• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • SNOTCROW
    ingenjörsbruden skrev 2008-05-20 08:43:48 följande:
    Välkommen, Snotcrow!
    Tackar och bockar!
  • SNOTCROW

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-20 21:07:29 följande:

Idag har vi varit på provsmakning på tegners och jag säger bara WOW. Vilken underbar mat. Så himla gott!
    Det där låter ju asfint! Jag har några dagar på mig att bestämma vad vi ska ha... Shit, det är så svårt! Vi har bara en meny framför oss, och så ska vi, "fil och flingor till middag"-paret, bestämma vad som verkar bra. Haha!
    Vi har bestämt att ha bröllopstårtan som efterrätt, och beställa den från något annat konditori. Vill ha klassisk tårta ju! Blir dessutom billigare än Tegnérs. Hoppas bara det är ok med dem att vi gör så?
  • Anja 19 juli 2008

jadå, så har vi oxå gjort!

• Anja 19 juli 2008

Vi har beställt tårta från ultimate cake i malmö.

Hurdana tårtor har Tegnérs?

skönt att höra att där är fler knasbollar, haha

• SNOTCROW

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-22 22:17:42 följande:

Vi har beställt tårta från ultimate cake i malmö.Hurdana tårtor har Tegnérs?skönt att höra att där är fler knasbollar, haha
    Okej! Ska kolla upp dem. Jag letar konditorier i Lund, ska försöka hålla det mesta inom stan.
    Alltså, jag vet inte ens om Tegnérs gör tårtor. :D Det är bara kvalificerade gissning (utifrån priser på allt annat där) att de är tokdyra.
  • SNOTCROW

Angående fotograf!
    Jag har letat runt en massa på fotografer, och utifrån gallerier och priser har jag fastnat lite för Rix Foto. www.rixfoto.se
    Finns det någon som har erfarenheter av honom?

• a wife to be

Gomorron gomorron.

Är hemma för yngsta dottern har feber Skulle lämna över bilder på förslag till min bukett till min arbetskamrat som ska agera florist till mig!! Får väl försöka maila dom eller nåt..... Tråkigt

En annan sak som är roligt är att vi har hittat en fotograf som ska vara med oss HELA dagen för 3000:-

• labbråttan83

Hej hej!

Angående bio kan jag vecka 23 på onsdag eller torsdag! Sedan är det fullt upp

Igår hände det en hel del på bröllopsfronten. Var och provade in min klänning vilket visade sig bli en billig affär med ändringar på 200 kr inkl ångstrykning! Yoohooo! Fast jag var lite ledsen att lämna ifrån mig den... Hur kan man gilla en klänning så mycket? Helt knas ha ha

Sedan till det viktigaste... Vi hade vår vigselgenomgång igår vilket var en ögonöppnare... Jag har inte varit särskilt nervös innan men nu känner jag att jag kommer skaka hela vägen fram till vigselförrättaren...oj oj Vi bestämde även att vi skulle skriva löften till varandra...VARFÖR??? är den stora frågan idag. Shit shit. Vi fick båda lite ångest över det igår kväll. Samtidigt är det ju väldigt trevligt at göra någonting personligt och inte bara klämma ut sig ett ja i slutet. Hmmm

• labbråttan83

Anja: Hoppas de fixar sig med bandet. De fick jättebra kritik när de uppträdde på Malmö Högskolas 10 årsfest i fredags! ALLA dansade!!!

Fröken Planera: Spännande med klänningen idag, det kommer säkert bli kanon!

• labbråttan83

Snotcrow:

Fjärten och stjärten ha ha ha. Kul att det är fler som har samma dåliga (?) humor!

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4