• blondis45

HJÄLP!!! Jag är så svartsjuk

Jag har ett problem som jag tampas med i mitt förhållande och det är att jag är extremt svartsjuk. Jag har lyckats tygla min svartsjuka ända tills för någon vecka sen då helvetet bröt lös. Vad min svartsjuka grundar sig på är följande: Min kille har pratat med en kompis till mig på msn vilket jag har varit lite svartsjuk på det men denna svartsjuka har jag kunnat tygla. Det som gjorde att jag föll ned i ett svart hål av svartsjuka var när jag var hos min kompis och lånade hennes dator och gick in på historik där man kunde läsa tidigare konversationer på msn. Helt plötsligt fick jag för mig att jag skulle läsa vad min kompis och min kille skrivit till varandra och det skulle jag inte ha gjort. Där stod det en hel del snuskigheter och bl a när min kompis frågade vad han gjorde skrev han något som jag inte kan skriva här men det har att göra med att han "lekte med sig själv" om ni förstår och att han för tillfället inte var hos mig utan hemma hos sin mormor och morfar och därför kunde han inte "få hjälp av mig". Han sa att det skulle ta en stund och efter kanske 10 min skrev han att "nu är det klart". Grejen är att hon under denna tid hade sin cam på men visade inget (detta skulle jag annars kunnat läsa ut av konversationen, hon har alltid sin cam på även när hon pratar med mig). Jag fick då för mig att han ?tillfredsställt sig själv? genom att titta på henne (hon är 24 och han 20).
    Sen så har min kompis skickat en ganska vågad bild på sig själv för att fråga honom vad han tyckte och om hon kunde skicka denna till andra killar hon pratade med och då sa han att den fick nog de flesta killar att .....ja om ni förstår och sen sa han att han blev "det".
    Jag pratade med min kompis om det här och hon sa då att det var ju bara på skoj och från hennes sida tror jag att det är så (hon är väldigt ensam pga diverse problem bl a psykiska problem men hon är väldigt söt och lockande för killar). När jag påtalade det för min kille blev han först arg och sa att jag oxå gjort saker men de sakerna hade jag gjorde jag innan vi träffades (vi har varit tillsammans ett år). Efter ett tag bad han dock om ursäkt för det han gjort. Efter det här har jag försökt att prata med honom om det några gånger men han blir jättearg för att jag inte litar på honom så nu vågar jag inte ta upp det igen för jag är rädd att förlora honom. Jag kan inte få den här msn konversationen ur huvudet och går och ältar det och mår verkligen superdåligt av det.
    Kan säga att han har sagt att han inte är intresserad av min kompis för ?fem öre?. Han säger älskling och hjärtat till mig varje dag och för ett par dagar sen sa han ?jag är så kär i dig? till mig. Jag tror på att han älskar mig men jag är livrädd att han har något intresse i min kompis och att han skulle känna sig dragen till henne.
    Det är väldigt stor åldersskillnad mellan oss oxå. Jag är 20 år äldre och det är möjligt att jag inte förstår mig på hans generation. Han har själv sagt till mig att han och hans kompisar alltid håller på och larvar sig så där (jag har även sett honom skriva konstiga saker till sina kompisar på msn).
    Vad tycker ni jag ska göra? Är jag svartsjuk utan anledning eller har jag skäl till min svartsjuka? Ska jag acceptera hans ursäkt och försöka gå vidare? Är det för stor åldersskillnad och att det hänger på det? Usch jag vet inte vad jag ska göra :(

• Svar på tråden HJÄLP!!! Jag är så svartsjuk
  • pallesj

Du kan maila mig på grand_domino@hotmail.com om du vill maila,

blondis45 skrev 2008-04-05 10:50:59 följande:
    pallesj, hur kommer jag i kontakt med dig då?
  • Sofiaa84

Jag hade inte stått ut, jag hade lämnat.. =(

• Hammerman

Sitta och runka samtidigt som man pratar med en annan tjej på MSN (som dessutom har webcam) vad fan är det för stil? Finns väl ingen anledning att acceptera något sådant?

• blondis45

Alltså ingen av dem förstår hur jag kan vara så svartsjuk. De säger att det är skoj bara. Varför skojar man om såna saker? Visst de hade väl inte trott jag skulle läsa konversationen men ändå.

