Aleta

Se upp med människor som kör med utpressning!
    Du förtjänar bättre behandling än så!

• ingenjörsbruden
    blondis45 skrev 2008-04-05 13:52:25 följande:
    Jag känner att jag behöver prata ut med det men det går inte. Han kör bara med att om du inte litar på mig så är det ingen idé vi fortsätter.
    ...men om du inte får/kan prata med honom så finns det ju inget att bygga på! Förstår han inte det?! Man måste få lov att vara tjurig ibland o man MÅSTE kunna prata MED varandra!!! Inte bara prata TILL varandra.....

Blir så arg på din kille.....sicken skitstövel!!!! *grrr*

Du förtjänar något mkt bättre ska du veta!!!
  • blondis45

Ja det verkar som att jag borde göra slut men det går liksom inte. Jag vet att om jag kör hem honom kommer jag att skicka sms och be om ursäkt fastän jag inte vill. Vi har blivit osams förut men då har det varit mer småsaker. Det är väl mitt dåliga självförtroende som gör det här. Har funderat många gånger på att göra slut men jag älskar ju honom och jag kan liksom inte. Jag behöver nog hjälp med det i så fall :/

• anne på grönkulla

Det är inte hälsosamt och inte en relation någon bör stanna i. Om den ena parten medvetet sårar och om olika spelregler gäller för de båda partenra om vad de får göra (träffa kompisar, gå ut, mm) då är det tecken på sjukliga kontrollbehov. Det är varningssignaler som man bör ta på allvar.

blondis45 skrev 2008-04-05 13:32:23 följande:
    Kan tillägga att min kille är mycket för att skoja. Sånt skoj som sårar mig och det bör han vara medveten om vid det här laget. Bl a så säger han ibland att min kompis ringt och frågat om de ska träffas men efter ett tag säger han att han bara skojade. Mycket kretsar runt henne och han bör ju veta vid det här tillfället att det sårar mig. Tills nu har jag känt mig rätt hemsk som känt svartsjuka men jag kanske inte är konstig då. Han verkar vilja att jag ska vara svartsjuk ibland.
  • Thailand 08

Du ska nog fundera på att byta kille.Vilken skitstövel!

• blondis45

Det är lite lustigt med honom för vi pratade om att ingen av oss skulle gå ut men en dag ringde en kompis till honom och frågade om han ville gå ut och jag sa det var ok för min del. Sen när han kom hem så berättade han om en snygg tjej som han sett dansat och att han var fascinerad. Han berättade även om en snygg tatuering hon hade över sina stora fina bröst och jag fattade att han tyckte hon var sexig. Sen sa han att han pga respekt för mig inte dansade tryckare medn någon även om han kände att han hade möjlighet. Undrar just nu om han verkligen inte gjorde det (vilket i och för sig inte är katastrof). Jag har knappt träffat hans kompisar alls och jag vet faktiskt inte varför. Det verkar som att han vill hålla dem ifrån mig av någon anledning. Jag vet inte hur jag ska tolka det här men det som hände på krogen kom jag över rätt snabbt men msn konversationen kommer jag inte över. Hur ska jag kunna göra slut, jag är rädd att om jag säger det så ångrar jag mig direkt efter.

Svar på tråden HJÄLP!!! Jag är så svartsjuk