• Hammerman

Såna saker skojar man inte om ifall man är seriös med förhållandet. En sån jävla stil!

• pallesj

Det är säkert inget allvarligt menat från deras sida, vissa tänker inte på vad de gör och hur det kan såra andra, Tycker även din kompis har gjort fel, de var ju 2 om det även om hon nu har haft problem så gör man inte så mot en vän.
    Klart man blir svartsjuk och det är svårt att förlåta även om man kanske med tiden gör det, men att sen glömma är det svåra.

blondis45 skrev 2008-04-05 13:15:16 följande:
    Alltså ingen av dem förstår hur jag kan vara så svartsjuk. De säger att det är skoj bara. Varför skojar man om såna saker? Visst de hade väl inte trott jag skulle läsa konversationen men ändå.
  • blondis45

Jag och min kille har i vårt tidigare förhållande gått igenom en del svårigheter pga att jag haft en extremt utsvävande liv innan jag träffade honom, bl a för jag själv mått dåligt men sen jag träffat honom så har han hjälpt mig att låta bli det här. Han är själv svartsjuk och kontrollerande. Jag får knappt gå ut med mina vänner och han är rädd jag ska få kontakt med mina "gamla killar". Han har även tagit bort de flesta killar jag hade på min msn. Så själv får jag knappt prata med någon. Undrar vad det här tyder på? Själv får han tydligen "hålla på" men då skojar han visst bara *suck*

• pallesj

Svår situation, men är det inte alltid så att killar får men inte vi tjejer?? Det är svårt att säga vad andra ska göra, Kan ju bara ta från egen erfarenhet, har det lite liknande själv men om jag vill ha han får jag bara acceptera att han är sån o jag vet att han aldrig skulle göra nåt men killar behöver nog lite mer bekräftelse på nåt sätt. Prata ut med han och säg hur du mår över att han gör sånt och förklara att det är det han gör som gör att du inte känner att du kan lita på han till 100%
    Igen maila bara eller nåt om du vill ventilera

blondis45 skrev 2008-04-05 13:23:44 följande:
    Jag och min kille har i vårt tidigare förhållande gått igenom en del svårigheter pga att jag haft en extremt utsvävande liv innan jag träffade honom, bl a för jag själv mått dåligt men sen jag träffat honom så har han hjälpt mig att låta bli det här. Han är själv svartsjuk och kontrollerande. Jag får knappt gå ut med mina vänner och han är rädd jag ska få kontakt med mina "gamla killar". Han har även tagit bort de flesta killar jag hade på min msn. Så själv får jag knappt prata med någon. Undrar vad det här tyder på? Själv får han tydligen "hålla på" men då skojar han visst bara *suck*
  • blondis45

Kan tillägga att min kille är mycket för att skoja. Sånt skoj som sårar mig och det bör han vara medveten om vid det här laget. Bl a så säger han ibland att min kompis ringt och frågat om de ska träffas men efter ett tag säger han att han bara skojade. Mycket kretsar runt henne och han bör ju veta vid det här tillfället att det sårar mig. Tills nu har jag känt mig rätt hemsk som känt svartsjuka men jag kanske inte är konstig då. Han verkar vilja att jag ska vara svartsjuk ibland.

• pallesj

Kan vara ett test på din kärlek, att han vill känna sig säker på att det är han du vill ha.
    Klart inte kul att han drar det till bristgränsen men det kanske grundar sig i hans osäkerhet och svartsjuka o rädsla att förlora dig.

blondis45 skrev 2008-04-05 13:32:23 följande:
    Kan tillägga att min kille är mycket för att skoja. Sånt skoj som sårar mig och det bör han vara medveten om vid det här laget. Bl a så säger han ibland att min kompis ringt och frågat om de ska träffas men efter ett tag säger han att han bara skojade. Mycket kretsar runt henne och han bör ju veta vid det här tillfället att det sårar mig. Tills nu har jag känt mig rätt hemsk som känt svartsjuka men jag kanske inte är konstig då. Han verkar vilja att jag ska vara svartsjuk ibland.
Svar på tråden HJÄLP!!! Jag är så svartsjuk